  • 1. Data: 2012-11-12 11:30:26
    Temat: Problem z zasilaczem?
    Od: Kazimierz <g...@r...mm.pl>

    Witam!

    Pół roku temu kupiłem zasilacz Tracer Be Cool 420W. Pod dokładnym
    przyjrzeniu się jego parametrom stwierdziłem, że wydajności
    poszczególnych linii zasilających są niższe od tych w poprzednim
    zasilaczu typu No Name o mocy 350W! Ale z racji tego, że komputer jest
    starszego typu stwierdziłem, że to całkowicie wystarczy. Podłączyłem go
    i wszystko piękno chodziło. Kilka dni temu komputer nagle się wyłączył w
    taki sposób, że wszystko zgasło, ale wentylator w zasilaczu działał i
    świeciła się zielona dioda od zasilania. Reszta cisza. Wyłączyłem
    komputer całkowicie i po kilku minutach ponownie go włączyłem i jak na
    razie, po kilku uruchomieniach, wszystko działa jak należy. Ale
    uruchomiłem program do monitoringu czujników i dostałem takie informacje
    o napięciach:

    Napięcie na VMin VMax
    CPU Vcore 1,55 1,62
    AUX 3,14 3,17
    +3,3V 2,75 2,82
    +5V 5,08 5,13
    +12V 11,61 11,73

    Napięcie +12V jest trochę niskie, ale napięcie +3,3V jest moim zdaniem o
    wiele za niskie. Czy to niskie napięcie mogło być przyczyną wyłączenia
    komputera? I czy zależy ono wyłącznie od zasilacza, czy też również od
    stanu elementów na płycie głównej komputera?
    Zasilacz mogę oczywiście reklamować, bo ma 3 lata gwarancji, ale
    reklamacja może potrwać kilka tygodni, a nie bardzo mam co podłączyć na
    zamianę.

    Co myślicie o tych napięciach?

    Dzięki za pomoc,
    Kazimierz

  • 2. Data: 2012-11-12 12:37:33
    Temat: Re: Problem z zasilaczem?
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Co myślicie o tych napięciach?

    Olać pomiar programowy i sprawdzić miernikiem.

  • 3. Data: 2012-11-12 16:17:22
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-12 11:30, Kazimierz pisze:
    > i wszystko piękno chodziło. Kilka dni temu komputer nagle się wyłączył w
    > taki sposób, że wszystko zgasło, ale wentylator w zasilaczu działał
> [...]
    Myślimy, że zostały zmierzone przez czip na płycie, o bardzo
    przybliżonej dokładności, a potem przeliczone przez program
    niekoniecznie pasujący do danej płyty, więc wyniki też mogą być źle
    wyskalowane.

    1) zmierzyć napięcia miernikiem (taki za 18zł wystarczy na pierwsze testy)
    2) sprawdzić organoleptycznie kondensatory, zwłaszcza jak twierdzisz że
    "komputer jest starszego typu" - kondensatory dookoła procesora itp.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173