  • 1. Data: 2010-05-14 14:48:32
    Temat: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
    Od: r...@m...com

    Polskie PoRD mamy takie jak mamy; jeśli jest Droga dla Rowerów - masz
    obowiązek nią jechać.

    Nie ważne że DDR jest nieodśnieżona,
    że leży na niej potłuczone szkło grożące w oczywisty sposób przebiciem dętki,
    że są krawężniki,rynienki,
    że stoją na niej zaparkowane samochody,
    że idzie matka z wózkiem, że dzieciaki się rozbiegły po niej,
    że piesi traktują ją jako chodnik,
    że idzie babcia z psem na smyczy (babcia po jednej stronie, pies po drugiej),
    że na przejazdach dla rowerzystów trzeba wcisnąć guzik by dostać zielone,
    czy wreszcie ze DDR się kończy za 500 metrów,
    albo co chwila przeskakuje z jednej strony jezdni na drugą.
    Nie wspomnę już o komforcie jazdy rowerem po fazowanej kostce,
    czy też o fakcie, że projektanci DDR w ciągu całego swojego dorosłego życia,
    nie przejechali nawet kilkudziesięciu km rowerem po mieście,
    co dotyczy się też służb takich jak policja i SM

    Pomijając już możliwość mandatu,

    ale najbardziej wkurzająca i stwarzajaca zagrożenie bezpieczeństwa,
    jest frustracja blachosmrodziarzy (inaczej takich nie nazwę),
    którzy widząc rowerzystę jadącego jezdznią, gdy obok biegnie DDR,
    i jeszcze czasem B-9 przy jezdni - nie dadzą mu żyć;
    klaksony, zajeżdzanie drogi, używanie spryskiwaczy,
    a czasem zatrzymanie się i groźby albo stek wyzwisk.

  • 2. Data: 2010-05-14 14:56:24
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > używanie spryskiwaczy,

    to jest dobre, nie pomyślałem o tym, dzięki za pomysł :-)

    brat

  • 3. Data: 2010-05-14 14:57:30
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ale poza tym to czujesz sie dobrze?
    Sa poradnie w ktorych ci pomogą. Zacznij od telefonu zaufania.

  • 4. Data: 2010-05-14 14:59:44
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > to jest dobre, nie pomyślałem o tym, dzięki za pomysł :-)

    na teneryfie jeden gostek ktory wozil nas starym landroverem czy jakims
    jeepem po wyspie mial taki gadzet:

    rurka od spryskiwaczy wyprowadzona przy kierownicy i w czasie jazdy polewal
    czysta woda co niektorych dla jaj:) Przede wszytstkim lal do drugiego jeepa
    za nim lub przed nim:P (z tej samej firmy)

  • 5. Data: 2010-05-14 15:05:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    robert1 wrote:

    > Polskie PoRD mamy takie jak mamy; jeśli jest Droga dla Rowerów - masz
    > obowiązek nią jechać.

    To zupełnie jak z ulicami dla samochodów. Nieważne że jest krzywa, nie
    ważne, ze jest korek, a obok pusty chodnik czy ścieżka rowerowa, itp.
    itd. Wyobraź sobie co by było gdyby auta zaczęły jeździć po czymkolwiek
    gdy stan ulicy jest nie taki jak trzeba.

> [...]
    > przy jezdni - nie dadzą mu żyć; klaksony, zajeżdzanie drogi, używanie
    > spryskiwaczy, a czasem zatrzymanie się i groźby albo stek wyzwisk.

    Bo ulica jest dla samochodów. Nie dorosłeś do korzystania z roweru to
    chodź pieszo zamiast buraczyć.

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-05-14 15:13:50
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    Generalnie rower sie wymija, ale sa pewne rzeczy ktore strasznie denerwuja.
    - jazda rowerami kolo siebie, zamiast za soba (jada takie panny i sobie
    gadaja...
    - rowerzysta walczacy z bocznymi wiatrami....teleportuje sie na
    szerokosci 2 m, nie wiadomo kiedy bedzie i gdzie...
    - przeskakujacy z jezdni na pasy dla pieszych, wyskakujac przed
    zwalniajace auta...
    - batmani - ciemne typki w ciemnych strojach przeslizgujace sie po
    drodze o zmroku...

    Mozna jeszcze wyliczac:)

  • 7. Data: 2010-05-14 15:17:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!

    Nie wiem co za debil założył ten wątek, więc wnioskuję, że to nie jest jego
    pierwszy wyskok w ten deseń.
    Ale proszę gorąco żeby trollowi nie odpowiadać, niech spada ze swoimi
    bredniami na właściwą grupę.

  • 8. Data: 2010-05-14 15:22:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w
> [...]
    > klaksony, zajeżdzanie drogi, używanie spryskiwaczy,
    > a czasem zatrzymanie się i groźby albo stek wyzwisk.

    Bo co by tu nie mowic - rower samochodom na drodze przeszkadza.

    Nie zawsze, ale ruch mamy na tyle duzy, a drogi na tyle waskie, ze
    roweru nie da sie z marszu wyprzedzic, trzeba hamowac, wyprzedanie
    innych utrudnia, noca kiepsko widac - az niebezpiecznie sie robi.

    J.

  • 9. Data: 2010-05-14 15:28:33
    Od: s...@m...com

> [...]
    > roweru nie da sie z marszu wyprzedzic, trzeba hamowac,  wyprzedanie
    > innych utrudnia, noca kiepsko widac - az niebezpiecznie sie robi.

    A ciągnik, furmankę, walec,pług, kombajn? da się?

  • 10. Data: 2010-05-14 15:30:51
    Od: "Srututu" <s...@o...pl>

    Jestem blachosmrodziarzem i rowerzystą w jednym. I wybacz, ale właśnie tego
    najbardziej nienawidzę kiedy jeden debil z drugim tamuje ruch a ścieżka 2 m
    z prawej. Przyznam że i mi się zdarza przejechać wtedy "na lusterko" z
    klaksonem.
    Jak coś jest na ścieżce to to omiń i tyle. Nie rób z siebie pizdy z
    nastawieniem roszczeniowym. Debile się zdarzają i to że zniszczą ławkę,
    rozwalą wiatę czy rozbiją butelkę na ścieżce to niestety norma. Zobaczysz -
    przestań lamentować, zwróć uwagę, zadzwoń gdzie trzeba i tyle.