  • 21. Data: 2022-12-25 12:25:19
    Temat: Re: Przewód lub adapter HDMI -> DisplayPort
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 23.12.2022 o 23:20, JDX pisze:
    [...]
    > HDMI jest dla ciemnego ludu. Dla zawodowców (bądź graczy) jest DP. Np.:
    > https://www.amazon.com/PNY-VCNVS810DP-PB-Video-Card/
    dp/B017NL55BM
    > https://www.matrox.com/en/video/products/graphics-ca
    rds/m-series/m9188-lp-pcie-x16

    > Ja bym ani monitora ani kompa bez DP nie kupił. :-D

    Pracuję na dziesięciobitowym monitorze (wejście 10 bit, LUT 16 bit,
    matryca sterowana 10 bit) z dziesięciobitową kartą graficzną. Tu w ogóle
    nie ma nic innego niż DP.

    Paweł

  • 22. Data: 2022-12-25 13:53:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Dec 2022 12:25:19 +0100, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    dp/B017NL55BM
    rds/m-series/m9188-lp-pcie-x16

    > Pracuję na dziesięciobitowym monitorze (wejście 10 bit, LUT 16 bit,

    Jak sie ustawia LUT - program do monitora, czy karta jakos potrafi?

    > z dziesięciobitową kartą graficzną. Tu w ogóle
    > nie ma nic innego niż DP.

    no coz, pierwszy lepszy graficzny
    https://fotoforma.pl/edycja/monitor-eizo-cg319x-bk

    "dwa złącza DisplayPort i dwa wejścia HDMI. Obsługuje różne formaty
    wideo,
    do 10-bitowych 4:4:4 z częstotliwością 50/60p (przez DisplayPort)
    i 10-bitowych 4:2:2 z częstotliwością 50/60p (przez HDMI)."

    Drobną róznice widze - ale czy istotną ?

    co to w ogole jest to 4:2:2?

    Normalnego RGB tam nie ma?

    J.

  • 23. Data: 2022-12-25 15:08:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:lua1g216ok4m$.1sdful85hqmez.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Byloby to jakies wytlumaczenie, ale ... sa jakies wspolczesne
    > monitory bez HDMI?
    >
    > Widze troche w Komputroniku, na razie same Delle.
    >
    > Ale ale ... od portu placi te licencje, od monitora, od firmy?
    > Bo moze tlumaczy popularnosc DP jako drugiego portu?

    To jest wredne, DP jest lepszy, nie płaci się za niego
    a i tak w telewizorach są tylko HDMI.

    Mam Della 7020 2x DP i dupeczka. Musiałem wstawić karte z HDMI.
    Wydatek.

    I jest ich mniej tv z 2009r 4szt tv z 2022 3szt

    tv z 2009r ma pip i wyłączanie obrazu do słuchania muzy
    tv z 2022r nie ma żadnego z powyższych i zryty pilot.

    --
    Piter

    Miłość i wojna są jak s. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 24. Data: 2022-12-25 16:13:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 25.12.2022 o 13:53, J.F pisze:
    dp/B017NL55BM
    >>> https://www.matrox.com/en/video/products/graphics-ca
    rds/m-series/m9188-lp-pcie-x16

    > Jak sie ustawia LUT - program do monitora, czy karta jakos potrafi?

    Spektroskop lub kolorymetr przed ekran i program typu BasicColor.
    Program wypuszcza jakiś zestaw danych koloru, spektroskop mierzy, co
    wyszło i program koryguje dane w LUT.

    P.P.

  • 25. Data: 2022-12-25 18:35:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.12.2022 03:02, J.F wrote:
    > ale ciekaw jestem czy ten
    > monitor to stary.

    Taki
    https://www.philips.pl/c-p/221B6QPYEB_00/brilliance-
    monitor-lcd-z-podswietleniem-led-i-technologia-power
    sensor

    Żeby na czymś konsola dziecku działała.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2022-12-25 22:58:12
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 25.12.2022 o 10:43, J.F pisze:

    > A wiki pisze, ze od urzadzenia.

    Podasz linka? bo coś nie mogę tego znaleźć?

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2022-12-25 23:00:37
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 25.12.2022 o 15:08, PiteR pisze:

    > To jest wredne, DP jest lepszy, nie płaci się za niego
    > a i tak w telewizorach są tylko HDMI.
    >
    > Mam Della 7020 2x DP i dupeczka. Musiałem wstawić karte z HDMI.
    > Wydatek.

    A kto bogatemu zabroni?
    Ja kupiłem przelotkę DP-HDMI za kilkanaście zł.
    Ale ja widać biedak jestem. :-)

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2022-12-25 23:50:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Dec 2022 22:58:12 +0100, RadoslawF wrote:

    > Podasz linka? bo coś nie mogę tego znaleźć?

    https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Licensing

    "The following variable per-unit royalty is device-based and not
    dependent on number of ports, chips or connectors:"

    Przy czym ... dla 7 firm fundatorów, to jest nie tylko wydatek, ale
    posrednio tez przychod :-)

    J.

  • 29. Data: 2022-12-26 01:10:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Dec 2022 18:35:35 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Taki
    > https://www.philips.pl/c-p/221B6QPYEB_00/brilliance-
    monitor-lcd-z-podswietleniem-led-i-technologia-power
    sensor

    > Żeby na czymś konsola dziecku działała.

    Czyli jakby niezbyt stary ale tez nie nowy.

    Przy okazji - wychodzi mi, ze Philips robi 380 monitorow z HDMI,
    317 z DP, w tym 313 z oboma.

    Czyli DP ma sie dobrze ... a Philips jako HDMI founder chyba nie ma
    sie co martwic o oplaty :-)

    J.

  • 30. Data: 2022-12-26 03:38:53
    Od: RadoslawF <r...@g...com>