  • 1. Data: 2023-04-04 23:37:11
    Temat: Pytanie w sprawie kołpaków
    Od: Ewa <E...@c...com>

    Zachęcona owocną dyskusją na temat świecącej się kontrolki
    poproszę o pomoc w jeszcze jednej sprawie.

    Już dwukrotnie skradziono mi komplet kołpaków, wpierw
    komplet oryginalnych, a ostatnio komplet z marketu.
    Pomyślałam, że kołpaki przykręcane śrubami razem z kołami
    pewnie mniej są narażone na kradzież i takich szukam.
    Oryginalne kołpaki i te z marketu nie były przykręcane
    tylko zakładane "na wcisk".
    Mój samochód to Peugeot 207 Presence, parametry kół to
    185/65/15 i mają po 4 otwory na śruby.
    Szukałam w internecie, ale przeważnie są takie z 5 otworami,
    natomiast z 4 otworami znalazłam tylko oryginalne Peugeota,
    bardzo drogie. W oryginalne, drogie kołpaki już nie będę
    inwestować.
    Najlepiej byłoby gdybym mogła kupić je w sklepie stacjonarnym
    i od razu z usługą montażu, wtedy wiadomo, że wszystko pasuje.

    Czy pomysł z zakupem kołpaków przykręcanych ma w ogóle sens
    i gdzie znajduje się w Warszawie lub okolicy sklep z dużym wyborem
    kołpaków i usługą montażu?
    Jeśli ktoś wie, bardzo proszę o informacje.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2023-04-04 23:47:09
    Temat: Re: Pytanie w sprawie kołpaków
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:642c982d$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
    user Ewa pisze tak:

    > Już dwukrotnie skradziono mi komplet kołpaków

    kup dwa różne komplety i załóż stronami.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 3. Data: 2023-04-04 23:56:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.04.2023 o 23:47, PiteR pisze:

    > kup dwa różne komplety i załóż stronami.

    ...i na trytytki :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-04-05 00:12:21
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > ...i na trytytki :)

    Miałam takie opaski, ale to dla złodzieja nie jest żadna przeszkodą.
    Natomiast ma sens gdy kołpak jest "na wcisk" i ten wcisk jest luźny,
    bo chroni przed zgubieniem pojedynczego kołpaka podczas jazdy.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 5. Data: 2023-04-05 00:22:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.04.2023 o 00:12, Ewa pisze:

    > Miałam takie opaski, ale to dla złodzieja nie jest żadna przeszkodą.

    Wystarczy zapalniczka :)

    > Natomiast ma sens gdy kołpak jest "na wcisk" i ten wcisk jest luźny,
    > bo chroni przed zgubieniem pojedynczego kołpaka podczas jazdy.

    Alusy kup. Wydatek większy ale jeśli nie są na wypasie to ukraść gorzej.

    Nie wiem, gdzie mieszkasz/...sprawdzam, ok Wawa :) zależy jaka dzielnica :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2023-04-05 00:34:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Alusy kup. Wydatek większy ale jeśli nie są na wypasie to ukraść gorzej.

    https://allegro.pl/oferta/peugeot-207-307-206-308-fe
    lgi-aluminiowe-15-4x108-12931255103

    Nawet ładne :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-04-05 01:02:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.04.2023 o 23:37, Ewa pisze:
> [...]
    > kołpaków i usługą montażu?
    > Jeśli ktoś wie, bardzo proszę o informacje.

    Bardzo ładnie przedstawiłaś problem, podając znaczące parametry:)

    Jestem pod wrażeniem!. Dzisiaj to rzadkość na grupach. Pytający ukrywają
    istotne parametry i trudno się odnieść. Gdyby istniała nagroda jakiegoś
    "fryderyka/złotej palmy" czy innego "złotego lwa/inne zwierzę" to możesz
    brać udział :)

    Oklaski z mojej strony :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-04-05 11:38:03
    Od: Ewa <E...@c...com>

> [...]
    > istotne parametry i trudno się odnieść. Gdyby istniała nagroda jakiegoś
    > "fryderyka/złotej palmy" czy innego "złotego lwa/inne zwierzę" to możesz

    Dziękuję za miłe słowa. :-)

    > Alusy kup. Wydatek większy ale jeśli nie są na wypasie to ukraść
    > gorzej.
    Nie znalazłam w Internecie, więc nie wiem ile kosztują. Dlaczego są
    trudniejsze do ukradzenia?

    > Nie wiem, gdzie mieszkasz/...sprawdzam, ok Wawa ? zależy jaka
    > dzielnica :D
    Mieszkam na Mokotowie, ale aż takiego komfortu nie wymagam. :-)
    Mogę dojechać gdziekolwiek w Warszawie, a nawet w okolicy Warszawy.

    https://allegro.pl/oferta/peugeot-207-307-206-308-fe
    lgi-aluminiowe-15-4x108-12931255103
    Mają 3 najgorsze cechy z mojego punktu widzenia: są bardzo ładne,
    bardzo drogie i nieprzykręcane. Złodzieje tylko na taką okazję czekają.

    A tak przy okazji, czy Twoja propozycja oznacza, że nie wierzysz by
    przykręcane kołpaki stanowiły większą trudność dla złodzieja?

    Znalazłam w internecie przykręcane kołpaki do Peugeota 15" (tak
    przynajmniej jest napisane), dużo tańsze niż te, które proponujesz,
    ale i tak drogie.

    Do zakupu w internecie muszę jeszcze doliczyć opłatę za dostarczenie,
    a co ważniejsze, opłatę za montaż w przypadku kołpaków przykręcanych.
    Sama sobie z tym nie poradzę.

    Jest jeszcze jedna sprawa. Zaraz po drugiej kradzieży, w odruchu gniewu,
    zajrzałam do internetu i znalazłam jakieś kołpaki bardzo tanie,
    "na wcisk". Gdy napisałam do sprzedającego, otrzymałam odpowiedź:
    "istnieją kołpaki z większymi przetłoczeniami ale niestety nie posiadamy
    takich w ofercie." Nie będąc pewną czy te, które proponują będą
    pasowały, wysłałam im zdjęcie mojego koła. Otrzymałam odpowiedź:
    "Felga jest dość wystająca, niestety nie możemy potwierdzić czy kołpak
    będzie się nadawał."

    Potem na jakiś czas sobie odpuściłam, ale przyznam, że samochód bez
    kołpaków wygląda okropnie. Nawet najprostsze/najbrzydsze kołpaki dodają
    autu wygląd dużo lepszy.
    Teraz, ponieważ czeka mnie przegląd, a wiem, że wygląd zadbanego
    samochodu ma wpływ, wróciłam do tematu.

    I jeszcze pytanie/prośba ogólna: gdzie w Warszawie lub okolicy jest
    stacjonarny sklep z dużym wyborem kołpaków oferujący również montaż?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 9. Data: 2023-04-05 11:55:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.04.2023 o 11:38, Ewa pisze:
    [...]
    > Nie znalazłam w Internecie, więc nie wiem ile kosztują. Dlaczego są
    > trudniejsze do ukradzenia?

    To są całe FELGI ALUMINIOWE a nie kołpaki. Mają dodatkowo zaślepkę
    przykrywającą śruby.

    > Mieszkam na Mokotowie, ale aż takiego komfortu nie wymagam. :-)
    > Mogę dojechać gdziekolwiek w Warszawie, a nawet w okolicy Warszawy.

    Pytałem w kontekście złodziejstwa. No cóż tam kradną :D

> [...]
    > Mają 3 najgorsze cechy z mojego punktu widzenia: są bardzo ładne,
    > bardzo drogie i nieprzykręcane. Złodzieje tylko na taką okazję czekają.

    j/w to całe felgi, nie kołpaki.

    > Teraz, ponieważ czeka mnie przegląd, a wiem, że wygląd zadbanego
    > samochodu ma wpływ, wróciłam do tematu.

    W przypadku kołpaków ocena diagnosty jest pomijalna, znaczy nie ma
    wpływu na przegląd.

    > I jeszcze pytanie/prośba ogólna: gdzie w Warszawie lub okolicy jest
    > stacjonarny sklep z dużym wyborem kołpaków oferujący również montaż?

    Może Shrek będzie wiedział. Ja jestem z Poznania :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-04-05 12:11:51
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > W dniu 05.04.2023 o 11:38, Ewa pisze:
    > [...]
    > To są całe FELGI ALUMINIOWE a nie kołpaki. Mają dodatkowo zaślepkę
> [...]

    Nie zakładam zmiany felg. Po co? Skoro to i tak wypada drożej?

    Mój samochód ma 13 lat, pojeżdżę nim może jeszcze kilka lat. Nie mam
    zamiaru dużo inwestować, tylko tyle ile będzie konieczne.

    > W przypadku kołpaków ocena diagnosty jest pomijalna, znaczy nie ma
    > wpływu na przegląd.
    Formalnie jest pomijalna, ale psychologicznie nie. Już parokrotnie się
    przekonałam, że inaczej się odnoszą gdy samochód jest zadbany. A taki
    bez kołpaków na zadbany nie wygląda.

    > Może Shrek będzie wiedział. Ja jestem z Poznania :)
    Pozdrawiam Poznań. Może ktoś z tubylców będzie wiedział?

    Pozdrawiam
    Ewa