  • 1. Data: 2016-11-21 09:16:25
    Temat: Ranking kosztów utrzymania
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Czy znacie jakiś ranking kosztów utrzymania samochodów, w którym byłyby
    uwzgędnione dane o awaryjności i koszt usuwania usterek?

    Nasze autocentrum ma tylko subiektywne oceny użytkowników, ADAC bierze pod
    uwagę tylko przeglądy serwisowe... Jest coś takiego?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2016-11-21 22:00:10
    Temat: Re: Ranking kosztów utrzymania
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-21 o 09:16, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Nasze autocentrum ma tylko subiektywne oceny użytkowników, ADAC bierze pod
    > uwagę tylko przeglądy serwisowe... Jest coś takiego?

    Za obiektywne uważasz kłamstwa i manipulacje w stylu ADAC ?
    Każda firmy będzie robić wyniki pod zleceniodawcę, więc
    poczytaj właścicieli. I odrzuć po dwadzieścia procent opinii
    skrajnych. Skrajnych w każdym kierunku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2016-11-22 07:33:12
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Nasze autocentrum ma tylko subiektywne oceny użytkowników, ADAC bierze pod
    > uwagę tylko przeglądy serwisowe... Jest coś takiego?

    Upatrz sobie jakąś markę i zapytaj u mechanika, który zajmuje się
    głównie daną marką - ten będzie w stanie powiedzieć najwięcej.

    Z całą pewnością unikaj for internetowych - tam zazwyczaj piszą
    masochiści, którzy będą tylko wychwalać jakie to dobre, wcale się nie
    psuje i jest och i ach.

    Lewis

  • 4. Data: 2016-11-22 08:55:59
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 09:16, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Nasze autocentrum ma tylko subiektywne oceny użytkowników, ADAC bierze pod
    > uwagę tylko przeglądy serwisowe... Jest coś takiego?

    piszę o autach starszych, bo nie wiem czy przy 6 letniej gwarancji jest
    sens się rozczulać nad awaryjnością. niema czegoś takiego jak rzetelny
    ranking. tym badziej u nas. Nie znam nikogo, kto według książki
    serwisowej wymienia wszystko. Połowa aut to zombie. I z ręką na sercu
    możesz powiedzieć że ja w swoim aucie nie robię nic a jeździ.
    Inny przykład. jeden samochód może mieć wiele silników i nie wiem czy w
    jakiejś tabelce awaryjności będziesz to miał rozłożone. dalej jeden
    diesel może mieć dwumasę, turbo ze zmienną geometrią i FAP. albo żadnego
    z wymienionych wynalazków. koszty utrzymania różne, a auto ma ten sam
    blok silnika! Może mieć pompę i wtryski bosha albo siemensa. brak
    różnicy w jeździe, ale duża różnica podczas naprawy. Jak więc inaczej
    niż na forach internetowych?

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-11-22 20:50:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2016 09:16:25 +0100, Maciek napisał(a):

    (...)

    Panowie, przecyztajcie nawzajem swoje posty i się zastanówcie.
    Nie ma jednego źródła, które byłoby pewne i miarodajne.
    Trzeba brać pod uwagę wszystko i wyciągac średnią. I fora, i oficjalne
    dane, i rozmowy z mechanikami.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2016-11-22 21:54:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-11-22 20:50, Maciek wrote:
> [...]
    > Nie ma jednego źródła, które byłoby pewne i miarodajne.
    > Trzeba brać pod uwagę wszystko i wyciągac średnią. I fora, i oficjalne

    kosmiczna masa roboty i nikomu sie nie chce tego robic dla 'wszystkich' aut

    bo i po co?

    jak chce sie jezdzic najtaniej to trzeba brac za kilka k jeszcze
    'jadace' w sensownym stanie z lpg i zlomowac jak przestana dzialac

    zdecydowana wiekszosc ludzi ma swoje sympatie i antypatie wiec wybiera
    ze znacznie mniejszej grupy, na podstawie typu samochodu, marki, paliwa,
    silnika, mozliwosci finansowych itp.

    a wtedy wystarczy dopytac tu i tam o kilka wybranych modeli

    przykladowo - co by sie nie dzialo nie interesuja mnie francuzy,
    zrazilem sie tez do fiata, odpadaja silniki znacznie ponizej 2l, raczej
    niekoniecznie chcialbym miec diesla w osobowce, nie przepadam za malymi
    autkami, mam tez okreslony budzet ktory dosyc zaweza obszar poszukiwan z
    gory i z dolu

  • 7. Data: 2016-11-22 23:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Nie ma jednego źródła, które byłoby pewne i miarodajne.
    > Trzeba brać pod uwagę wszystko i wyciągac średnią. I fora, i oficjalne

    No i jeszcze jedno - własny styl jazdy :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 8. Data: 2016-11-23 08:24:41
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > jak chce sie jezdzic najtaniej to trzeba brac za kilka k jeszcze
    ja jak szukalem kiedys parcha do 4k to zaczynalem od allegro i czesci.
    nowych.
    bo kazdy stary zlom bedzie sie sypac. to jest oczywiste i kwestia czasu.
    w tzw miedzyczasie kolesie od OC i ogolenie dobra zmiana zrujnowali rynek
    najtanszych wozidel i jest na nim prawdziwa katastrofa!
    to co pol czy rok temu kosztowalo 10 000 i jak 'ladne' znikalo teraz jest do
    brania za 4-5k i stoi!
    rekordzistami w kosztach ogolnych sa daewoo i ... skoda felicja - np caly
    wydech, nowy, robota gwarancja. - 200.
    tak wiec jak ktos chce tanio to popularne, z dobrymi liczbami w czesciach
    zamiennych....

  • 9. Data: 2016-11-23 08:25:04
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    >
    > Nasze autocentrum ma tylko subiektywne oceny użytkowników, ADAC bierze pod
    > uwagę tylko przeglądy serwisowe... Jest coś takiego?

    Na wstępie odrzucasz auta z silnikami które były pomyłką konstruktora
    (jest sporo wiedzy w necie na ten temat)
    Poza tym każde auto może być awaryjne. Dużo zależy jak je poprzedni
    właściciel serwisował, czy wymieniał co trzeba, czy drutował. Niestety
    niektórzy uczciwość pojmują w trochę inny sposób i żyją wg podejścia że
    jak coś się wali ze sprzętem ale jeszcze działa to opchnąć to frajerowi
    na allegro :) niech on się z tym buja (była tu historia z uszkodzonym
    DPF i kosztami nowego właściciela który szukał usterki częstego jego
    wypalania)
    Np jeśli auto ostro bierze olej nie sprawdzisz tego na jeździe próbnej
    czy u mechanika, tylko okaże się to po pierwszym 1000km. A to może
    oznaczać kosztowny remont silnika by temu zaradzić. Może warto wymusić
    klauzulę w umowie że w takim przypadku traktujemy to jako wadę ukrytą i
    korzystamy z rękojmi? Uczciwy się na coś takiego zgodzi, a ten który
    chce to zataić będzie się zapierał nogami i rękami przed takim zapisem.
    Najmniejszy koszt usuwania usterek będziesz miał w aucie których na
    drodze najwięcej, a co za tym idzie pełne szroty rozbitków z których
    wyciągniesz po prostu wszystko. Wówczas nawet wymiana silnika może być
    niestraszna. No i mnogość danego egzemplarza to więcej wiedzy na forach
    i większe doświadczenie mechaników, tanie części, dużo zamienników. Byle
    by nie rdzewiało.

  • 10. Data: 2016-11-23 10:52:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-23 o 08:25, spider pisze:
> [...]
    > korzystamy z rękojmi? Uczciwy się na coś takiego zgodzi, a ten który
    > chce to zataić będzie się zapierał nogami i rękami przed takim zapisem.

    Uczciwy pomyśli że trafił na kupca oszusta który chce "wypożyczyć"
    auto na rok. I też się nie zgodzi.