  • 31. Data: 2016-03-22 01:08:16
    Temat: Re: 2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 20:14, j...@i...pl pisze:

    > W Niemcowni i tak Ci mogą sprawdzić tzw. kontrollbucha. Czyli
    > papierowe ;) "tacho".
    Słyszałeś pojęcie "kreatywna księgowość"?

  • 32. Data: 2016-03-22 07:35:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 09:04, Bolko pisze:

    > A możesz coś napisać o kosztach serwisowania.

    No nie bardzo - faktury za naprawę w życiu nie widziałem (to służbowy).
    Z drugiej strony w serwisie to bywałem w zasadzie tylko na przeglądy i
    wymiany klocków/tarcz co wynika ze stylu jazdy i masy auta ;)
    Nieplanowane wizyty z powodu usterki (żadna krytyczna) to zwariowany
    wskaźnik poziomu paliwa - kwestia izolacji wiązki (na gwarancji);
    wymiana przegubów zewnętrznych - to też styl jazdy :) i wspomniana
    obudowa zaworu EGR.

    > Bo Budyń coś wyżej pisał że uszczelki trzeba wymieniać co dwie zmiany oleju.

    Nic o tym nie wiem - oleju nie dolewam między przeglądami.

    > Kupiłbyś to auto jeszcze raz?

    Zdecydowanie, ale z racji że nowy model wchodzi dopiero późną jesienią
    tym razem zdecydowałem się na nową Astrę kombi z 1.6 BiTurbo :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 33. Data: 2016-03-22 18:06:54
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Zdecydowanie, ale z racji że nowy model wchodzi dopiero późną jesienią
    > tym razem zdecydowałem się na nową Astrę kombi z 1.6 BiTurbo :)

    W sobote siedziełem w Astrze 4 combi 2
    Dzisiaj siedziełem w Insigni.

    Oba samochody mi się podobają. Oba 2,0 CDTi oba nieżle wyposażone.
    I oba chętnie bym kupił.
    Ale...

    Mam 190 cm i w astrze masakra MAŁO miejsca.
    Moja Cordoba 99 r. mam więcej miejsca w środku.

    Insignia już lepiej więcej miejsca.
    Ale NIC nie widać zwłaszcza do tyłu.
    Teoretycznie są czujniki ale one nie widzą słupków.
    Jak się tym jeździ jak musisz zaparkować przed marketem?

  • 34. Data: 2016-03-22 19:11:51
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 22 Mar 2016 01:08:16 +0100, ZIWK <w...@o...pl> wrote:

    >Słyszałeś pojęcie "kreatywna księgowość"?

    Słyszałem. Tylko trzeba to robić z głową ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 35. Data: 2016-03-22 22:30:18
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Nie wiem jak w Insigni, ale w Omedze fabryczne czujniki widzą słupki. Mają szeroki
    kąt pracy i czasem piszczy, kiedy za blisko mijam narożnikiem auta drzwi od garażu.

  • 36. Data: 2016-03-23 07:39:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Teoretycznie są czujniki ale one nie widzą słupków.
    > Jak się tym jeździ jak musisz zaparkować przed marketem?
    popatrz czy jest miejsce na zamontowanie kamery cofania. kamera ok
    30-50zł monitor w lusterku ok 80-120zł
    ToMasz

    Ps o ile pis nie zabije handlu z chinami

  • 37. Data: 2016-03-23 08:29:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-03-22 o 18:06, Bolko pisze:
    [...]
    > Mam 190 cm i w astrze masakra MAŁO miejsca.
    > Moja Cordoba 99 r. mam więcej miejsca w środku.

    Mam wprawdzie tylko 182cm, ale za to jestem "szeroki" ;)
    Mieszczę się :)

    > Insignia już lepiej więcej miejsca.
    > Ale NIC nie widać zwłaszcza do tyłu.
    > Teoretycznie są czujniki ale one nie widzą słupków.
    > Jak się tym jeździ jak musisz zaparkować przed marketem?

    Nie ma najmniejszych problemów - czujniki z przodu i tyłu "widzą" wszystko.

  • 38. Data: 2016-03-24 21:52:40
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-03-21 22:30, Iguan_007 <i...@g...com> wrote:

    > 30km/h 24 godziny na dobe, 365 dni w roku. Nierealne. Taksowki jezdza w miescie
    (niska srednia predkosc),

    Pisaliśmy o DE, nie PL. Miasta mają autostradowe lub autostradopodobne
    obwodnice, ludzie jeżdżą sporo po nocy (powroty z imprez), poza tym ze
    względu na ceny komunikacji zbiorowej wycieczka z lotniska do miasta
    małe kilkadziesiąt km dalej dla 2 osób bywa często tańsza niż dwa
    autobusy i pociąg, a jak to jest delegacja i trzeba płacić za czas
    wyjazdu pracownikowi pensję to i dla jednej osoby się opłaca. Generalnie
    nie jest dziwne pojechania gdzieś dalej niż w granicach miasta taksówką
    i ludzie nie myślą godzinami czy się opłaci przed taką wycieczką.

  • 39. Data: 2016-03-24 22:09:07
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-03-21 17:36, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    > A czy tak znow bez sensu ... bez sensu to jest zrobic tym autem 300kkm
    > rocznie - zrobic 100 i sprzedac jako nowke malo smigana :-)
    > Co prawda to bedzie najdrozsze pol roku, ale ponad 200kkm tez jest
    > drogie - auto zaczyna sie psuc, a wartosc spada na pysk.

    Bez przesady z tym psuciem i utratą wartości - na taxi jeżdżą raczej
    segmenty D-E i te 300-400 powinny bez dużych problemów wytrzymać a ich
    sprzedaż po pół roku jest dość bolesna. Naprawy to jest często problem
    gwaranta/leasingodawcy, NB chyba Mercedes dalej ma gwarancję bez limitu
    KM. Nawet drogie naprawy na kilometr jazdy nie wychodzą bardzo drogo, a
    ASO generalnie w 1 dzień roboczy vel 8h naprawia wszystko poza blachą
    chyba?

    > No ale potem mozna cofnac licznik i troche odzyskac.

    Wystarczy dojeździć do miliona stu, kto ma wyświetlacze na 7 cyfr? ;-)

    > Z drugiej strony kredyty w Niemczech niedrogie, wiec auto moze sobie
    > stac.

    AFAIK jednak samochody więcej tracą z czasem niż przebiegiem,
    przynajmniej powyżej magicznej granicy 200. A bez końca stać nie może,
    klienci jednak mniej chętnie patrzą na starsze niż kilkuletnie,
    ekostrefy, koszty stałe (AC, OC, ubezpieczenie), a zysk żaden.

  • 40. Data: 2016-03-25 06:15:24
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, March 25, 2016 at 6:52:42 AM UTC+10, Przyjazny wrote:

    > Pisaliśmy o DE, nie PL. Miasta mają autostradowe lub autostradopodobne
    > obwodnice, ludzie jeżdżą sporo po nocy (powroty z imprez), poza tym ze
    > względu na ceny komunikacji zbiorowej wycieczka z lotniska do miasta

    Wybacz, nie przekonasz mnie. Taksowki nie jezdza tylko po obwodnicach (na ktorych
    zreszta tez zdarzaja sie korki) i nie jezdza rok bez przestojow.
    Uwazasz, ze tam nigdy nie trzeba czekac na klienta, przejechac przez miasto czy
    wymienic oleju w samochodzie? Czy kazda taksowka ma zmiennikow 24 dodziny na dobe?

    300tys przez 8760 godzin w roku daje srednia ponad 34km/h non-stop przez rok. Moze
    komus taki cud sie udal, ale jako _typowy_ przebieg taksowki jest nierealne.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam: