  • 11. Data: 2020-06-01 10:29:43
    Temat: Re: Przedłużenie kabla myszkowego
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 1 Jun 2020 09:28:45 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ed4ae2d$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :
    >Weź nie dziaduj ;-)
    >
    >https://www.ceneo.pl/9107148
    >
    >Działa nawet na pościeli a bateria kilka miesięcy

    Jeśli ktoś nie chce myszy/klawiatury USB, to wie co robi.
    Pod względem bezpieczeństwa PS/2 jest wiele lepsze niż USB, taki, przykładowo, Qubes
    Os
    nawet zaleca PS/2 serdecznie odradzając stosowanie USB, sam Qubes izoluje porty USB
    od
    reszty systemu za pomocą specjalnej maszyny wirtualnej:
    https://www.qubes-os.org/doc/usb-qubes/
    Myszy czy klawiatury USB można uzłośliwić atakując firmware(dotyczy to wszystkiego,
    co
    łączysz po USB) lub doczepiając w środku jakiegoś gościa, ot, taki standard.
    Dostajesz prezencik w postaci pendrajwa, myszy, czy kabelka, a potem nie możesz się
    doliczyć forsy na koncie bankowym albo masz w systemie trudno wykrywalnego gościa
    wysyłającego dane czort wie gdzie.
    Nawet sam możesz to kupić:
    https://shop.hak5.org/products/usb-rubber-ducky-delu
    xe
    Co mówi o tym Qubes Os:
    https://www.qubes-os.org/doc/device-handling-securit
    y/#usb-security

    Oczywiście reszta świata woli łatać mało bezpieczny(syfiasty) standard niż go
    odradzać.
    Jeśli w swoim systemie nie masz czegoś, co może być bardzo pożądane przez hakerów, to
    raczej możesz spać spokojnie.

  • 12. Data: 2020-06-01 10:59:10
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 31/05/2020 17:00, Budzik wrote:
    > Mam starą myszkę HP na stare złącze PS/2 i nie zamierzam jej zmieniac
    > :)
    >
    > Pojawiła się potrzeba postawienia kompa odrobine dalej od biurka wiec
    > kupiłem przewód przedłuzający o długości 3metry.
    >
    > Niestety ten zestaw nie działa. Dlaczego? Zbyt duza odległosc? Wadliwy
    > przewód?

    Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy szpilki we wtyczce są relatywnie
    zbyt cienkie w stosunku do średnicy kontaktów w gniazdku. Kiedyś z
    podobnym problemem poradziłem sobie tak, że lekko powyginałem szpilki we
    wtyczce w jakby łuki tak, żeby wtyczka dalej wchodziła w gniazdko, ale
    pasowała ciaśniej w gniazdo.

    --
    MF

  • 13. Data: 2020-06-01 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Weź nie dziaduj ;-)
    >
    > https://www.ceneo.pl/9107148
    >
    > Działa nawet na pościeli a bateria kilka miesięcy

    to nie jest kwestia dziadowania.
    Probowałem kilka nowoczesnych myszek z ergonomicznymi kształtami i
    pasuje mi ta hp której uzywam juz pewnie od ponad 10 lat (tego modelu,
    nie tego egzemplarza)

    Kwestia ceny (20zł czy 100zł) nie ma az tak duzego znaczenia jak
    wygoda.

    Ale ja tam mam ze sie przyzwycvzajam - lapek lezy tylko na specjalne
    wyjazdowe okazje bo wole pracowac na stacjonalrnym a do tych
    nowoczesnych klawiatur z małym skokiem to sie chya nigdy nie
    przyzwycvzaje i uzywam, a jakze, starej klawiatury tradycyjnej firmy HP
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 14. Data: 2020-06-01 14:43:01
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-06-01 o 10:01, PiteR pisze:

    > Trudno uwierzyć w za długi kabel kiedy internety piszą o jakichś
    > znacznych długościach 10m. piszą też że np jeden dell optiplex nie lubi
    > przedłużaczy.
    >
    > Pobór prądu wydaje sie nikły pewnie z 50mA wydajność tego portu około
    > 300mA. Sam jestem ciekaw co jest. Może kupiłeś jakiś kabel z
    > zamienionymi zyłami do innych zastosowań.

    PS2 do myszki i klawiatury fizycznie pasują do siebie.
    Niech sprawdzi czy klawiatura zadziała na kablu, jak zadziała
    to kabel jest do klawiszy a nie myszki

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2020-06-01 15:25:27
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj RadoslawF, 01 cze 2020 w
    news:5ed4f805$0$17362$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > PS2 do myszki i klawiatury fizycznie pasują do siebie.
    > Niech sprawdzi czy klawiatura zadziała na kablu, jak zadziała
    > to kabel jest do klawiszy a nie myszki

    Rzeczywiście, zielone były do myszek, fioletowe - klawiatura.

  • 16. Data: 2020-06-01 16:11:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:76bd4920-be4a-facf-8644-f8f0e78419f4@komp.wujk
    a.marcina>
    user MF pisze tak:

> [...]
    > lekko powyginałem szpilki we wtyczce w jakby łuki tak, żeby
    > wtyczka dalej wchodziła w gniazdko, ale pasowała ciaśniej w

    Tak może być. Podobny kabel miałem w 2001r do połączenia karty
    graficznej z tv. Ciasność tego kabla opierała się na ciasności plastiku
    a nie pinów.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 17. Data: 2020-06-01 16:14:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ed4f805$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    user RadoslawF pisze tak:

    > PS2 do myszki i klawiatury fizycznie pasują do siebie.
    > Niech sprawdzi czy klawiatura zadziała na kablu, jak zadziała
    > to kabel jest do klawiszy a nie myszki

    pinout się nie różni

    https://geekhack.org/index.php?action=dlattach;topic
    =44592.0;attach=25026;image

  • 18. Data: 2020-06-01 17:12:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5ed4ae2d$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > https://www.ceneo.pl/9107148

    > Działa nawet na pościeli a bateria kilka miesięcy

    Mam za dychę z Auchan -- szybciej tracę z oczu duży
    kolorowy kursor niż mysz traci zasięg... Na pościeli
    działa bez problemów, z TV też współpracowała. Mam
    dwie z Auchan po 10 pln -- obie bardzo dobre.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2020-06-01 20:14:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > pinout się nie różni
    >
    > https://geekhack.org/index.php?action=dlattach;topic
    =44592.0;attach
    > =25026;image

    Niestety klawiature mam na usb

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 20. Data: 2020-06-01 20:54:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsABCFBEFDAC6E5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Niestety klawiature mam na usb

    a zaświeca się w ogóle diodka w tym myszorze?
    Dochodzi +5V?