  • 1. Data: 2020-06-09 07:27:34
    Temat: Pytanie laika - tanie oscyloskopy cyfrowe
    Od: Tester <n...@v...pl>

    Kupiłe oscyloskop chiński DS160 i zauważyłem, że mogę uzyskać stabilny
    obraz w wielu przypadkach, jeśli częstotliwość podstawy czasu jest
    podwielokrotnością mierzonej. Z grubsza rozumiem, jak to moze powstawac,
    pytanie jest takie: czy w droższych oscyloskopach cyfrowych też takie
    artefakty powstają?

    Tester

  • 2. Data: 2020-06-09 10:18:56
    Temat: Re: Pytanie laika - tanie oscyloskopy cyfrowe
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tester,

    Tuesday, June 9, 2020, 7:27:34 AM, you wrote:

> [...]
    > podwielokrotnością mierzonej. Z grubsza rozumiem, jak to moze powstawac,
    > pytanie jest takie: czy w droższych oscyloskopach cyfrowych też takie

    To wynika wprost z próbkowania. Co Cię w tym dziwi? To wręcz jest
    wykorzystywane do rejestrowania bardzo szybkich przebiegów
    powtarzalnych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2020-06-09 11:49:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-09 o 07:27, Tester pisze:
> [...]
    > podwielokrotnością mierzonej. Z grubsza rozumiem, jak to moze powstawac,
    > pytanie jest takie: czy w droższych oscyloskopach cyfrowych też takie

    Zadaniem oscyloskopu jest wytworzenie stabilnego obrazu więc nie
    rozumiem zdziwienia, że uzyskuje się stabilny obraz.

    Potem pojawia się pytanie o _takie_ artefakty, ale wcześniej ani słowa o
    artefaktach - czyli co się kryje pod _takie_?
    P.G.

  • 4. Data: 2020-06-09 13:05:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tester" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >czasu jest podwielokrotnością mierzonej. Z grubsza rozumiem, jak to
    >moze powstawac, pytanie jest takie: czy w droższych oscyloskopach

    Mozesz bardziej wyjasnic ?

    Tak to sie przyjelo jeszcze w czasach analogowych, ze chcesz miec
    stabilny obraz na oscyloskopie.
    Dawniej sluzylo do tego glownie wyzwalanie, ale odpowiednia podstawa
    czasu tez moze pomoc ...

    J.

  • 5. Data: 2020-06-09 14:32:13
    Od: Tester <n...@v...pl>

    On 2020-06-09 10:18, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > To wynika wprost z próbkowania. Co Cię w tym dziwi? To wręcz jest
    > wykorzystywane do rejestrowania bardzo szybkich przebiegów
    > powtarzalnych.

    Masz rację, moje pytanie było nieco głupie.

    Tester

  • 6. Data: 2020-06-09 14:32:26
    Od: Tester <n...@v...pl>

  • 7. Data: 2020-06-09 14:54:08
    Od: Tester <n...@v...pl>

    On 2020-06-09 11:49, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    >
    > Potem pojawia się pytanie o _takie_ artefakty, ale wcześniej ani słowa o
    > artefaktach - czyli co się kryje pod _takie_?

    Artefakt to jest coś, co ja widzę, a oo w rzeczywistości nie ma miejsca.
    Obserwuje przebieg 8 MHz, a na oscyloskopie widzę 2 MHz. To jest dla
    mnie artefakt. Nie grasz w gry komputerowe?

  • 8. Data: 2020-06-09 15:25:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-06-09 o 14:54, Tester pisze:

    > Artefakt to jest coś, co ja widzę, a oo w rzeczywistości nie ma miejsca.
    > Obserwuje przebieg 8 MHz, a na oscyloskopie widzę 2 MHz. To jest dla
    > mnie artefakt. Nie grasz w gry komputerowe?

    A po czym poznajesz, że to 2MHz a nie 8?

  • 9. Data: 2020-06-09 15:31:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Jun 2020 14:54:08 +0200, Tester <n...@v...pl> wrote:
    > Obserwuje przebieg 8 MHz, a na oscyloskopie widzę 2 MHz. To jest
    > dla
    > mnie artefakt. Nie grasz w gry komputerowe?

    To nie jest definicja artefaktu. Artefakt to coś sztucznego, lub
    sztuczna pozostałość po czymś.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-06-09 16:44:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >To nie jest definicja artefaktu. Artefakt to coś sztucznego, lub
    >sztuczna pozostałość po czymś.

    to do 2 z 8 pasuje :-)
    Cos sztucznego/sztuczna pozostalosc.

    Mozemy sie tylko spierac, czy widok na ekranie to jest "coś" :-)

    J.