  • 1. Data: 2009-02-12 17:19:27
    Temat: Pytanie do abonentów Ery
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    W grudniu kupiłem córce telefon wraz z 25zł abonamentem w Erze.
    Tydzień temu córka zaczęła nagle dostawać raz dziennie smsa z "kawałem
    dnia". Wiedziałem, że to napewno nie jest za free i od kilku dni zbierałem
    się do zadzwonienia do biura obsługi.
    Przedwczoraj dostała mmsa "Plotek" z fotkami i tekstami o jakichś gwiazdach,
    więc w końcu zadzwoniłem do biura .
    Oczywiście te usługi są płatne a na moje pytanie, dlaczego córka zaczęła
    nagle dostawać te płatne smsy, miła pani powiedziała, że najpierw dostaje
    się pierwszego smsa z usługi (za darmo) i trzeba go potwierdzić, a wtedy
    system traktuje to jako zgodę na kontynuowanie owej płatnej usługi.
    Dzieck przysięga, że nie wysyłało nic na te numery a ja, znając córkę,
    wierzę jej.

    Czy to typowe zagranie Ery, przypadkowe, a może córka coś jednak wysłała
    (może nawet niechcący)?

  • 2. Data: 2009-02-12 18:22:06
    Temat: Re: Pytanie do abonentów Ery
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gn1lj0$2vul$1@news.ett.com.ua, *frank drebin* wrote:
> [...]

    > wierzę jej.
    >
    > Czy to typowe zagranie Ery, przypadkowe, a może córka coś jednak

    Nie wierze zabardzo w samo sie i w to ze era cos wlaczyla przypadkiem.

    A co na to mowi billing dostepny w I-boa. Tam chyba nawet darmowe smsy
    widac.
    Sprawdz czy jakis byl wychodzacy na ten darmowy numer.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-02-12 19:40:01
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy to typowe zagranie Ery, przypadkowe, a może córka coś jednak wysłała
    > (może nawet niechcący)?

    To jest w innych sieciach też. Ktoś znalazł sposób na biznes. To jak
    sławetne numery 0700.
    W google znajdziesz kilka podobnych problemów. Są różne numery.

    Moja córka zmarnowała na to forsę.
    Chyba trzeba nauczyć dziecko, ze bzdur od nieznajomych nie czytamy, a tym
    bardziej nie odpowiadamy.
    Teksty są rózniaste, niektóre zachęcają by nacisnąć.

    Musiała pierwszy darmowy informujący o cenie potwierdzić.

  • 4. Data: 2009-02-12 20:29:00
    Od: AL <a...@s...tam>

    frank drebin pisze:
> [...]
    > wierzę jej.
    >
    > Czy to typowe zagranie Ery, przypadkowe, a może córka coś jednak wysłała

    normalne - mama podpisala nowa umowe - zaczely sie smsy, etc
    Przy pierwszym rachunku dopiero okazalo sie, ze platne - no zaczelo sie
    procedura odwolywania wszelkich masci komunikatow, co na stronie Ery
    jest w najbardziej pokretny sposob zagmatfane (trzeba sie rejestrowac w
    omnix, potem wyslac pare sms, niektore system uparcie twierdzi, ze sa
    bledne, mimo, ze jest to dokladnie to co wybazgrali na stroni, kontakt z
    BOA, ufff wszystko wycofane)
    Mama tez sie zarzekala, ze nic nie zamawiala (m.in. jakies info o
    gwazdach, etc - czego normalnie mama nie czyta nawet w gazetach) - te
    sms'y (przez1-2 tygodnie bezplatne) chyba wlacza ktos z obslugi jak nowy
    klient.
    Spsob na biznes.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2009-02-12 21:15:20
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    darnok wrote:

    > Nie wierze zabardzo w samo sie i w to ze era cos wlaczyla przypadkiem.
    Też nie bardzo wierzę, ale córa ma 9 lat i prawie na 100% nie jest
    kłamczuchą.

    > A co na to mowi billing dostepny w I-boa. Tam chyba nawet darmowe smsy
    > widac.
    > Sprawdz czy jakis byl wychodzacy na ten darmowy numer.
    Dobry pomysł, sprawdzę.
    Dzięki

  • 6. Data: 2009-02-12 21:16:15
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    h wrote:
> [...]
    > Teksty są rózniaste, niektóre zachęcają by nacisnąć.
    >
    > Musiała pierwszy darmowy informujący o cenie potwierdzić.

    Za poradą darnoka sprawdzę w bilingu.

  • 7. Data: 2009-02-13 06:22:49
    Od: MBJBuba <m...@p...onet.pl>

    witam
    A może coś takiego podpisałeś przy umowie?
    http://www.era.pl/repositories/era_pl_repo1/document
    s/ind/wo_gnc_wszyscy.pdf
    Ta obowiązuje teraz, a grudniu pewnie też była
    Pzdr
    Mbjbuba

  • 8. Data: 2009-02-13 08:49:48
    Od: ".." <..@..>

    Mam to samo...Umowa podpisana w polowie stycznia. Ten sam abonament. I teraz
    napisze Ci dlaczego Ty zaplaciles za te smsy a ja nie. Tam to byly dwa
    serwisy. Oba przez tydzien byly darmowe. Pierwszy to dowcip dnia, a drugi
    ten co pisales. Tam nawet MMSem przychodzily jakies zdjecia...Po tygodniu
    przyszedl sms od kazdego z serwisow i nalezalo odeslac jak bylo opisane w
    instrukcji, ze nie przedluzasz serwisu na platny. Ot i tyle. Ja tak zrobilem
    i sms-y przestaly przychodzic i nic mi nie naliczono. I jestem tego pewny na
    100%. Twoja corka nic nie aktywowala, ona po prostu nie zrezygnowala z
    platnego serwisu. A przy okazji to jest zwykle naciagctwo, bo samowolna
    aktywacja przez operatora platnych uslug i wymagania aby klient pilnowal i
    rezygnowal w momencie konca darmowego tygodnia to zwykle oszustwo. Powinno
    byc odwrotnie, ze jak chce przedluzyc to wysylam sms. A co jesli wylaczylem
    telefon na pol roku ? Normalne dranstwo Ery !

  • 9. Data: 2009-02-13 11:09:04
    Od: " " <w...@g...pl>

    . <..@..> napisał(a):

> [...]
    > byc odwrotnie, ze jak chce przedluzyc to wysylam sms. A co jesli wylaczylem
    > telefon na pol roku ? Normalne dranstwo Ery !

    Tak robią wszyscy operatorzy, w Playu dali teraz pakiet minut do sieci, przez
    kilka miesięcy za darmo, potem 15 pln miesięcznie. I też należy samemu
    pamiętać aby z niego zrezygnować po okresie gratis, inaczej będzie doliczany

  • 10. Data: 2009-02-13 11:21:49
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    MBJBuba wrote:
    > witam
    > A może coś takiego podpisałeś przy umowie?
    > http://www.era.pl/repositories/era_pl_repo1/document
    s/ind/wo_gnc_wszyscy.pdf
    > Ta obowiązuje teraz, a grudniu pewnie też była

    Możesz mieć rację.
    W prawdzie umowę robiłem przez net i to na początku grudnia, ale to pewnie
    to samo.
    Z resztą to moja wina, kto by tam czytał jakieś regulaminy rotfl