  • 1. Data: 2016-03-01 09:57:02
    Temat: Proces kierownictwa TEPCO
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    http://bigstory.ap.org/article/eef3ae2b8147470c93a1d
    2c0dffcf3d8/3-ex-execs-utility-charged-fukushima-dis
    aster

    Wreszcie ktoś z kierownictwa odpowie przed sądem. Dotychczas takie grube misie były w
    Japonii nietykalne.

  • 2. Data: 2016-03-01 10:19:16
    Temat: Re: Proces kierownictwa TEPCO
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    saster
    >Wreszcie ktoś z kierownictwa odpowie przed sądem. Dotychczas takie

    Albo i nie odpowie, bo sie okaze, ze wszystko zgodnie z przepisami.

    J.

  • 3. Data: 2016-03-01 10:38:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 marca 2016 10:19:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    d2c0dffcf3d8/3-ex-execs-utility-charged-fukushima-di
    saster

    > Albo i nie odpowie, bo sie okaze, ze wszystko zgodnie z przepisami.

    Osobiście raczej mogą im skoczyć, ale przynamniej jest proces. Dotychczas to było nie
    do pomyślenia żeby w ogóle im ktoś się do dupy dobierał. Większa nadzieja jest raczej
    na to że w ramach procesu wyjdzie na jaw korporacyjna praktyka wewnątrz TEPCO i jak
    TEPCO współpracowało z METI, bo zacznie się wyciąganie różnych kwitów, świadków itd.
    W świetle ostatniej mody na antysystemowe ruchy w Stanach i Europie, to może
    wstrząsnąć Japonią.

    No i oczywiście może ktoś się czegoś nauczy. Tu świeży dokument, bardzo ciekawy:
    https://www.oecd-nea.org/nsd/pubs/2016/7284-five-yea
    rs-fukushima.pdf

  • 4. Data: 2016-03-01 13:48:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >świadków itd. W >świetle ostatniej mody na antysystemowe ruchy w
    >Stanach i Europie, to może wstrząsnąć Japonią.

    No coz - moze i w Japonii to bedzie jakas rewolucja spoleczna, ale o
    ile pamietam to etap swietych krow maja juz za soba.

    A jesli w kwitach nie wyjda jakies ewidentne oszustwa ... no coz,
    firma byla caly czas pod nadzorem, to nadzor winny :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-03-02 10:31:29
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > A jesli w kwitach nie wyjda jakies ewidentne oszustwa ... no coz,
    > firma byla caly czas pod nadzorem, to nadzor winny :-)

    "
    (...)
    indicted Tsunehisa Katsumata, chairman of Tokyo Electric power Co
    (...)
    "
    pięć lat po katastrofie taki gruby miś jest oskarżony tzn:
    - że to była poważna sprawa,
    - to nadal jest poważna sprawa i nie mają problem z posprzątaniem tego bałaganu.

    Wniosek wycieczke do Japonii trzeba odłożyć na później

  • 6. Data: 2016-03-02 10:39:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 10:31:29 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    > - to nadal jest poważna sprawa i nie mają problem z posprzątaniem tego bałaganu.
    >
    > Wniosek wycieczke do Japonii trzeba odłożyć na później

    Kultura zaibatsu trzyma sie nieźle, choć to XXI wiek. Pod wieloma względami komuna
    mentalna gorsza niż myśmy mieli w PRLu.

    Ale wycieczek to nie dotyczy.

  • 7. Data: 2016-03-02 11:28:16
    Od: s...@g...com

    > Kultura zaibatsu trzyma sie nieźle, choć to XXI wiek. Pod wieloma względami >komuna
    mentalna gorsza niż myśmy mieli w PRLu.
    A dlaczego miałby się trzymać gorzej?
    Dla mnie to jest pocieszające.
    My mieliśmy szlachciców
    amerykanie kowbojów
    Chińczycy mandarynów
    a Japończycy samurajów.
    I te kultury/światy się przecież tak bardzo się różnią...
    I co?
    Jak przychodzi do liczenia kasy to niczym się nie różnimy :)

    BTW
    Moja żona jest z Tarnowa gdzie jest najwięcej księży na mieszkańca.
    Wiec z tematami teologicznymi jest dobrze zaznajomiona.

    Jakiś czas pracowała w Indiach.
    A że lubi czytać to czyta wszystko.
    Kiedyś jej wpadła książka o bogini Kali (z dużej litery?)
    Jej wniosek: toż to opis naszej Matki Boskiej.

    Generalnie potrzeby ludzi na całym świecie są takie same.

    BTW 2
    Moja teoria ma tylko jeden minus.
    Nie sprawdza się obecnie w Niemczech :(

    Chociaż w USA to działa.
    Dlaczego?
    Bo tam nie jesteś muzułmaninem/shintoistą/katolikiem/buddystą.
    Tylko konsumentem.

    Mój pierwszy szok w USA to była reklama:
    Kup dziś zapłać w przyszłym roku.

    Wiec pytanie dlaczego nie działa w Niemczech

    > Ale wycieczek to nie dotyczy.
    Tzn uważasz że bałagan w TEPCO jest posprzątany?
    Bo jakiś czas temu czytałem Twoje komentarze i wyglądało to nie wesoło.
    Teraz biorą się za szefa szefów wiec odnoszę wrażenie że szukają kozła ofiarnego
    Który musi być na tyle wysoko postawiony żeby zamknąć temat definitywanie.
    Bo przecież w "normalnym korpo" to facet awansowałby na stanowisko
    szefa ds. niczego czyli typowy kop w górę. I nie byłoby sprawy.
    Mylę się?

  • 8. Data: 2016-03-02 11:32:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 11:28:16 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Tzn uważasz że bałagan w TEPCO jest posprzątany?

    Masz na myśli bałagan fizyczny, w sensie tych milionów czarnych worków z ziemią? Czy
    bajzel w firmie? Bo jak wybierasz się na wycieczke do Tokio, to ani jedno ani drugie
    nie jebiot.

  • 9. Data: 2016-03-02 13:13:34
    Od: s...@g...com

    > Masz na myśli bałagan fizyczny, w sensie tych milionów czarnych worków z ziemią?
    Czy bajzel w firmie? Bo jak wybierasz się na wycieczke do Tokio, to ani jedno ani
    drugie nie jebiot.

    Nie mogę teraz sprawdzić ale cały czas mam przed oczami grafikę na której jest
    pokazane jak woda z EA jest wpuszczana bezpośrednio do oceanu i gdzie jakie panuje
    promieniowanie.
    Oczywiście że to promieniowanie się "rozpuści" w oceanie.
    Ale jak trzeba cos "rozpuszczać" żeby było bezpieczne tzn że tego czegoś jest dużo.
    Zapytam wprost: oprowadzisz mnie po terenie tej EA?

  • 10. Data: 2016-03-02 13:36:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 13:13:35 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    > Ale jak trzeba cos "rozpuszczać" żeby było bezpieczne tzn że tego czegoś jest dużo.

    > Zapytam wprost: oprowadzisz mnie po terenie tej EA?

    Tu nie chodzi o promieniowanie, tylko skażenie cholernie trującymi metalami ciężkimi.
    Skażenie promienotwórcze ma to do siebie że promieniowanie po jakimś czasie pozostaje
    w małych punktach, skąd deszcze go nie wymyły. Tam potrafi mieć bardzo wysokie
    wartości, a reszta właściwie niegroźna. Więc o ile masz licznik Geigera i omijasz te
    punkty, jesteś bezpieczny od promieniowania. Główne zagrożenie to metale ciężkie, bo
    bez laboratorium tego nie wykryjesz, a już na pewno nie bezdotykowo, więc trzeba się
    zakutać w szczelne skafandry, maski, filtry, na wszelki wypadek. Wtedy wycieczka robi
    się mało atrakcyjna.