  • 91. Data: 2012-06-12 20:25:15
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 17:36, atm wrote:

> [...]
    > cos przejsciowego. Zdazylo sie wiele nocek gdy ten laptop przez cale
    > noce renderowal z pelna wydajnoscia i ani razu sie nie zawiesil.
    > Smialo moge powiedziec, ze da sie. Tyle, ze dalekie jest to od
    > dobrego stacjonarnego komputera. Pod koniec, gdy zaczalem kupowac graty
    > do desktopa, podlaczylem do tego Della dwa monitory, klawiature i myszke
    > - wtedy dopiero zrobilo sie naprawde komfortowo.
    > MacBook PRO to tez raczej DTR, jednak w przypadku Della Precission jest
    > sprzetem specjalistyczny, niszowym, Apple zas kreuje super sprzet dla

    Stać ich, to niech sobie kupują. Dla lansu, dla fajnej obudowy, dla
    wyświetlacza, dla fikuśnej przejściówki LAN. Czemu nie?

    Kurcze, widzę tu takiego stereotypowego, wąsatego polaka. "Po co ci
    synuś mercedes, od 10 lat jeżdżę Lanosem i klocki kosztują 30zł za komplet".

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 92. Data: 2012-06-12 20:27:15
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 18:37, Ghost wrote:

> [...]
    g> wrote in

    > O to, ze jest niezgrabna, duza i kosztuje $$$?
    >
    > A zapomnialem, to koszt wyznawcy, wiec moze byc.

    Hehe, a głupi sąsiad kupił Merca z 4-litrowym silnikiem. Mój lanos pali
    8 litrów i komplet klocków kupię za 30zł na allegro.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 93. Data: 2012-06-12 20:30:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-06-2012 20:27, kamil pisze:
    > Hehe, a głupi sąsiad kupił Merca z 4-litrowym silnikiem. Mój lanos pali
    > 8 litrów i komplet klocków kupię za 30zł na allegro.

    A jaki to ma związek? Mercedes w przeciwieństwie do Lanosa zapewnia
    komfort i osiągi. Co dostajesz w zamian od apple? Brak gniazdek i
    kombinowanie z przejściówkami?

    --
    Pozdr.

  • 94. Data: 2012-06-12 20:33:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-06-2012 20:25, kamil pisze:

    > Kurcze, widzę tu takiego stereotypowego, wąsatego polaka. "Po co ci
    > synuś mercedes, od 10 lat jeżdżę Lanosem i klocki kosztują 30zł za
    > komplet".

    Za to w USA, UK, Niemczech etc. WSZYSCY kochają Apple, jego produkty i
    politykę. To też są wąsaci Polacy? Uwielbiam takie stereotypy.

    --
    Pozdr.

  • 95. Data: 2012-06-12 20:43:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 19:30, DoQ wrote:

    > A jaki to ma związek? Mercedes w przeciwieństwie do Lanosa zapewnia
    > komfort i osiągi. Co dostajesz w zamian od apple? Brak gniazdek i
    > kombinowanie z przejściówkami?

    Ale przecież Lanosem też zajedziesz na wakacje. Często nawet wygodniej,
    bo ma pięć siedzeń, a sąsiad głupi kupił roadstera.

    Powiedz, co Ciebie tak boli, że ktoś coś kupuje? Jak miałki trzeba mieć
    umysł, żeby z gadżetu robić wojnę ideologiczną?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 96. Data: 2012-06-12 20:54:58
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-06-12 20:33, DoQ wrote:
> [...]

    Czym w tym zestawieniu jest Lanos? Jesli chodzi o parametry jablkowy
    rowniesnik w stosunku do mojego Della byl dosc mocno do tylu. Chyba pod
    kazdym wzgledem, rowniez jesli chodzi o bezawaryjnosc i gwarancje w
    pakiecie. Mozesz sprecyzowac co miales na mysli?

  • 97. Data: 2012-06-12 21:00:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-06-2012 20:54, atm pisze:
> [...]
    > kazdym wzgledem, rowniez jesli chodzi o bezawaryjnosc i gwarancje w
    > pakiecie. Mozesz sprecyzowac co miales na mysli?

    Patrz komu odpisujesz...

    --
    Pozdr.

  • 98. Data: 2012-06-12 21:01:30
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-06-12 21:00, DoQ wrote:

    > Patrz komu odpisujesz...

    tak, tak, kamila mam na mysli.

  • 99. Data: 2012-06-12 21:13:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-06-2012 20:43, kamil pisze:
    > Ale przecież Lanosem też zajedziesz na wakacje. Często nawet wygodniej,
    > bo ma pięć siedzeń, a sąsiad głupi kupił roadstera.

    To jeździj sobie lanosem jak Ci tak wygodniej.

    > Powiedz, co Ciebie tak boli, że ktoś coś kupuje? Jak miałki trzeba mieć

    Mnie? Dobrze się czujesz?

    > umysł, żeby z gadżetu robić wojnę ideologiczną?

    Lepiej powiedz jak zakompleksiony trzeba mieć umysł, żeby siedzieć w UK
    i jątrzyć bez przerwy o Polakach na polskich grupach? Nie masz tam
    "wąsatych angoli" do skrytykowania, czy jesteś już taki wielki
    ingliszman wielbiący nowych ziomali za pochodzenie?

    --
    Pozdr.

  • 100. Data: 2012-06-12 21:30:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 14:08:42 +0200, atm napisał(a):
    > Ta przenosnosc laptopow wciaz jest mocno wzgledna:
    > 1. czas pracy na baterii nie pozwala na dluzsza prace poza domem

    6-7 godzin przy wypasionych ultra/notebookach (w tym też applowskich),
    jeszcze więcej w przypadku netbooków. Jedna dniówka to mało? No chyba że
    ktoś kupuje klonkiera z 17" i graficznym potworem, ale taki grzmot to tylko
    zastępstwo zwykłego peceta.

    > 2. ekran, nawet matowy mocno ogranicza na zewnatrz; nie mowiac juz o
    > lustrach w ktorych Apple przoduje

    Jakoś lustro w wykonaniu MBAir jest daleko mniej błyszczące od posiadanego
    przeze mnie wcześniej XPSa... W tamtym w akcie desperacji kupiłem naklejaną
    folię matową(!), godząc się na kilka pęcherzyków w zamian za mniej
    błyszczący ekran, w obecnym nawet mi to do głowy nie przyszło...

    > 3. wiele osob obecnie kupuje laptopy jako zastepstwo komputera
    > stacjonarnego, jednak ten laptop nadal bedzie przez wiekszosc czasu
    > przebywal w jednym, okreslonym miejscu.

    a czasami będzie zabierany od biurka na kolana gdy właściciel(ka) siada na
    kanapie, drugim fotelu albo przenosi się do sypialni. Po co więc przypinać
    się kablem - żeby programy głupiały i gubiły sesję przy zmianie IP?

    > Dla takiego przecietnego Kowalskiego dojdzie jeszcze potrzeba
    > podlaczenia i skonfigurowania routera. Jesli bedzie robil to sam,
    > bez zadnej wiedzy to bezpieczenstwo najprawdopodobniej bedzie lezalo.

    Najprawdopodobniej będzie miał liveboxa z tpsa, który może jest ubogi ale
    jest skonfigurowany w miarę poprawnie by bez problemu i zagrożeń korzystać
    z wifi. Jeśli nie będzie to livebox, to pewnie "darmowy" router wifi od UPC
    albo od jakiegoś lokalnego operatora. W najgorszym wypadku kupi w sklepie
    pytając "a który do laptopa i interneta będzie dobry", tudzież zleci
    załatwienie sprawy synowi lub innemu bratankowi.

    > Poza tym gdzies w mieszkaniu pojawi sie dodatkowe pudelko z kablem.
    > Moze jednak zazyczyc sobie od dostawcy kabel ethernetowy i jesli
    > dziura w scianie bedzie blisko komputera to po problemie.

    Proszę pana, tak nie może być, zahaczę zaraz o ten kabel pod ścianą przy
    odkurzaniu! Kaziu, powiedz panu! A nie da się tego jakoś bez kabli zrobić?

    > Sam niedawno przerabialem konfikt routera z ktoryms po sasiedzku.
    > Z kablem nie ma tego bolu.

    I jak Kowalski będzie miał wyjątkowego pecha i trafi w niego taki pechowy
    przypadek, to syn szwagra kolegi może dojdzie do tego w czym problem i
    zainstaluje mu ethernet. Ale pewnie szybciej i wygodniej to załatwi
    zmieniając kanały i ew. pasmo.

    Naprawdę, jeśli chodzi o konsumentów to ethernet już dawno jest tam gdzie
    RS232 i Centronics 10 lat temu...

    Tak przy okazji - jak już mowa o tych sterowanych RSem centralkach i
    maszynach: coraz częściej już nie ma RS tylko właśnie USB - producenci
    są świadomi tego, że za chwilę nie będzie tego czym obsłużyć...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944