  • 1. Data: 2011-09-28 07:36:50
    Temat: Prośba o ocenę XJ600
    Od: ursynek <u...@n...tam.nie.tu.pl>

    Witam

    proszę o ocenę

    http://otomoto.pl/yamaha-xj-600s-diversion-idealny-p
    olecam-M2860396.html

    Czy 80tyś przebiegu na ten silnik to dużo?
    Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin?

    Pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie.
    ursyn

  • 2. Data: 2011-09-28 09:07:45
    Temat: Re: Prośba o ocenę XJ600
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-09-28 09:36, ursynek pisze:
> [...]
    olecam-M2860396.html

    > Czy 80tyś przebiegu na ten silnik to dużo?
    > Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin?

    Z tego co pamiętam xj600 zawsze uchodziła za dość niezawodny sprzęt,
    tutaj masz model z końca produkcji, wyleczony z wszelkich chorób wieku
    dziecięcego. 80tys wygląda realnie, tak więc nie przejmował bym się tym
    za nadto, zawsze możesz kupić taki sam, albo bardziej "zmęczony" z
    przebiegiem 30 tys, albo 20, czy ile tam chcesz.
    Sprawdź go w miarę dokładnie a przebiegiem się nie przejmuj. Obserwuj
    kolor spalin na rozgrzanym silniku (czy moto nie pije oliwy w ilościach
    hurtowych), ewentualnie jak masz możliwość sprawdź stopień sprężania i
    posłuchaj silnika pod kątem stuków i innych takich. Reszta jak w każdym
    moto- czy proste, czy nie leżało zbyt poważnie i czy dobrze naprawione
    jeśli się drobna gleba trafiła.
    Wydaje mi się, że oto warte uwagi choc trzeba dokładnie sprawdzić. Ja
    tam wole mieć 80tys przebiegu w 13-letnim moto, niż 20-30...

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 3. Data: 2011-09-28 09:13:09
    Od: "blachu" <b...@o...pl>

    > Czy 80tyś przebiegu na ten silnik to dużo?
    > Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin?

    Coś taka "za ładna" i praktycznie brak zdjęć z prawej strony.
    Moja jest z tego samego roku i wygląda troszkę gorzej - a nie zaliczyła
    gleby i ma ponad dwukrotnie mniejszy przebieg.
    Zastanawia mnie nalepka YAMAHA nad lampą - ja mam ją pod szybą a nie na
    szybie.
    Po za tym nie przejmuj się grzechoczącym koszykiem sprzęgłowym - ten typ tak
    ma :)
    80 kkm to tak średnio podobno 100 kkm to żaden problem - pytanie czy były
    ustawiane zawory we właściwym czasie.
    Sprawdź czy nie dymi na niebiesko, równo pracuje, nie ściąga, nie cieknie na
    lagach, luz na łożysku główki ramy czy nie jest klejona i malowana owiewka.
    Sprawdź wyeksploataowanie podnóżków - u mnie widać zużycie - jak na tym
    egzemplażu nie widać tz były wymieniane.
    A jeszcze jedno - na rynek Zachodnieuropejeski mogła być zdławiona - sprawdź
    w papierach jaka jest moc - powinno być 62KM

    Pozdrwiam
    Andrzej
    XJ 600S Diversion '98

  • 4. Data: 2011-09-28 10:08:25
    Od: ursynek <u...@n...tam.nie.tu.pl>

    W dniu 2011-09-28 11:13, blachu pisze:
    > Zastanawia mnie nalepka YAMAHA nad lampą - ja mam ją pod szybą a nie na
    > szybie.

    Z tego co widzę na aukcjach i w sieci, niektóre mają na szybie,
    zazwyczaj te po 98, a starsze pod szybą.

    Dzięki za podpowiedź :)

    Pozdrawiam
    ursyn

  • 5. Data: 2011-09-28 19:27:06
    Od: primuss <p...@p...pl>

    On 28 Wrz, 11:13, "blachu" <b...@o...pl> wrote:

    > Coś taka "za ładna" i praktycznie brak zdjęć z prawej strony.
    > Moja jest z tego samego roku i wygląda troszkę gorzej - a nie zaliczyła
    > gleby i ma ponad dwukrotnie mniejszy przebieg.

    To by oznaczalo, ze moto rocznie robilo 3000 km. Gdzie sie zdazylo tak
    sponiewierac? IMHO to oznacza ze Twoj motocykl moze miec skrecony
    licznik,

    Ogolnie motocykl wyglada niezle - oryginalne kierunki z przodu i z
    tylu, ciezarki na kierownicy i lusterka, oryginalne wydechy (a nie
    "tjuningowe" jak to czesto u francuzow) i oslony na lagach, oryginalne
    podnozki (albo nowe, w kazdym razie dystanse niezjechane jak to czesto
    bywa w poszlifowcach). Malo prawdopodobne zeby handlarzowi chcialo sie
    te wszystkie elementy wymieniac, chyba ze poskladany z 2 sztuk. No i
    deklaruje moto jako bezwypadkowe - jak ma dzialalnosc gospodarcza to
    powazna rzecz, bo jest podstawa do zerwania umowy z tytulu rekojmi
    (niezgodnosc towaru z umowa). Pytanie czy lakier oryginalny bo cos za
    bardzo sie swieci - moze polerowany.
    Ogolnie jakbym mial nie dalej niz 100 km to moze bym sie pofatygowal
    obejrzec.

    --
    pozdr.
    primuss

  • 6. Data: 2011-09-28 21:03:19
    Od: "blachu" <b...@o...pl>

    To by oznaczalo, ze moto rocznie robilo 3000 km. Gdzie sie zdazylo tak
    sponiewierac? IMHO to oznacza ze Twoj motocykl moze miec skrecony
    licznik,

    Nie miał skręconego licznika.
    Mam go praktycznie od nowości - chodzi właśnie o lakier.
    U mnie tu i ówdzie jakieś odpryski i ryski, ślady po tankbagu i po bagażu
    wożonym za zadupkiem - zmatowienia.
    Po prostu normalne ślady eksploatacji...

    Pozdrawiam
    Andrzej

    XJ600'S Diversion '98

  • 7. Data: 2011-09-29 05:08:28
    Od: ursynek <u...@n...tam.nie.tu.pl>

    W dniu 2011-09-28 21:27, primuss pisze:
> [...]
    > bardzo sie swieci - moze polerowany.
    > Ogolnie jakbym mial nie dalej niz 100 km to moze bym sie pofatygowal

    Dziękuję za opinię, prawa strona mało eksponowana - po
    delikatnej parkingówce. Lakier oryginalny, sprzęgło trochę
    hałaśliwe ale do przeżycia :)

    Jest moja :)

    Pozdrawiam
    ursyn