  • 1. Data: 2009-07-06 10:09:07
    Temat: Problem z kodowaniem znaków DW CS4
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Czy ktoś z Was potrafi zapanować w DW nad kodowaniem znaków w kodzie
    nie-HTMLowym? Jeśli tak to poprosiłbym o wskazówki jak zmusić DW do tego aby
    dokumenty były traktowane jako UTF-8.

    Przykładowo: tworzę plik PHP:

    <?
    print("hello");
    ?>

    W ustawieniach strony miałem UTF-8, w ustawieniach DW New Document/Default
    Encoding mam też na UTF-8 i jest włączona opcja "use when...".

    Gdy zapiszę plik i ponownie otwieram go to mam kodowanie
    zachodnioeuropejskie. Gdy zmienię kod:

    <?
    print("hello ąćę");
    ?>

    to po otwarciu mam UTF-8. Czyli te kilka polskich literek zmusiło DW do
    ustawienia tego co jest żądane w konfiguracji. Sęk w tym, że nie zawsze to
    zadziała. Prawdopodobnie gdy polskie litery są odległe względem początku
    pliku to nie będą używane to pobudzenia DW do ustawienia właściwego
    kodowania. W efekcie niszczy mi wszystkie polskie teksty w pliku.

    Pamiętam, że kiedyś istaniała możliwość ustawienia kodowania dla danego
    pliku poprzez umieszczenie w nim specjalnego znacznika po komentarzu
    najprawdopodobniej. Dodatkowo jego podanie wymuszało dany tryb kodowania
    niezależnie od ustawień w preferencjach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek