  • 1. Data: 2009-01-09 21:03:23
    Temat: Problem z wifi - pomocy!
    Od: t...@g...com

    Witajcie.
    Czy ktoś może mi pomóc z następującym problemem:
    Komputer z Windows XP Home, zostaje w nim zamontowana karta WiFi na
    PCI firmy Asus. Komputer stoi koło biurka, do routera musi się przebić
    sygnał przez dwie ściany - budownictwo z lat 70, więc płyta. Od karty
    jest pociągnięty kabel i podpięty do anteny, która stoi na biurku bądź
    parapecie. Router Edimax.
    Wszystko śmiga, sieć zabezpieczona - najpierw WPA, potem WPA2. W
    okolicy widoczne od 2 do 6 innych sieci.
    Laptop z wbudowaną kartą wifi również śmiga w tym pokoju. Oba
    komputery pokazują siłę sygnału bardzo dobrą bądź znakomitą,
    połączenie 54mbit.
    I nagle, z dnia na dzień, stacjonarny komp łączy się 5,5-11mbit. Wiem,
    to tylko do routera i niby wszystko jest ok (siła sygnału nadal
    super). Ale po kilku minutach sieć wyraźnie zwalnia, by w końcu
    przestać reagować na cokolwiek - ani stronki się nie ładują, ani pingi
    nie chodzą, nic... Po chwili znów wszystko w miarę działa. I tak co
    kilka/kilkanaście minut. W tym czasie laptop postawiony na biurku obok
    antenki albo w tym samym pomieszczeniu - śmiga normalnie.
    Do łączenia próbowałem używać zarówno oprogramowania od karty jak i
    windowsa, w obu przypadkach efekt ten sam. Pogrzebałem w sieci - niby
    są problemy z WPA w systemie, to próbuję bez zabezpieczeń i z WEP -
    jak łatwo się domyślić - bez zmian. Laptop nadal śmiga.
    Niezrażony przynoszę inny router - linksys. Laptop - śmiga,
    stacjonarny - wielkie nic, czyli zawieszki ciągle. Może to nie router,
    tylko karta - przynoszę wifi na usb linksysa, podłączam kablem - ani
    windows, ani oprogramowanie linksysa nie pokonują magicznej bariery
    11mbit i połączenie co chwilę "muli".
    Pojawia się sieć niezabezpieczona w okolicy, o podobnej sile sygnału -
    kiedyś chodziła ok, teraz łączy maks. 24mbit albo wcale i zachowuje
    się podobnie jak moja... Laptop - śmiga.
    Na innym dysku zainstalowałem ponownie system (XP home), który
    oczywiście nie ma obsługi WPA/WPA2. Więc ściągnąłem SP1/2/3. I nadal
    nic.

    Poddałem się. Nie wiem już, co robić, gdzie szukać przyczyn albo jak
    sprawdzić, co jest problemem. Nie mam gdzie przełożyć karty, router
    zmieniałem, nie mam skąd wziąć innej karty na pci... Ech...

    Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Czego jeszcze mogę spróbować? Za
    wszelkie pomysły będę wdzięczny, tylko łopatologicznie proszę i bez
    trudnych zwrotów i skrótów.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-01-09 21:11:12
    Temat: Re: Problem z wifi - pomocy!
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Czego jeszcze mogę spróbować? Za
    > wszelkie pomysły będę wdzięczny, tylko łopatologicznie proszę i bez
    > trudnych zwrotów i skrótów.

    W takim wypadku moze cos nie tak z PCI??

    Moze jakas sieciowka na USB/ chociaz to z regoly kiepskie karty...??

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://forum.virtual-it.pl/

  • 3. Data: 2009-01-09 21:18:01
    Od: t...@g...com

    <quote>Może to nie router, tylko karta - przynoszę wifi na usb
    linksysa, podłączam kablem - ani
    windows, ani oprogramowanie linksysa nie pokonują magicznej bariery
    11mbit i połączenie co chwilę "muli".</quote>

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-09 23:35:50
    Od: "MC" <m...@g...pl>

[...]

    Ludzie się naczytali marketingowych bajek o WiFi to się potem dziwią, że
    połączenie się muli albo przerywa. Prawdopodobnie w eterze zrobiło się za
    ciasno. W zasadzie w paśmie 2,4 GHz jest miejsce na trzy, góra cztery sieci
    i to jeszcze jak są dobrze poukładane kanały. Możesz jeszcze coś z nimi
    pomanipulować. Najlepiej krytyczny kawałek połączyć kablem.