  • 11. Data: 2013-02-01 20:28:44
    Temat: Re: Problem z animacją JS
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 01 Feb 2013 11:33:33 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Jeśli akcja B zależy od wyniku akcji A (i tak w kolko), a akcja A
    > zamiast wykonać się w 100ms wykona się w 200ms, to w międzyczasie akcja
    > B uruchomi się i będzie błąd, gdyż nie ma jeszcze wyniku z akcji A.
    > Czemu właśnie przeciwdziała setTimeout.

    A masz taki przypadek przy zwykłym animowaniu? To z reguły regularne
    modyfikowanie określonych wartości, niezależnych od siebie, z ew.
    wywołaniem zdarzenia na sam koniec. Zaś napisanie kodu w powyższy sposób to
    wręcz podręcznikowe race condition :)

    > O ile chcemy by się wykonywał aż do czasu wyłączenia timera.

    Owszem - dlatego zapewne powstały te dwie, uzupełniające się funkcje. Zaś
    autor artykułu napisał go pod swoje potrzeby, ktore spełnia setTimeout() :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2013-02-01 21:23:58
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-01 20:28, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > modyfikowanie określonych wartości, niezależnych od siebie, z ew.
    > wywołaniem zdarzenia na sam koniec. Zaś napisanie kodu w powyższy sposób to

    brawo geniusze, brawo.
    Szkoda tylko, że JS jest wykonywany w jednym wątku...

  • 13. Data: 2013-02-01 21:25:15
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-01 16:36, Marek pisze:
    > Sprawdzałeś dla 10mS?

    Może zacznijmy od tego, że wszelkie wartości poniżej 17ms są czystym
    kretynizmem.

  • 14. Data: 2013-02-01 22:52:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 01 Feb 2013 21:23:58 +0100, Jasio napisał(a):

    > brawo geniusze, brawo.
    > Szkoda tylko, że JS jest wykonywany w jednym wątku...

    W międzyczasie sprawdzaj, komu odpisujesz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2013-02-01 22:58:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    > brawo geniusze, brawo.
    > Szkoda tylko, że JS jest wykonywany w jednym wątku...

    Jak już ogarniesz asynchroniczne wywołania, które oprogramowane *w ten
    sposób* można doprowadzić do wyścigu, to wróć, pogadamy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2013-02-02 00:30:18
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-01 22:52, Borys Pogoreło pisze:
    > W międzyczasie sprawdzaj, komu odpisujesz.

    Tobie i Tomczykowi, bo obaj bredzicie.

  • 17. Data: 2013-02-02 00:32:04
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-01 22:58, Borys Pogoreło pisze:
    > Jak już ogarniesz asynchroniczne wywołania, które oprogramowane *w ten
    > sposób* można doprowadzić do wyścigu, to wróć, pogadamy.

    Po pierwsze wytłumacz mi co ma race condition do środowiska ST, jakim
    jest JS, skoro to problem, który pochodzi z MT???
    Jak możesz mieć race condition z *jednego* wątku???

    Tomczyk pisze "to w międzyczasie akcja B uruchomi się i będzie błąd,
    gdyż nie ma jeszcze wyniku z akcji A"
    a Ty mu odpowiadasz:
    "A masz taki przypadek przy zwykłym animowaniu?"

    Czyli obaj uważacie, że coś takiego jest możliwe, ale coś takiego nigdy
    się nie wydarzy w JS, bo to jest single thread!!!

    setTimeout(function() {while(true) {} }, 4);
    setTimeout(function() {alert('as'); }, 5);

    w tym przypadku alert nie wykona się nigdy, bo pierwsza funkcja będzie
    trwała w nieskończoność, a powtórzę po raz kolejny: w JS nie ma MT (nie
    licząc Workerów, ale nie o tym mowa, bo one z tego powodu nie mają
    dostępu do DOM)!!!

    setInterval(function() {for(i=0;i<N;i++) {}}, 4)

    Tutaj jeśli podstawisz odpowiednio duże N, tak żeby for wykonywał się
    równo minutę, to po 10 minutach będzie równo 10 wywołań funkcji, bo
    kolejne wywołanie nie zostanie wykonane, dopóki pierwsze się nie
    skończy, czyli *NIGDY* nie będziesz miał dwóch funkcji wykonujących się
    równocześnie, a co za tym idzie, nie istnieje problem, o którym tak
    namiętnie dyskutujecie!

  • 18. Data: 2013-02-02 01:09:55
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-02 00:30, Jasio pisze:

    > Tobie i Tomczykowi, bo obaj bredzicie.

    Możesz jaśniej?

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 19. Data: 2013-02-02 01:22:09
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-02 01:09, Cezary Tomczyk pisze:

    > Możesz jaśniej?

    Przeczytaj 2 posty wyżej/niżej.

  • 20. Data: 2013-02-02 01:30:49
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>