eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Raoort po wypadku Ubera
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2018-05-26 11:01:53
    Temat: Raoort po wypadku Ubera
    Od: Marek <f...@f...com>

    Omówienie tutaj:
    https://youtu.be/DbT2aBlC0no

    W skrócie:
    1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed pojazdem
    2. Orginalny system antykolizyjny Volvo był wyłączony by system Ubera
    działał samodzielnie.
    3. System Ubera ma zablokowaną funkcję automatycznego awaryjnego
    hamowania (!) by uniknąć nieprawidłowo zinterpretowanych zdarzeń
    wymagających takiego hamowania.
    4. 1.3s przed uderzeniem system ocenił że jest konieczne awaryjne
    hamowanie bo kolizja jest nieunikniona.
    5. System Ubera (w tym teście) nie ma funkcjonalności ostrzegania
    kierowcy przed czymkolwiek np. potencjalną kolizją. Wg ich założeń to
    kierowca ma sam ocenić sytuację i odpowiednio zareagować.
    6. Kierowca nie patrzyła tuż przed kolizją na komórkę (jak wcześniej
    komentowano) ale na interfejs systemu, który jest umieszczony po
    prawej stronie.

    --
    Marek


  • 2. Data: 2018-05-26 12:47:03
    Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 May 2018 11:01:53 +0200, Marek napisał(a):

    > 1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed pojazdem
    > 2. Orginalny system antykolizyjny Volvo był wyłączony by system Ubera
    > działał samodzielnie.
    > 3. System Ubera ma zablokowaną funkcję automatycznego awaryjnego
    > hamowania (!) by uniknąć nieprawidłowo zinterpretowanych zdarzeń
    > wymagających takiego hamowania.

    Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 3. Data: 2018-05-26 12:50:27
    Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 May 2018 11:01:53 +0200, Marek napisał(a):

    > 1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed pojazdem
    > 2. Orginalny system antykolizyjny Volvo był wyłączony by system Ubera
    > działał samodzielnie.
    > 3. System Ubera ma zablokowaną funkcję automatycznego awaryjnego
    > hamowania (!) by uniknąć nieprawidłowo zinterpretowanych zdarzeń
    > wymagających takiego hamowania.

    Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał je
    zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę, gapił
    się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 4. Data: 2018-05-26 13:09:18
    Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 26 May 2018 12:50:27 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał
    > je
    > zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę,
    > gapił
    > się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle.

    Hmm to zależy jakie były założenia przeprowadzonego testu. Jeśli
    kierowcy byli odpowiednio przeszkoleni by zachować ostrożność
    identyczną jak przy "zwykłym" pojeździe, ponieważ to jest tylko test
    "zbierający dane" i pojazd nie ma aktywnych funkcji unikania kolizji
    , to tak faktyczne można powiedzieć to tez jest błąd ludzki. Raport
    też wspomina, że w krwi ofiary wykryto ślady metamfetaminy oraz
    marihuany.
    Jeśli natomiast kierowca nie był odpowiednio przeszkolony i jego
    uwaga zostala uśpiona (błędnym) przekonaniem o zakresie
    autonomicznosci pojazdu jakim kieruje, no to tutaj ewidentnie wina
    procedur.

    --
    Marek


  • 5. Data: 2018-05-26 20:39:31
    Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
    Od: p...@g...com

    Wyłączono automatyczne hamulce bo system ubera generował zbyt wiele błędów ale
    gamonie zapomnieli włączyć ostrzeganie kierowcy. Ciekawe tylko czy system Volvo by
    sobie poradził.


  • 6. Data: 2018-05-26 22:31:35
    Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-05-26 o 13:09, Marek pisze:

    > no to tutaj ewidentnie wina procedur.

    Czyli też błąd ludzki.


  • 7. Data: 2018-05-27 10:51:41
    Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-26 o 13:09, Marek pisze:
    > On Sat, 26 May 2018 12:50:27 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    > wrote:
    >> Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał je
    >> zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę, gapił
    >> się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle.
    >
    > Hmm to zależy jakie były założenia przeprowadzonego testu. Jeśli
    > kierowcy byli odpowiednio przeszkoleni by zachować ostrożność identyczną
    > jak przy "zwykłym" pojeździe, ponieważ to jest tylko test "zbierający
    > dane" i pojazd nie ma aktywnych funkcji unikania  kolizji , to tak
    > faktyczne można powiedzieć to tez jest błąd ludzki.  Raport też
    > wspomina, że  w krwi ofiary wykryto ślady metamfetaminy oraz marihuany.

    A co z materiałami wybuchowymi ?

    > Jeśli natomiast kierowca nie był odpowiednio przeszkolony i jego uwaga
    > zostala uśpiona (błędnym) przekonaniem o zakresie autonomicznosci
    > pojazdu  jakim kieruje, no to tutaj ewidentnie wina procedur.
    >

    Tak jest


  • 8. Data: 2018-05-27 11:35:53
    Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 26 May 2018 11:39:31 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:
    > t wiele błędów ale gamonie zapomnieli włączyć

    Masz źródło tej informacji, że "zapomnieli"? Raport w tej kwestii
    wyraźnie mówi, że system nie przewiduje takiej funkcji ostrzegania.

    --
    Marek


  • 9. Data: 2018-05-27 16:28:43
    Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
    Od: p...@g...com

    A co mieli zeznać ? Wyłączasz własny kaleczny system automatycznego hamowania i
    wyłączasz system ostrzegania kierowcy to pada pytanie co wtedy testujesz ?
    Kiepskiego, słabo opłacanego kierowcę po wyroku ? I co chcesz osiągnąć ? Każda
    pomyłka to potencjalny trup i tak się właśnie stało. Oczywiście lepiej zrzucić winę
    na tzw czynnik ludzki bo przyznanie się to słabości technologii nie wchodzi w grę.
    Mnie tylko ciekawi czy oryginalny system Volvo dałby radę i jakie rozwiązanie by
    wybrał gdyby tak późno ja zobaczył: hebel i połamane szkity, chodnik bez pieszych czy
    unik na drugi pas.


  • 10. Data: 2018-05-27 16:39:17
    Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-27 o 16:28, p...@g...com pisze:
    > Mnie tylko ciekawi czy oryginalny system Volvo dałby radę i jakie rozwiązanie by
    wybrał gdyby tak późno ja zobaczył: hebel i połamane szkity, chodnik bez pieszych czy
    unik na drugi pas.
    A oryginalny system Volvo przejmuje też ster? Czy tylko hamulce zasadnicze?

    ROBERT

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: