    From: jQ <j...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Przymiarka do zakupu laptopa - prośba o porady
    Date: Sat, 14 Feb 2009 18:43:21 +0100

    Coraz bardziej zastanawiam się nad opcją, aby przesiąść się z kompa
    stacjonarnego na laptopa. Z jednej prostej przyczyny - komputer stacjonarny
    zabiera mi za dużo miejsca w mieszkaniu :)
    Potrzebuję od Was kilku porad, gdyż od kilku lat nie jestem na bieżąco ze
    sprzętem, a tym bardziej ze sprzętem przenośnym, i nie bardzo mam
    orientację, co i za ile warto kupować.

    Laptop ten spełniałby rolę mojego głównego domowego komputera. Nie jest
    zatem istotnym dla mnie parametrem jego jak najmniejsza waga, gdyż nie
    zamierzam z nim codziennie latać do pracy i z powrotem. Natomiast dobrze,
    by miał matrycę tak z 15" lub więcej, by dało się na nim wygodnie pracować.
    Komputer ten wykorzystywałbym mniej więcej do tego samego, do czego używam
    obecny, a więc:
    - internet (ww, grupy dyskusyjne, P2P itd)
    - muzyka, filmy włącznie z drobną obróbką typu kompresja, dzielenie na
    kawałki itp.
    - programy biurowe
    - trochę grafiki 2D
    Komputera tego nie planuję używać do:
    - gier, a szczególnie nowych
    - grafiki 3D
    - programowania
    Komputer ten działałby pod linuxem.

    Z wyposażenia, które powinien mieć, to na pewno:
    - minimum 2GB RAM
    - dysk przynajmniej 512 GB
    - procek - nie wiem jaki. Obecnie mam Athlon 2000+, i do niektórych rzeczy
    jest za słaby
    - grafika - nie wiem. Obecnie używam GF7300 i póki co wystarcza
    - nagrywarka DVD
    - karta WiFi
    - USB 2.0
    Rozważam też wersję z Blue-Ray i wyjściem HDMI

    Zależy mi na sprzęcie niekoniecznie naszpikowanym nowinkami technicznymi,
    ale dobrym jakościowo, z dobrą relacją jakości do ceny :) Czy coś
    konkretnego, jakieś konkretne ścieżki poszukiwań możecie mi nakreślić?
    Wiem, są sklepy komputerowe, jest google, gazety z testami, ale tego jest
    tyle, że jak się w tym nie siedzi, to się ciężko połapać.

    Cena? Oglądałem ceny w komputroniku i widziałem, że sprzęt nieco lepiej
    wyposażony kosztował w granicach 3300 zł. Czy na moje potrzeby znalazłoby
    się coś tańszego? Jakie marki warto obejrzeć, jakich unikać ze względu na
    jakość?
    Ongiś, przeglądając grupę, zauważyłem, że polecano notebooki Lenovo - czy
    one są faktycznie dobre? Drogie?
    Widziałem też sprzęt zwany netbook lub eeePc, ale chyba słusznie mi się
    wydaje, że nie warto się w to pchać?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady