  • 1. Data: 2014-02-20 20:50:16
    Temat: Problem z ostrością
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Witam,

    Mam pewien problem z ostrością w swojej zabawce. Zdjęcia jak dla mnie
    nie są dość ostre jakie być powinny, szczególnie, że robione są ze
    statywu. Aparat niby ostrość łapie, niby na wyświetlaczu aparatu wydaje
    się ok, ale jednak ok chyba nie jest.

    https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/
    71470_625288974186767_445884000_n.jpg
    [ http://tinyurl.com/pa3pale ]

    Pacjent Sony DSLR-200 + kit (18-70/3.5-5.6), powyższe AF/18/F5.6/4s
    Czy ta zabawka lepiej nie potrafi, czy ja nie potrafię? :)

    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-02-20 21:06:25
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie są dość ostre jakie być powinny, szczególnie, że robione są ze
    > statywu. Aparat niby ostrość łapie, niby na wyświetlaczu aparatu wydaje

    A jaki statyw? Czy wyostrzone po zmniejszeniu?
    R.

  • 3. Data: 2014-02-20 21:27:25
    Temat: Re: Problem z ostro?ci?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.02.2014 21:06, R pisze:
    > U?ytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A jaki statyw? Czy wyostrzone po zmniejszeniu?

    Na kamieniu jak położę ten sam efekt, bo wiem do czego zmierzasz.

    --
    anacron
    aba/

  • 4. Data: 2014-02-20 21:54:17
    Od: "R" <...@n...spam>

    > Na kamieniu jak położę ten sam efekt, bo wiem do czego zmierzasz.

    Ale na kamieniu nie będzie wcale lepiej niż na dobrym statywie. Pokaż
    zdjęcie w pełnym rozmiarze, bo na tej miniaturce to niewiele widać.
    R,

  • 5. Data: 2014-02-20 22:02:04
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 20.02.2014, o godzinie 20.50.16, na pl.rec.foto.cyfrowa, anacron
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Pacjent Sony DSLR-200 + kit (18-70/3.5-5.6), powyższe AF/18/F5.6/4s
    > Czy ta zabawka lepiej nie potrafi, czy ja nie potrafię? :)

    To wycinek zdjęcia, czy zmniejszone?
    Statyw stoi stabilnie? Podmuchów wiatru nie ma? Jeżeli nie, to zwiększ może
    wartość przesłony do 8, czy nawet 11. Czas się wydłuży, ale to bez
    znaczenia. Jeżeli masz jakieś "ale" do brzegów zdjęcia - to ten obiektyw
    tak ma.

    Hmmm... do tego - jak patrzę na wykresy z tego obiektywu - przy 5.6 na 18mm
    to on ma najgorszą rozdzielczość. Lepszą ma nawet przy f3.5. Może warto też
    spróbować z tą przesłoną? Hiperfokalna dla 3.5 będzie w granicach 4m-4.5m.
    W sieci na pewno jakiś kalkulatorek znajdziesz. Rozumiem, że robisz w
    RAWach?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 6. Data: 2014-02-20 23:11:03
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2014-02-20 20:50, anacron pisze:
> [...]
    >
    > Pacjent Sony DSLR-200 + kit (18-70/3.5-5.6), powyższe AF/18/F5.6/4s
    > Czy ta zabawka lepiej nie potrafi, czy ja nie potrafię? :)

    Witaj,
    ja może za wiele nie wniosę do tematu(jestem wyłącznie hobbystą),
    ale od swojego dziadkowatego canona eos-450 mam kita,
    który ma podobne objawy.
    Jakiś czas temu przekopałem nieco sieć w tym temacie
    i powstał wniosek;
    Obiektyw "kitowy" jest do kitu i chyba Twoja sytuacja
    ten fakt również potwierdza.
    Jak masz możliwość, to zrób testy z innym obiektywem.

    pozdrawiam
    gadacz

  • 7. Data: 2014-02-21 00:10:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.02.2014 23:11, gadacz pisze:
    > Obiektyw "kitowy" jest do kitu i chyba Twoja sytuacja
    > ten fakt również potwierdza.
    > Jak masz możliwość, to zrób testy z innym obiektywem.

    Ehhh, to zabawka do podróżowania w bagażniku i oczekiwaniu na okazję.
    Rozważałem jeszcze, aby za rozsądne pieniądze zamiast kita wstawić mu np
    Tamrona AF 18-200 mm f/3.5-6.3, ale mam wątpliwości, czy nie będzie to
    zamiana w stylu zamienił stryjek siekierkę na kijek.

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2014-02-21 00:15:34
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.02.2014 22:02, Habeck Colibretto pisze:
    > Dnia 20.02.2014, o godzinie 20.50.16, na pl.rec.foto.cyfrowa, anacron
    > napisał(a):
    >
    > To wycinek zdjęcia, czy zmniejszone?

    Wykadrowane.

    > Statyw stoi stabilnie? Podmuchów wiatru nie ma?

    Statyw wbity w piach, nie wiało.

    > Jeżeli nie, to zwiększ może wartość przesłony do 8, czy nawet 11.

    Spróbuję. Ale dlaczego wtedy miałoby być lepiej?

    > Hmmm... do tego - jak patrzę na wykresy z tego obiektywu - przy 5.6 na 18mm
    > to on ma najgorszą rozdzielczość.

    Możesz pokazać linka?

    > Rozumiem, że robisz w RAWach?

    Tak.

    --
    anacron
    aba/

  • 9. Data: 2014-02-21 00:18:12
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]

    > Pacjent Sony DSLR-200 + kit (18-70/3.5-5.6), powyższe AF/18/F5.6/4s
    > Czy ta zabawka lepiej nie potrafi, czy ja nie potrafię? :)

    Po pierwsze po takich rozmiarach zdjęcia ciężko cokolwiek stwierdzić, po
    drugie to ten 18-70 od Sony to chyba jeden z najgorszych kitów jakie
    kiedykolwiek były w erze cyfry a po trzecie to stabilizację wyłączyłeś?
    Możliwe że właśnie stabilizacja jest walnięta.

    --
    marcin

  • 10. Data: 2014-02-21 07:12:47
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 21.02.2014, o godzinie 00.15.34, na pl.rec.foto.cyfrowa, anacron
    napisał(a):

    > Wykadrowane.

    > Statyw wbity w piach, nie wiało.

    > Spróbuję. Ale dlaczego wtedy miałoby być lepiej?

    Bo obiektyw będzie miał wtedy lepszą rozdzielczość - optycznie lepiej się
    zachowuje niż przy 5.6.

    > Możesz pokazać linka?

    On chyba wyjaśni resztę pytań.
    http://www.optyczne.pl/38.1-Test_obiektywu-Sony_DT_1