  • 1. Data: 2018-04-06 11:06:35
    Temat: Przetwornica sieciowa małej mocy
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Potrzebuję zbudować przetwornicę impulsową zasilaną z sieci,
    moc <10W na ~12V, bez wielkich wymagań co do stabilności napięcia
    wyjściowego. Konstrukcja jednostrzałowa, więc aspekt ekonomiczny,
    w tym koszt kontrolera, nie gra większej roli. Zależy mi
    na minimalizacji liczby elementów celem podniesienia
    niezawodności urządzenia. Jaki kontroler będzie do tego
    celu najlepszy?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-04-06 13:54:50
    Temat: Re: Przetwornica sieciowa małej mocy
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    na aliexpress $2,38 za 12V/1A z dostawą do domu.
    na allegro jest firma holand poland czy jakoś tak, która ma używki po
    kilka złotych wtyczkowe lub na IEC

    :)

    chyba, że dla sportu chcesz:)

  • 3. Data: 2018-04-06 19:54:10
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > na minimalizacji liczby elementów celem podniesienia
    > niezawodności urządzenia. Jaki kontroler będzie do tego

    AME10-12SCJZ gotowy moduł do wlutowania w PCB za ok 50zł netto.
    W tej cenie nawet nie opłaca się dla 1 sztuki szukać kontrolera...

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2018-04-07 10:58:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    jacek wrote:

    > AME10-12SCJZ gotowy moduł do wlutowania w PCB za ok 50zł netto.
    > W tej cenie nawet nie opłaca się dla 1 sztuki szukać kontrolera...

    I można zasilać z DC, co ułatwia konstrukcję selektora fazy.
    No to mi rozwiązałeś problem, dzięki!

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2018-04-07 13:57:26
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > I można zasilać z DC, co ułatwia konstrukcję selektora fazy.
    > No to mi rozwiązałeś problem, dzięki!
    Praktycznie każdy zasilacz impulsowy bez aktywnego PFC
    zadziała na DC.
    W ten sposób na jednej żyle zasilającej mam dwa obwody
    LED 12V zasilane z dwóch zasilaczy przez diody a przy
    włączniku podwójnym także dwie diody.
    Jeden włącznik daje dodatnie połówki a drugi ujemne:)
    Działa tak od roku już...

    --
    pzdr, j.r.