  • 1. Data: 2012-11-11 20:50:44
    Temat: Prośba o ocenę dysku Spin Retry Count
    Od: kazio101 <s...@k...ok>

    http://i1293.photobucket.com/albums/b588/pongo10/Spi
    nRetryCount.jpg

    Komputer ma problemy ze startem. Naprawa z płyty instalacyjnej Win7 nie
    pomogła. Pomyślałem - dysk siada. Po testach okazało się że były błędy
    na dysku które usunąłem oprogramowaniem jakie jest w Win7. Startuje
    niekiedy od razu ale BIOS pokazuje się dwukrotnie. Dawniej po pierwszej
    odsłonie informacji BIOS-u był ekran ładującego się Win7. Często Windows
    proponuje naprawę która nie pomaga.
    Czy ten Spin Retry Count z czerwonym paskiem oznacza uwalony dysk? Czy
    mogę sprawdzić czy ten niepoprawny parametr jest powodem problemów? Mam
    na myśli metodę prostszą niż formatowanie i instalowanie wszystkiego od
    nowa.

  • 2. Data: 2012-11-11 21:09:05
    Temat: Re: Prośba o ocenę dysku Spin Retry Count
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.11.2012 20:50, kazio101 pisze:
> [...]
    sprawdzić czy ten niepoprawny parametr jest powodem problemów? Mam na myśli metodę
    prostszą niż formatowanie i instalowanie

    Oznacza, że dysk ma prawdopodobnie problemy z "rozkręceniem
    się" po uruchomieniu komputera. Może to oznaczać "uwalony"
    dysk, jak to piszesz, ale równie dobrze marny zasilacz,
    uszkodzone kable zasilające, źle dociśnięte wtyczki albo
    problemy z płytą główną.

    W każdym razie ja bym zaczął od wyczyszczenia komputera,
    porządnego podociskania kabli/wtyczek (w tym sygnałowych)
    i przyglądnięcia się zasilaczowi. To nic nie kosztuje, a
    sprawdzić warto.

    """""""|
    | | |
    ......./