  • 1. Data: 2010-08-02 11:53:57
    Temat: Problem motocyklistów względem samochodów
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Jakie są prognozy koegzystencji samochodów i motocykli na drogach
    i ulicach? Ja jestem coraz częściej zaskakiwany pojawieniem się
    motocykla obok mojego samochodu. Obecność taka jest niezależna
    od jakiegokolwiek znaku drogowego, czy to stojącego, czy też
    namalowanego na jezdni. Regułą jest nieprzestrzeganie przepisów
    (przez motocyklistów) zakazu wyprzedzania na podwójnej ciągłej.

    Rozumiem, że stojąc w korkach zachowujemy się inaczej niż
    podczas płynnej jazdy. Motocykle mają przewagą, bo mogą dość
    swobodnie pojechać chodnikiem tam, gdzie samochód nie
    wjedzie. Albo pojechać kilkadziesiąt lub nawet i ponad 100 metrów
    poza liniami ciągłymi. Jednak uważam, że kierowcy samochodów
    nie mają obowiązku śledzenia zjawisk tego typu. I nie muszą
    ustępować drogi komuś, kto przepisy łamie. To ten ktoś musi
    wziąć na siebie skutki łamania przepisów.

    Dlatego uważam za przesadę stawianie pisanych znaków
    przy drogach, na temat potrzeby tolerowania motocyklistów
    przez samochodziarzy. Ostatnio zauważyłem kilka przypadków
    pozytywnych - kierowcy motocykli zachowujący się jak
    kierowcy samochodów. Oby więcej takich, a będzie mniej
    wypadków z udziałem motocykli.

    Ale jak będzie naprawdę?

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2010-08-02 12:01:39
    Temat: Re: Problem motocyklistów względem samochodów
    Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    ciach bzdety

    Od kiedy linia ciagla jest znakiem zakazu wyprzedzania?

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 3. Data: 2010-08-02 12:08:25
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Bartłomiej Kacprzak wrote:
    > Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ciach bzdety
    >
    > Od kiedy linia ciagla jest znakiem zakazu wyprzedzania?

    W sytuacji kiedu musisz ją przekroczyć.
    http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,poziome,121.ht
    ml

    Typowa szerokość pasa ruchu to 2,5 m. Szerokość samochodu (osobowego) ok 1,8
    do 2 m. Jezeli ustaniemy na środku pasa to motor ma ok 25 cm na przejazd z
    zachowaniem bezpiecznych odstepów. Raczej się nei zmieści nie przekraczając
    tej linii.

  • 4. Data: 2010-08-02 12:18:29
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał

    > Ale jak będzie naprawdę?

    A o co Ci wlasciwie chodzi?

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2010-08-02 12:30:52
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Jan <j...@w...pl> napisał(a):

    > Ale jak będzie naprawdę?

    Naprawdę to masz obowiązek obserwować skrzyżowanie i okolice i zachowywać
    szczególną ostrożność. Musisz również stosować regułę ograniczonego zaufania.
    Czyli masz uważać też na motocyklistów.

    Przepuszczenie (szybciej) poruszającego się pojazdu (rower, samochód,
    motocykl) w sytuacji kiedy to możliwe to IMHO gest dobrego wychowania, a także
    dbania o bezpieczeństwo.

    Jeźdź i daj jeździć innym,
    Mariusz

  • 6. Data: 2010-08-02 12:31:29
    Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1,8 do 2 m. Jezeli ustaniemy na środku pasa to motor ma ok 25 cm na
    > przejazd z zachowaniem bezpiecznych odstepów. Raczej się nei zmieści nie
    Zwroc uwage na slowa najezdzac i przekraczac. Moge ominac samochod
    zachowujac bezpieczny odstep i nie najechac na linie, zreszta samochod
    powinien jechac przy prawej krawedzi a nie srodkiem ;)

    pozdrawiam

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 7. Data: 2010-08-02 12:33:23
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Marek P. <q...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > zachowaniem bezpiecznych odstepów. Raczej się nei zmieści nie przekraczając

    35cm. Ale jak staniesz w poprzek to nawet 0. A nie lepiej popatrzeć w lusterko
    i jak jedzie koleś na rowerze, skuterze, motocyklu to przepuścić?

    Pozdr,
    Mariusz

  • 8. Data: 2010-08-02 12:35:18
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > 35cm. Ale jak staniesz w poprzek to nawet 0. A nie lepiej popatrzeć w
    > lusterko i jak jedzie koleś na rowerze, skuterze, motocyklu to
    > przepuścić?

    Robię to zazwyczaj ale pytanie dotyczyło czegoś innego. Wytłumaczyłem w
    jakich przypadkach podwójna ciągła jest zakazem wyprzedzania.

  • 9. Data: 2010-08-02 12:37:26
    Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>

    Bartłomiej Kacprzak pisze:
> [...]
    > zachowujac bezpieczny odstep i nie najechac na linie, zreszta samochod
    > powinien jechac przy prawej krawedzi a nie srodkiem ;)

    25cm od kraweznika to nie jest srodek - nie sadzisz?

    m.

  • 10. Data: 2010-08-02 12:41:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał

    > A o co Ci wlasciwie chodzi?

    Naprawdę liczycie, że on to przeczyta, albo co więcej Wam odpowie? ;-)