  • 1. Data: 2009-01-25 18:05:03
    Temat: Pytanie - jak modernizować komputer?
    Od: John Smith <a...@g...com>

    WItam,
    mój sprzęt to laptop ASUS a6km-q097. Procesor to Turion 2GHz/1MB,
    standardowo dysk 80 GB i 1 GB DDR 400. Obecnie pracuję pod Windows XP i
    myślałem, że jest to konfig do hulania. A nie jest:) Pod XP wystarczy
    firefox + z 2 okna worda 2007 lub OOo, jakiś tlen w tle, utorrent i
    bardzo często thunderbird - i pracuje się niekoniecznie komfortowo. Nie
    mam kasy, aby go zmieniać, więc zastanawiam się nad upgradem. I stąd
    pytanie: co polecilibyście? Ja obstawiam dysk (jakieś 160-200, może
    7200rpm). Myślę o pamięci - jedną kostkę zamienić z 512 na 1 gb. Co o
    tym sądzicie - system pozostanie XP SP 3 (chyba że '7' okaże się
    przełomowa).
    Dzięki z góry.
    Marcin

  • 2. Data: 2009-01-25 21:47:02
    Temat: Re: Pytanie - jak modernizować komputer?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    John Smith ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > mój sprzęt to laptop ASUS a6km-q097. Procesor to Turion 2GHz/1MB,
    > standardowo dysk 80 GB i 1 GB DDR 400. Obecnie pracuję pod Windows XP i
    > myślałem, że jest to konfig do hulania. A nie jest:) Pod XP wystarczy
    Po pierwsze trzeba zrobić porządek z samym WinXP - skorzystaj z programu
    XP-AntiSpy (poręczne narzędzie, które pozwoli Ci powyłączać wiele
    zbędnych usług w systemie).

    > pytanie: co polecilibyście? Ja obstawiam dysk (jakieś 160-200, może
    > 7200rpm). Myślę o pamięci - jedną kostkę zamienić z 512 na 1 gb. Co o
    > tym sądzicie - system pozostanie XP SP 3 (chyba że '7' okaże się

    Dysk można zmienić (jeśli czujesz taką potrzebę) ale ja obstawiałbym
    raczej jego uporządkowanie (tj zgranie zbędnych plików na płyty i
    defragmentację oraz wyczyszczenie folderów tymczasowych jak temp'y) a
    przede wszystkim wymianę obydwu modułów RAM (dopchnąć na max ile
    przewiduje manual - możliwe, że MoBo obsługuje też wyżej taktowane
    moduły - mnie się przytrafiła podobna sytuacja w notebooku Dell ale to
    powinieneś znaleźć w manualu do tego modelu). RAM SODIMM jest tani,
    zmiana dysku będzie kosztować więcej.
    Przykładowo: http://proline.pl/sklep.php?prodid=SODIMM+1GB+800+KI
    NGS
    (na Twoim miejscu sprawdziłbym działanie w serwisie sklepu, w którym
    nabędziesz RAM - z ewentualna opcja wymiany na inny - w większości
    przypadków wyżej taktowany, tańszy RAM, samoistnie dostosuje się do max
    parametrów MoBo notebook'a).

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2009-01-25 22:23:37
    Od: "G Nowak" <a...@m...com>

    Ten ram dziala w dual channel? Jesli tak moze warto wlozyc 2x1024 co by
    dalej chodzil w dual, wylaczyc swapa. Z dyskiem dobrze kombinujesz, wsadz
    cos wspolczesnego.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-01-25 22:33:15
    Od: John Smith <a...@g...com>

    > Ten ram dziala w dual channel? Jesli tak moze warto wlozyc 2x1024 co by
    > dalej chodzil w dual, wylaczyc swapa. Z dyskiem dobrze kombinujesz,
    > wsadz cos wspolczesnego.

    Wrzuciłbym, ale to DDR jedynki i 2 GB trochę trzepną po portfelu:) Jedną
    kostkę zaryzykowałbym, ale czy warto? dla 1,5 GB? Pomyśleć że miałem 3
    lata temu XP na Duronie i 384 MB i było ok:)

  • 5. Data: 2009-01-25 22:39:17
    Od: "G Nowak" <a...@m...com>

    Ram obecnie nie jest taki drogi. Durona tez mialem z 8 lat temu,
    przemalowanego na 133MHz - chodzil jak burza ;)

    --
    pozdr

  • 6. Data: 2009-01-26 10:31:13
    Od: Olek <o...@u...eu>

    John Smith wrote:
> [...]
    > 7200rpm). Myślę o pamięci - jedną kostkę zamienić z 512 na 1 gb. Co o
    > tym sądzicie - system pozostanie XP SP 3 (chyba że '7' okaże się

    obstawiam zmiany:
    1. szybki dysk
    2. 2x1GB DDR

    pozdr
    Olek

  • 7. Data: 2009-01-26 15:32:18
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    > obstawiam zmiany:
    > 1. szybki dysk
    > 2. 2x1GB DDR
    przede wszystkim dużo ramu to podstawa w wydajności, następnie
    szybkoobrotowy dysk z dużą pamięcią podręczną i raczej zapomnij o
    oszczędzaniu na pamięciach :D

  • 8. Data: 2009-01-26 17:29:02
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Marek wrote:
    > przede wszystkim dużo ramu to podstawa w wydajności, następnie
    > szybkoobrotowy dysk z dużą pamięcią podręczną i raczej zapomnij o
    > oszczędzaniu na pamięciach :D

    i dysk i pamięć jest ważne, dużo pamięć = dysk nie mieli, ale jak
    zamieli to niech wczytuje z odpowiednią prędkością, a nie zamula :)

  • 9. Data: 2009-01-26 20:14:35
    Od: John Smith <a...@g...com>

    To na pierwszy ogień 1 GB zamiast 512. Typuję GoodRAM, chyba nie będzie
    problemów? A dysk jakiś PATA polecilibyście drodzy grupowicze?:)

  • 10. Data: 2009-01-26 23:26:55
    Od: Olek <o...@u...eu>

    John Smith wrote:
    > To na pierwszy ogień 1 GB zamiast 512. Typuję GoodRAM, chyba nie będzie
    > problemów? A dysk jakiś PATA polecilibyście drodzy grupowicze?:)

    ja używam w laptopie WD 250GB 5400 obrotów i w porównaniu z firmową
    Toshibą to jest RAKIETA :)