  • 1. Data: 2018-07-07 13:35:20
    Temat: Przedużacz USB aktywny, ale z przetwornicą
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Musze podpiąc pewne urządzenie w odleglości około 3-5m od komputera
    stacjonarnego. Urządzenie jest na USB2.0.

    Rozgladam się po przeduzaczach USB2.0 aktywnych i o ile mają w srodku
    elektronikę do regeneracji sygnału (taki jednoportowy hub) to nie mają
    przetwornicy. Powoduje to że na wejściu jest 5.25V a na wyjściu czesto
    poniżej 4.5V.

    Pobór pradu nie jest jakiś super ogromny, ale znaczy. Musze napięcie
    "podbić". Wiem że są przedużacza USB z przetwornicą podwyzszającą do
    5.25. Nie potrafie jednak takiego namierzyć. Co pytam sprzedwace czy ma
    przetwornice to dowiaduje się że ma, po otwarciu okazuje się ze nie.

    Pytanie więc od grupy: czy ktoś widział taki przedużacz który ma w
    środku przetowrnicę? Nie musi byc super tani, choć przyznaje że wolałbym
    tanszy niż droższy ;)

    Wiem że takie są bo jeden z rozebranych przez mnie miał w środku miejsce
    na cewkę, więc ewidentnie ktoś o tym pomyslał. Ale był noname i tyle z
    szukania wersji działającej.

  • 2. Data: 2018-07-07 14:45:38
    Temat: Re: Przedużacz USB aktywny, ale z przetwornicą
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-07-07 13:35, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > Wiem że takie są bo jeden z rozebranych przez mnie miał w środku miejsce
    > na cewkę, więc ewidentnie ktoś o tym pomyslał. Ale był noname i tyle z

    Spróbowałbym na końcu kabla dać zwykły aktywny hub, czyli z własnym
    zasilaniem. Albo na początku, ale jak rozumiem chodzi Ci o podbicie
    napięcia na stykach zasilających. I generalnie 3-5 m to nie jest za duża
    długość dla kabla USB 2.0, powinien tylko być dobrej jakości.

  • 3. Data: 2018-07-09 00:21:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-07-07 o 14:45, Uncle Pete pisze:

    > Spróbowałbym na końcu kabla dać zwykły aktywny hub, czyli z własnym
    > zasilaniem. Albo na początku, ale jak rozumiem chodzi Ci o podbicie

    O właśnie, takie rozwiązania miałem
    Przedłużacz + HUB DLINK'a aktywny na końcu.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2018-07-09 20:26:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/7/2018 2:45 PM, Uncle Pete wrote:
    > Spróbowałbym na końcu kabla dać zwykły aktywny hub, czyli z własnym
    > zasilaniem.

    Nie, nie mam tam gniazda do zasilania.

    Nie moge też zasilania do HUBa ciągnąć razem z kablem USB bo praktycznie
    wszystkie HUBy są zasilane ze sztywnego 5V (tak, debile sa również wśród
    projektantów) oraz dodatkowo HUBy zasilane mają czasem skutki uboczne
    wpychając swoje zasilanie na stronę sygnału z komputera generując masę
    dziwnych objawów jak nie wstawanie, kłopoty z usypianiem, popiskiwanie
    itp zjawiska przyrodnicze. Dodatkowo chińczycy sprzedają kable od razu z
    dziurą na 5V ale nie mam jak ich wykorzystać.

    Nawet gdybym tam poprawadził >5V to czeka mnie rękodzieło na końcu w
    postaci przetwornicy do 5V. Wychodzi druciarstwo. Zrabialne w kilka
    godzin, ale druciarstwo.

    > I generalnie 3-5 m to nie jest za duża
    > długość dla kabla USB 2.0, powinien tylko być dobrej jakości.

    Jeśli urządzenie wcina 300mA to spadki są dramatyczne nawet na super
    kablach. 5m to nie przelewki.

    Kabel ma być na końcu estatyczny. Małe, grubsze gniazdko i koniec.
    Całość jest do ogarnięcia na poziomie elektrycznym w jednej obudowie bez
    udziwnień jak dodatkowe zasilanie.