  • 1. Data: 2013-12-09 00:11:33
    Temat: Przełącznik linii telefonicznych / centrala
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    Witam wszystkich.

    Są sobie w jednej lokalizacji 2 linie telefoniczne miejskie analogowe
    (PSTN), nazwijmy je A i B, od dwóch różnych dostawców. Po stronie
    wewnętrznej jest jedna stacja bazowa DECT.

    Założenie jest takie, że połączenia przychodzące z dowolnej z 2 linii
    miejskich mają być kierowane do telefonów zalogowanych w stacji bazowej,
    podczas rozmowy na jednej linii druga powinna sygnalizować zajętość.
    Natomiast wszystkie rozmowy wychodzące powinny być kierowane tylko przez
    linię A.

    No i teraz główne pytanie: czy lepiej kupić stację bazową DECT
    obsługującą 2 linie miejskie (a przy okazji - którą polecacie?), czy
    może raczej szukać "przełącznika" pozwalającego odbierać połączenia
    przychodzące z obu linii miejskich, ale wychodzące kierującego tylko na
    jedną linię? Zasada działania niby prosta ale nie chce mi się klecić
    tego samemu z przekaźników, wolałbym kupić gotowca jeżeli ktoś takie
    produkuje.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2013-12-09 10:53:19
    Temat: Re: Przełącznik linii telefonicznych / centrala
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > jedną linię? Zasada działania niby prosta ale nie chce mi się klecić
    > tego samemu z przekaźników, wolałbym kupić gotowca jeżeli ktoś takie

    Każda mała centralka telefoniczna się nada. Najlepiej używana, za darmo,
    ludzie to po prostu wywalają (ja też, może gdzieś jeszcze leży).
    Problem będzie tylko z tą sygnalizacja zajętości. Taka funkcja nie jest
    przewidziana. Jedyne co można zrobić, to przekaźnik zwierający linię
    miejską sterowany podniesieniem słuchawki na linii wewnętrznej (centralki
    mają zwykle diodę sygnalizującą taki stan). Ale to nie załatwia sprawy
    do końca -- centrala miejska na początku będzie sygnalizowała zajętość,
    a po pewnym czasie może zacząć gadać "abonent czasowo niedostępny" lub
    coś podobnego.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2013-12-09 11:22:28
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 08/12/2013 23:11, Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    > jedną linię? Zasada działania niby prosta ale nie chce mi się klecić
    > tego samemu z przekaźników, wolałbym kupić gotowca jeżeli ktoś takie

    Przeniesc numery do voip. Znikną Twoje pozniejsze problemy przy probie
    przekonfigurowania ustawien...

    c.

  • 4. Data: 2013-12-09 22:27:48
    Od: "Piotr Nowicki" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]

    Zastanów się nad zakupem centralki Slican IPS-08

    http://slican.pl/produkt.php?id=1372157864

    Pozdrawiam

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2013-12-09 23:36:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-12-09 22:27 Piotr Nowicki napisał(a):

> [...]
    > podczas rozmowy na jednej linii druga powinna sygnalizować zajętość.
    > Natomiast wszystkie rozmowy wychodzące powinny być kierowane tylko przez
    [...]

    > Zastanów się nad zakupem centralki Slican IPS-08
    >
    > http://slican.pl/produkt.php?id=1372157864

    Albo coś źle widzę, albo ona obsługuje tylko jedną linię miejską?
    Ja mam sytuację taką, że są 2 linie miejskie a tylko 1 wewnętrzna.

    I na prawdę nie potrzeba mi mega kobyły z VoIP. Najtańszym rozwiązaniem
    wydaje się podłączenie zwykłego przewodowego aparatu telefonicznego do
    drugiej linii miejskiej. A do połączeń wychodzących używanie tylko
    pierwszej słuchawki (DECT).

    Miałem nadzieję, że jednak znajdzie się rozwiązanie bardziej eleganckie
    a przy tym nie droższe. Mogę zrezygnować z powiadamiania o zajętości,
    najwyżej będzie drugi telefon dzwonić.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2013-12-09 23:56:59
    Od: "Piotr Nowicki" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > podczas rozmowy na jednej linii druga powinna sygnalizować zajętość.
    > Natomiast wszystkie rozmowy wychodzące powinny być kierowane tylko przez
    [...]

> [...]

    Miałem nadzieję, że jednak znajdzie się rozwiązanie bardziej eleganckie
    a przy tym nie droższe. Mogę zrezygnować z powiadamiania o zajętości,

    przepraszam faktycznie nie doczytałem ale zamiast ips-ki użyj Slican ITS
    http://slican.pl/produkt.php?id=1280409336

    Jeszcze raz pozdrawiam

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2013-12-11 11:32:28
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 09 Dec 2013 00:11:33 +0100, Adam Dybkowski
    <a...@g...6c7o8m> wrote:

> [...]
    >jedną linię? Zasada działania niby prosta ale nie chce mi się klecić
    >tego samemu z przekaźników, wolałbym kupić gotowca jeżeli ktoś takie

    na rynku europejskim (chyba) nie ma w sprzedazy baz DECT na 2 linie
    analogowe. Panasonic takie robi na rynek amerykanski (ale inny DECT
    6.0 - pasmo 1.9GHz w Europie 1.8GHz ...i moze inne CLIP'y ..

    Poszukaj na rynku australijskim bo tam maja taki sam DECT jak w
    Europie i...a i moze 2liniowce znajdziesz.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2013-12-11 12:42:01
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 09.12.2013 11:22, Cezar wrote:

    > Przeniesc numery do voip. Znikną Twoje pozniejsze problemy przy probie
    > przekonfigurowania ustawien...

    Jak tylko jest dobry dostęp do internetu od niezależnego operatora to
    nie ma się co zastanawiać. Problem _może_ sprawiać tylko analogowy fax.
    Rozwiązaniem przejściowym mogą być bramki fxo / fxs - do tego oczywiście
    Asterisk postawiony na czymkolwiek (mówię tu o małej płytce - no chyba,
    że komuś i tak duża maszyna chodzi cały czas). Takie rozwiązanie pozwala
    na dowolne (co tylko potrafimy wymyślić) konfiguracje połączeń,
    przełączeń, przekierowań, blokad - niezależnie od operatora. Starszy
    telefon DECT podłączony do bramki działa doskonale łącznie z
    identyfikacją po _nazwie_ dzwoniącego.

    --
    Mirek.