  • 1. Data: 2011-01-25 10:44:46
    Temat: Ratunku sondy lambda weryfikacja ich stanu
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    witajcie
    komputer nie wykazuje błędu, gazownik twierdzi, że są zwalone. Jak to
    sprawdzić? Od dawna nie miałem z tym problemu a tu teraz takie kwiatki.
    Silnik to Z18XE 125KM Vectra C. Sondy są dwie za i przed katalizatorem.
    Z góry dziękuje za wszelkie porady.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2011-01-25 10:49:33
    Temat: Re: Ratunku sondy lambda weryfikacja ich stanu
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-25 10:44, krzysiek82 pisze:
> [...]
    > sprawdzić? Od dawna nie miałem z tym problemu a tu teraz takie kwiatki.
    > Silnik to Z18XE 125KM Vectra C. Sondy są dwie za i przed katalizatorem.

    Podlaczyc komputer i popatrzec na wykres napiecia z sond.

    --
    Karolek

  • 3. Data: 2011-01-25 11:08:33
    Od: z <z...@g...pl>

    krzysiek82 pisze:
> [...]
    > sprawdzić? Od dawna nie miałem z tym problemu a tu teraz takie kwiatki.
    > Silnik to Z18XE 125KM Vectra C. Sondy są dwie za i przed katalizatorem.

    Miałem dokładnie taki ciężki przypadek :-(
    Skończyło się wizytą w serwisie Nissana i wydrukiem jak sonda w czasie
    się zachowuje. Kilka sekund działała a kilka nie. Na benzynie niby ok a
    na gazie się jechać nie dało.
    Komputer benzynowy na podstawie błędnych wskazań sondy nanosił swoje
    poprawki, które tylko pogarszały sytuację.
    Te wspaniałe czujniki i komputery nie mogły się skapować co się dzieje
    "Panie wszystko niby w porządku może rozrząd a może przepływomierz" :-(
    Nie cierpię elektroniki siekierą ciosanej.

    PS. Mechanik-elektryk z podpiętym laptopem 2 godziny walczył i nic.
    Serwis tylko dał radę to wychwycić.

  • 4. Data: 2011-01-25 11:09:54
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2011-01-25 10:49, Karolek pisze:
    > Podlaczyc komputer i popatrzec na wykres napiecia z sond.

    nie mam dostępu do oryginalnego techa używam kabla vagowego i programu
    opel tech 2 a tam tylko błędy i nic więcej :(

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2011-01-25 11:34:36
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-25 11:09, krzysiek82 pisze:

    > nie mam dostępu do oryginalnego techa używam kabla vagowego i programu
    > opel tech 2 a tam tylko błędy i nic więcej :(

    Bledy to za malo do diagnozy sondy.
    Od biedy mozesz zmierzyc napiecie jakie generuje sonda miernikiem, jak
    masz oscyloskop to podlaczyc oscyloskop i wtedy popatrzec jak wyglda
    napiecie z sondy.
    Albo jechac na porzadna diagnostyke.

    --
    Karolek

  • 6. Data: 2011-01-25 11:42:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > nie mam dostępu do oryginalnego techa używam kabla vagowego i programu opel tech 2
    a tam tylko błędy i nic więcej :(

    A wpiąć się miernikiem pod sondę nie możesz?

    W primerze kawałkiem drutu zwiera się dwa piny w złączu (dla wygody
    zrobiłem po prostu prztyczek) i od tej pory na postoju lampka check-engine
    pokazuje kody błędów miganiem, a w czasie jazdy wyświetla stan spalin
    mierzony przez sondę lambda. Świeci: mieszanka uboga, gaśnie bogata.
    Jeśli zmieni stan przynajmniej raz na 2 sekundy - wszystko ok.
    Nie ma to jak stara siekierką ciosanej starej elektornika, moim zdaniem :)

  • 7. Data: 2011-01-25 15:05:52
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

> [...]
    > sprawdzić? Od dawna nie miałem z tym problemu a tu teraz takie kwiatki.
    > Silnik to Z18XE 125KM Vectra C. Sondy są dwie za i przed katalizatorem.

    przy gazie odczyt z sondy Lambda jest dużo bardziej istotny niz przy
    benzynie.
    Niewielkie wahania wskazań sond na benzynie nie powodują zadnych zmian pracy
    wtrysków, a takie zmiany na gazie powodują zupełnie inny skład mieszanki.
    Wynika to z faktu, że komputer benzyny działa jeszcze w oparciu o inne
    wskaźniki
    (przepływka itp), a na gazie tylko te odczyty odpowiadaja za sterowanie,
    reszta jest emulowana.
    Często jest tak, że lekki problem z masowaniem sond, lub lekkie zabrudzenie
    sond powoduje chwilowe błędy odczytu.
    ECU tego nie bedzie zapisywać jako błąd a komputer gazowy na ten moment
    odłączy wtryski i już mamy problem.
    Jedyne rozwiazanie to spradzenie dokładne sond...
    Choć częstym błędem jest połączenie komputera gazu do wtyki odczytu wskazań
    sond Lambda.
    Ze wzgledu na niskie napięcia i małe opory to połączeni musi być wzorcowe,
    czyli
    dobrze przylutowany kabelek, a nie połączone mniej więcej i do tego
    zaizolowane zwykłą taśmą..
    pozdr.
    Gr

  • 8. Data: 2011-01-25 15:51:28
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2011-01-25 15:05, GR pisze:
    > przy gazie odczyt z sondy Lambda jest dużo bardziej istotny niz przy
    > benzynie

    właśnie tak samo wyczytałem gdzieś, teraz pytanie jak w domowy sposób
    sprawdzić poprawność jej działania. Tzn kiedy sonda działa poprawnie?
    Wyczytałem się gdy napięcie jest w granicach 0 do 0.9V i zmienia się min
    kilka razy w ciągu sekundy. Ale to trochę mało precyzyjny opis.

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2011-01-25 16:39:30
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-25 15:51, krzysiek82 pisze:

> [...]
    > Wyczytałem się gdy napięcie jest w granicach 0 do 0.9V i zmienia się min
    > kilka razy w ciągu sekundy. Ale to trochę mało precyzyjny opis.

    Wyobraź sobie sinusoidę i w oparciu o wskazania miernika rysuj w myślach
    wykres wskazań, jak wyjdzie sinusoida z przedziału 0-0,9V to znaczy że
    sonda działa poprawnie.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2011-01-25 19:33:34
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    To bardziej prostokąt z zaokrąglonymi rogami przypomina.
    S.