  • 101. Data: 2014-04-10 07:50:26
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, April 9, 2014 8:18:39 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:
    > "Dzień dobry, dzwonimy z NASA, mamy szybkie pytanko czy tablica w PHP to
    > ma w koncu 1 czy log N. Nie ma? A gdzie jest? Prosze powiedzieć synowi
    > że jak wróci z imprezy i wytrzeźwieje to żeby odpisał, mamy tu problem
    > na orbicie".
    >
    > Jaki język takie gwarancje.

    Można np. przeczytać kod źródłowy. Wtedy łatwo zauważyć, że w PHP
    zaimplementowano klasyczne tablice mieszające z łańcuchowym rozwiązywaniem
    kolizji -- z czego wprost wynika, że wstawianie i wyszukiwanie ma średni
    czas O(1), pesymistyczny O(n). Natomiast ze względu na zachowanie porządku
    wstawiania, iteracja po elementach tablicy to O(n).

    w.

  • 102. Data: 2014-04-10 11:07:48
    Od: firr <p...@g...com>

    z tą stratą czasu to jeszcze trudniejszy temat,
    [co do facebooka to nie mam (mam testowy puste konto) i nie wiem czy jest tam cos
    ciekawego czy nie; to co tam zobaczylem jakos mnie nie zaciekawiło, (co mozna robic
    ciekawego na facebooku?) tak samo np gg albo skype (co mozna robic ciekawego na gg
    albo skype?) (moze sie starzeje (chyba nawet napewno bo zauwazam ze rozne potencjalne
    mozliwosci coraz mniej mnie interesują)*
    ogolnie mam poczucie ze trace czas caly czas i
    cale lata sie nudze (robiac mozolnie swoja robote) (najgorsze jest to ze jak sie ma
    20 lat i sie jest np na studiach to sie wydaje ze jak sie czyms zajac
    to to sie moze wspaniale rozwinąć i mozna wkroczyc na jakies nieznane wspaniale
    tereny, teraz bardziej pod 40 sci widze ze sie nudze (20 ostatnich lat sie nudzilem i
    najpewniej do konca zycia (co jest pewnie nastepnych 20 lattez sie bede nudzic) [a i
    tak najgorsze sa problemy zdrowotne przy ktorych strata czasu to pikuś]

    * to jest ten problem wejscia w jakas dziedzine, tak samo jak z jezykami skryptowymi
    dla mnie co kiedys pisalem (moze jest tam cos ciekawego a moze nie,
    (prawdopodobnie jest) ale mam malo energii na rzucanie sie na jakis nowy temat 'w
    ciemno'

  • 103. Data: 2014-04-10 11:07:52
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 01:52:30 UTC+2 użytkownik firr napisał:

    > ta grupa (tj dwie p.c.p p.c.l.c) ma swoje wady i zalety,
    >
    > 1) dla mnie do zalet nalezy to ze podchwytuje ona dobrze pewne powazniejsze watki
    (a jak nie to przynajmniej mozn samemu do siebie popisac na temat ;o ), sporo innych
    forów jest jednak zdaje sie plytsze (mniej ogolne/filozoficzne, te grupy zawsze
    'dawaly rade')

    To prawda, chociaz niewatpliwie pozostaje jeszcze duzo pracy nad kultura
    dyskusji. Czesciowo te prace wykonuje dla mnie moj mozg, ktory udaje, ze
    pewnych rzeczy po prostu nie widzi ;]
    Z drugiej strony, zdecydowanie wiecej szacunku mam dla postawy nastawionej
    na rozwiazywanie konkretnych problemow (nawet jesli problemy maja charakter
    ogolny), niz dokarmianie swojego ego (np. chwalenie sie, ze sie wyrzuca
    studentow za drzwi)

    > do glownych wad bym zaliczyl
    >

    > 1) wlasnie tą ogolnosc, ostatnio czuje ze sie moze zmienilem (podejscie mi sie
    zmienilo, trace chyba troche motywacje do teoretycznych ogolnych rozkminek
    > (jezyk w wiekszosci znam wiecmoze nie potrzebuje)
    > i wolalbym sie pewnie skupic na konkretnej robocie
    > [a nawet nie na robocie co na efekcie, nieststy to chyba tak nie działa, tracac
    zainteresowanie teorią
    > odechciewa mi sie tej roboty wogóle (!), i teraz wogole mam kryzys ostatnio [musze
    jakby coraz wiecej odpoczywac zeby coskolwiek zrobic]

    Ja tez mam kryzys. W moim repozytorium zaleglo sie ostatnio sporo
    syfu i jak skoncze prototyp edytora ukladow fizycznych, to bede
    musial te stajnie Augiasza posprzatac, wiele rzeczy przemyslec
    i zaprojektowac od nowa (moze tez do tego czasu zdolam zorganizowac
    jakies osoby do pomocy)

    > 2) rózna takie mega glupawe zacowania jak mowienie per misiu do rozmowcy i in
    (ktore ja nazywam 'dresiarstwem') osobiscie jestem dosyc daleko
    > od takiego rodzaju glupoty niestety nawet jak sie od niej odcinasz to ona i tak cie
    zaraza (a ja potrzebuje byc w miare mozliwosci madrzejszy a nie glupszy)

    A ja, jezeli akurat nie mam blyskotliwszego pomyslu, po prostu przymykam
    oko na takie docinki. Bardziej boli mnie to, ze wiele osob nie ma nawyku
    brania odpowiedzialnosci za swoje slowo -- czesto ktos palnie cos glupiego,
    i kiedy ja (albo ktokolwiek inny) sformuluje wzgledem tego zarzut, to
    zamiast odpowiedziec na ten zarzut i np. przyznac sie do bledu, raczej
    po prostu wytnie ten kawalek posta w odpowiedzi albo "oglosi koniec dyskusji"

    Gdybym mial wybierac, to wolalbym, zeby kazdy akapit pisany do mnie
    rozpoczynal sie od protekcjonalnego "misia" albo "warchlaczka", o ile
    tylko moglbym miec pewnosc, ze moj rozmowca wezmie odpowiedzialnosc za to,
    co pisze.

  • 104. Data: 2014-04-10 11:42:19
    Od: firr <p...@g...com>

    ja mam taki kryzys ze wogole mi sie odechcialo programowac : O ; O

    w zeszłym roku a i moze rok wczesniej mialem taki kryzys ze czulem sie bardzo
    wyraznie przepracowany (takie jakby trzeszczenia we lbie;)

    Teraz z kolei cos zupelnie nowego nie jestem przepracowany (bo wiecej odpoczywam) za
    to jakos trace zainteresowanie ( )

    zobacze co z tego wyjdzie czuje ze musze poszukac we wlasnym umysle co dalej

  • 105. Data: 2014-04-10 18:02:58
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 11:42:19 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> [...]
    za to jakos trace zainteresowanie ( )

    > zobacze co z tego wyjdzie czuje ze musze poszukac we wlasnym umysle co dalej

    Ja obserwuje u siebie cos takiego, ze im bardziej sie zmuszam,
    tym gorzej mi idzie -- i na odwrot, im bardziej sobie zabraniam,
    tym wieksza mam ochote programowac :]

    Moze to nie jest uniwersalna zasada, ale chyba czasem warto zrobic
    sobie dluzsza przerwe. (Ostatnio zaczalem sie coraz powazniej
    zastanawiac, czy by sie nie zajac ogrodnictwem, a programowac bardziej
    z doskoku)

  • 106. Data: 2014-04-10 19:30:06
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 18:02:58 UTC+2 użytkownik g...@g...com
    napisał:

> [...]
    >
    > sobie dluzsza przerwe. (Ostatnio zaczalem sie coraz powazniej
    >
    > zastanawiac, czy by sie nie zajac ogrodnictwem, a programowac bardziej

    ja moglbym być pisarzem ;/ moze nawet mimo wszystko bylby to latwiejszy sposób
    zarobienia kasy i zdrowszy sposob zycia (bo nieststy programowanie na odpowiednio
    wysokim poziomie wydaje mi sie nieziemsko trudne, nie wiedzialbym poki nie probowalem
    (wydaje mi sie tez np byc o wiele trudniejsze niz bycie matematykiem czy fizykiem),
    [ew jako gosc z pokolenia x moglbym sprzedawac
    na stacji benzynowej ;/ z tym ze przy moich obecnych
    problemach zdrowotnych z plucami to w zasadzie niemozliwe - w kazdym razie sciezka
    programisty jest wyjakowo trudna ]

  • 107. Data: 2014-04-11 14:18:36
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź[OT]
    Od: darekm <d...@e...com>

    On 2014-04-09 20:18, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > ma w koncu 1 czy log N. Nie ma? A gdzie jest? Prosze powiedzieć synowi
    > że jak wróci z imprezy i wytrzeźwieje to żeby odpisał, mamy tu problem

    Albo tak
    telefon do korporacji: producenta aplikacji XYZ

    Q:Dzień dobry, dzwonimy z NASA, mamy szybkie pytanko : jaką złożoność ma
    tablica w aplikacji XYZ.

    warianty odpowiedzi w poszczególnych działach:

    1. Nie ma kierownika, jest na urlopie. Proszę zapytać jutro
    następny dzień:

    2. Nie udzielamy takich informacji telefonicznie. Proszę napisać mailem,
    prześlemy to do działu prawnego czy możemy udzielić takich informacji.
    Wiadomo NDA

    3. Możemy udzielić takich informacji, ale wie Pan, Osoba która to pisała
    się zwolniła, a osoba ją zastępująca jest chora. Proszę zadzwonić za dwa
    tygodnie.

    4. To nie nasz produkt.

    5. Proszę zapytać w departamencie R&D, w dziale zleceń specjalnych, w
    dziale informatyki itp.

    6.Ponieważ nie mają Państwo wykupionej asysty serwisowej w wersji
    platinium/gold/diamond taka porada nie przysługuje.

    > Jaki język takie gwarancje.

    Im większy organizm, tym trudniej uzyskać odpowiedź na nietypowe pytanie.

    Darek

  • 108. Data: 2014-04-11 14:21:47
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 11:07:48 UTC+2 użytkownik firr napisał:

> [...]
    najpewniej do konca zycia (co jest pewnie nastepnych 20 lattez sie bede nudzic)

    Jezeli idzie o nude, to zauwazylem, ze tutaj rozwiazaniem jest
    robienie roznych rzeczy z ludzmi. Swego czasu np. bardzo pobudzalo
    mnie prowadzenie na uniwerku pomocniczych zajec z logiki, albo
    wyglaszanie prelekcji na konferencjach. Zawsze sie wtedy wprawdzie
    troche stresuje, ale przynajmniej nie jest mi wtedy nudno :>

    [ostatnio tez wpada do mnie kumpel, ktorego ucze programowania,
    i to rowniez ma wiele zalet]

  • 109. Data: 2014-04-11 15:52:09
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 11 kwietnia 2014 14:21:47 UTC+2 użytkownik g...@g...com
    napisał:

> [...]
    >
    > troche stresuje, ale przynajmniej nie jest mi wtedy nudno :>
    >

    > [ostatnio tez wpada do mnie kumpel, ktorego ucze programowania,

    moze i tak ale musialby to byc jaskis ziom na poziomie ci ktorych teraz spotykam w
    realu nie sa zbyt poważni,
    mialem zajebistego kumpla na studiach i faktycznie byla zajebiscie dyskutowac o mgle,
    gombrowiczu, adomie (taka gra) czy c++ od rana do poznej nocy
    (ale te dobre czasy minely)