  • 1. Data: 2013-01-31 10:29:52
    Temat: Problem z animacją JS
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zrobiłem animację przesuwającą DIV'a po ekranie w pionie (menu). DIV ma
    wymiar 290x350 i zawiera w tle CSS bitmapę oraz parę elementów p - nie
    jest skomplikowany. JS przesuwa go w zdarzeniu timera (setInterval) co
    10mS. Pod IE działa to bardzo płynnie a pod Chrome i FF widać delikatną
    skokowość. Czego to może być przyczyną? Brak akceleracji sprzętowej w
    niektórych przeglądarkach czy mało wydajny JS w tych dwóch
    przeglądarkach? Czy jest jakaś sztuczka na korektę tego stanu rzeczy?

    Marek

  • 2. Data: 2013-01-31 12:24:53
    Temat: Re: Problem z animacją JS
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-01-31 10:29, Marek pisze:
> [...]
    > niektórych przeglądarkach czy mało wydajny JS w tych dwóch
    > przeglądarkach? Czy jest jakaś sztuczka na korektę tego stanu rzeczy?

    Ja by zrobil tak:

    1. timeout: 1000 / fps (ile tam ramek na sekunde potrzebujesz)
    2. setTimeout zamiast setInteval. Dlaczego? W google znajdziesz mnostwo
    informacji na ten temat. :-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 3. Data: 2013-01-31 21:35:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 31 Jan 2013 12:24:53 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > 1. timeout: 1000 / fps (ile tam ramek na sekunde potrzebujesz)
    > 2. setTimeout zamiast setInteval. Dlaczego? W google znajdziesz mnostwo
    > informacji na ten temat. :-)

    W jQuery wykorzystują właśnie setInterval(), a ich animate() jest
    bezproblemowe. Przyczyna musi leżeć gdzieś indziej.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2013-01-31 22:12:58
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-01-31 21:35, Borys Pogoreło pisze:

    > W jQuery wykorzystują właśnie setInterval(), a ich animate() jest
    > bezproblemowe. Przyczyna musi leżeć gdzieś indziej.

    To już jakaś zaraza musi być :P "bo w jQuery napisali...". To, że coś
    jest napisane w jQuery tak, a nie inaczej, nie świadczy akurat o tym, że
    jest dobrze. W ogóle zdefiniowanie pojęcie "dobrze napisane" jest
    trudne, wiem.

    Osobiście w niektórych projektach używam jQuery i ok. Aczkolwiek
    niekoniecznie muszę się zgadzać z tym, jak jQuery jest napisane. 6 lat
    developerki, ale kod nie zachwyca. Trochę się to zmienia, ale poczekamy,
    zobaczymy.

    A co do setInterval:
    http://zetafleet.com/blog/why-i-consider-setinterval
    -harmful

    Osobiście zawsze do animacji używam setTimeout z powodów np. opisanych w
    podanym przeze mnie linku.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 5. Data: 2013-01-31 23:42:52
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

> [...]
    > jest skomplikowany. JS przesuwa go w zdarzeniu timera (setInterval) co
    > 10mS. Pod IE działa to bardzo płynnie a pod Chrome i FF widać delikatną

    Przyczyną jest tutaj nieznajomość position:fixed :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 6. Data: 2013-02-01 01:32:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 31 Jan 2013 22:12:58 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

> [...]
    > jest napisane w jQuery tak, a nie inaczej, nie świadczy akurat o tym, że
    > jest dobrze. W ogóle zdefiniowanie pojęcie "dobrze napisane" jest

    Zniknąłeś drugą część mojego zdania. :)

    Ich animate() wykorzystuję często i nie mam zastrzeżeń - więc widocznie da
    się to zrobić dobrze za pomocą setInterval().

> [...]
    -harmful

    > Osobiście zawsze do animacji używam setTimeout z powodów np. opisanych w

    Owszem, te powody mają sens, ale nie w przypadku animacji! Tu nas nie
    interesują opóźnienia sieciowe, zaś powód #3 jest wręcz zaletą -
    priorytetem funkcji jest wykonać się w określonym czasie, nie określoną
    liczbę razy, co w razie problemów z kodem może się dowolnie przeciągnąć.

    Co do #1 to mam mieszane uczucia - daje to jednak pewność, że kod będzie
    się wykonywać aż do czasu wyłączenia timera.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2013-02-01 11:33:33
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-01 01:32, Borys Pogoreło pisze:

    > Zniknąłeś drugą część mojego zdania. :)

    Ekhm, zniknąłem? :/

    Nie napisałem, ze nie działa, ale ze mogłoby to być inaczej napisane :-)

    -harmful

    > Owszem, te powody mają sens, ale nie w przypadku animacji! Tu nas nie
    > interesują opóźnienia sieciowe, zaś powód #3 jest wręcz zaletą -

    Ok, co to animacji opóźnienia sieciowe #2 może nie maja generalnie
    znaczenia.

    > priorytetem funkcji jest wykonać się w określonym czasie, nie określoną
    > liczbę razy, co w razie problemów z kodem może się dowolnie przeciągnąć.

    Jeśli akcja B zależy od wyniku akcji A (i tak w kolko), a akcja A
    zamiast wykonać się w 100ms wykona się w 200ms, to w międzyczasie akcja
    B uruchomi się i będzie błąd, gdyż nie ma jeszcze wyniku z akcji A.
    Czemu właśnie przeciwdziała setTimeout.

    > Co do #1 to mam mieszane uczucia - daje to jednak pewność, że kod będzie
    > się wykonywać aż do czasu wyłączenia timera.

    O ile chcemy by się wykonywał aż do czasu wyłączenia timera.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2013-02-01 16:15:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-31 23:42, Paweł Piskorz pisze:

    > Przyczyną jest tutaj nieznajomość position:fixed :)

    Świetnie zbudowałeś napięcie. A czy po tym wstępie mógłbyś wątek
    rozwinąć? :-D

    Marek

  • 9. Data: 2013-02-01 16:36:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    No ale ja napisałem, że co 10mS robię przesuwanie.

    Kurcze... nigdzie nie znalazłem tego. Jedyna rzecz jaka mi do głowy
    przychodzi, to przypadek gdy komputer nie wyrabia się z przesuwaniem
    elementu graficznego i "przerwania" zaczynają nachodzić na siebie.
    Wydaje mi się ta czynność zbyt banalna aby tak się mogło dziać.

    > W jQuery wykorzystują właśnie setInterval(), a ich animate() jest
    > bezproblemowe. Przyczyna musi leżeć gdzieś indziej.

    Sprawdzałeś dla 10mS?

    Marek

  • 10. Data: 2013-02-01 20:24:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 01 Feb 2013 16:36:26 +0100, Marek napisał(a):

    > Sprawdzałeś dla 10mS?

    U nich to działa "od drugiej strony" - określasz czas trwania animacji, zaś
    funkcja liczy liczbę klatek. Ale z tego co widzę, to jeden "krok" trwa
    13ms.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl