  • 1. Data: 2017-03-16 15:53:27
    Temat: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Marek <f...@f...com>

    Pytanie do grupowiczów 50+.
    W ostatnich kilkudziesięciu latach często można było spotkać się z
    postawą osób starszych ustępujących miejsca młodszym w technikaliach.
    Postęp techniczny był tak szybki, że młodzi (żeby nie powiedzieć
    dzieci) lepiej nadążali z przyswajaniem technikaliów.
    Większość z Was ma wykształcenie techniczne lub chociaż intuicję
    techniczną (może nawet oba). Kilkadziesiąt lat temu zapewne byliście
    właśnie tymi młodziencami (lub pannami), na których z podziwem
    patrzyli ci starsi, co nie nadążali.
    A jak to b jest teraz, czy nadal nadążacie w starciu z młodszymi? Czy
    już zdarza się, że łapiecie się na tym, że współczesne technikalia
    zaczynają Was przerastać i teraz sami patrzycie z podziwem na
    młodszych?
    A może nic się nie zmieniło, postępu takiego już nie ma i wcale pola
    młodszym nie oddajecie?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-03-16 16:29:28
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    jesteś debil czy tylko symulujesz (coś za dobrze)?

    w modelu optymalnym wolnej wyzwolonej zjednoczonej wspólnoty
    europejskiej pierwsza dyrektywa kcue mówi, że "KAŻDY CAŁE ŻYCIE MA SIĘ
    ROZWIJAĆ!!!"...
    ponieważ sądzę, że nie rozumiesz, to ci wyjaśnię... sztaby liderów
    popis/eu przygotowują pisowskim frajerom coraz to ambitniejsze
    zagadnienia do analizy i kreowania wniosków końcowych...
    jak tego nie robią, to się robi odpowiednią pracę propagandową...

  • 3. Data: 2017-03-16 16:50:24
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-03-16 o 15:53, Marek pisze:
> [...]
    > zaczynają Was przerastać i teraz sami patrzycie z podziwem na młodszych?
    > A może nic się nie zmieniło, postępu takiego już nie ma i wcale pola

    To chyba normalne że stary dobrze czuje się w materii która dobrze zna i
    w której mało co go zaskoczy, a młody startuje z wiedzą od technologii
    która ma dostępną od dziecka.
    Ja za to zauważyłem inna prawidłowość
    Dawni fachowcy (zawodowi i amatorzy) mieli bardzo solidne podstawy
    swojej wiedzy co pozwoliło im rozwiązywać problemy począwszy od zasady
    działania lamp elektronowych do budowania urządzeń typu komputer Odra.
    Dzisiejsi fachowcy specjalizują się w wąskich dziedzinach jak np
    mikrokontrolery i ich programowanie, ale mają problemy np ze zjawiskami
    analogowymi na które prędzej czy później natrafiają typu pętle masy,
    efekty wywoływane przez w.cz, ale nie maja ani głowy ani czasu żeby w
    ogóle zgłębić zrozumienie tych analogowych niskopoziomowych zagadnień
    (termin oddania zlecenia goni)

    Przykładowo, mój ojciec z zawodu stolarz, ale całkowity samouk
    elektroniczny, bez żadnego wsparcia edukacyjnego od lat 70tych
    serwisował w okolicy telewizory lampowe, później tranzystorowe i
    scalone. jedyny sprzęt jakim dysponował to miernik Lavo-3 i lutownica.
    Resztę czyli zasilacze, wszelkiej maści generatory serwisowe, sondy
    wzmacniacze itd wykonywał sobie sam kiedy stwierdzał że są mu akurat
    potrzebne. Podobnie z wiedzą, kiedy pojawiał się nowy problem kupował w
    księgarni technicznej na Podwalu kolejną książkę. A to o wzmacniaczach
    operacyjnych, a to o przezwajaniu silników itd. Dopiero technologia
    cyfrowa w końcu lat 90 spowodowała że "odpadł" :)

    BTW
    Ten popis, czy jak mu tam to ma płacone od każdego posta ?

  • 4. Data: 2017-03-16 16:55:23
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    to rzeczywiście jest druga dyrektywa kcue - abiturienci powinni co
    zalecane sami sobie tworzyć zagadnienia do rozważań i generowania
    wniosków końcowych, dzięki którym dostąpią rozwoju...

  • 5. Data: 2017-03-16 17:01:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > zaczynają Was przerastać i teraz sami patrzycie z podziwem na młodszych?
    > A może nic się nie zmieniło, postępu takiego już nie ma i wcale pola

    Przesadzasz z tym nadążaniem i przyswajaniem.
    Cały ten postęp techniczny, oczywiście na poziomie użytkownika,
    sprowadza się do odejścia od formuły "używa bo rozumie" (jak urządzenie
    działa) i przejścia do postępowej formuły "używa bo nie rozumie"
    Na przykład obecnie, komputer z Win 10 stara się już jawnie pokazać kto
    rządzi, narzucając (proponując to mało powiedziane) zachowania, którym
    naturalnie nie będzie się opierał dzieciak a osobie 50+ szczególnie
    technicznej da wiele powodów do myślenia. Podobnie jest z każdą inną
    elektroniką smart.
    I z powodu tego nakładu czasu i sił na myślenie w stosunku do działań
    bezmyślnych odczuwasz ten pozór nienadążania.

  • 6. Data: 2017-03-16 17:16:33
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    z tym windows 10 to jeszcze nic, aż strach pomyśleć co będzie jak wejdą
    systemy logistyczne wykreowane przez zaproszonych do pracy w
    zaprzyjaźnionych niemczech ekspertów tuska... pisałem o jednym ekspercie
    na .praca... będzie ostro...

  • 7. Data: 2017-03-16 17:19:23
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    przedsmak mamy na tych telebimach w warszawskich tramwajach...

  • 8. Data: 2017-03-16 17:34:35
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    trochę ot, ale ostatnio na kursie cisco to byłem chyba jedynym który w
    internecie szukał dokumentacji - wszyscy pozostali ściągali z youtuba
    filmy w języku angielskim i z nich się doktoryzowali... to ciekawe,
    model optymalny wyeliminował coś takiego jak książki i zastąpił je czymś
    takim co nazywa się chyba fachowo "prezentacja"... P.S. to jak, teraz
    wszyscy analizują kod źródłowy? P.S.2 czy to zachowanie jest ustawione
    przez strefę euro? (pytanie retoryczne, taki dżołk, sobie pozwoliłem)

  • 9. Data: 2017-03-16 17:37:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > zaczynają Was przerastać i teraz sami patrzycie z podziwem na młodszych?
    > A może nic się nie zmieniło, postępu takiego już nie ma i wcale pola

    Wydaje mi się, że to zależy od punktu patrzenia.
    Ja komórki używam tylko do dzwonienia, sms-owania, robienia czasem zdjęć
    i sporadycznie filmików.
    Jeszcze przed włożeniem karty poblokowałem wszystko, co mogłoby według
    mnie spowodować wysłanie jakichś danych a i tak wysłał ze 100k. Skąd
    mogę wiedzieć, czy w tym nie poszły np. moje kontakty, a od ludzi tam
    wpisanych nie zbierałem przecież zgody na udostępnienie np Googlowi ich
    danych.
    Świadomie i celowo powyłączałem wszystko co mi zbędne i chwalę sobie
    konieczność ładowania telefonu co kilkanaście dni.

    Być może patrząc z boku - nie nadążam, ale ja tego nie dostrzegam :)

    Temat lepszego nadążania młodych/dzieci skojarzył mi się z tym, że
    ostatnio kilka razy rzuciła mi się w oczy informacja o 10 latku
    studiującym chyba mechatronikę na jakiejś naszej uczelni - chyba
    zaliczył 1 semestr.
    Nie zaskakuje mnie, że 10 latek potrafi poskładać jakiś sterownik bo ja
    mając 10 lat zbudowałem samodzielnie swoje pierwsze radio, a gdybym miał
    wcześniej dostęp do odpowiednich informacji i elementów zrobiłbym to
    pewnie ze 2 lata wcześniej. Dziś dostęp do informacji ma się prawie od
    niemowlaka.
    Ale jakoś nie chce mi się wierzyć, aby on opanował np. matematykę na
    poziomie 1 semestru. Na drugim semestrze mieliśmy już koniec matematyki
    (to co inne wydziały robiły w 4 lata elektronika robiła w rok bo było
    potrzebne na każdym przedmiocie). Mechatronika wydaje mi się na tyle
    zbliżona do elektroniki, że podejrzewam, że tam z matmą musi być podobnie.

    No chyba, że teraz poziom niższy.
    P.G.

  • 10. Data: 2017-03-16 18:54:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Mar 2017 17:37:58 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Ale jakoś nie chce mi się wierzyć, aby on opanował np. matematykę
    na
    > poziomie 1 semestru. Na drugim semestrze mieliśmy już koniec
    matematyki

    Było o tym. On "studiuje" i "zalicza" tylko wybrane dla niego
    przedmioty. To taki eksperyment/zabawa. Nie ma nic wspólnego z
    rzeczywistym studiowaniem.

    --
    Marek