-
Data: 2013-09-27 09:08:15
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "maverik" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:524187b7$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>
>> Dwusuwy:
>> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
>
> podobne bądź minimalne większe, załóż jednak że w 2T masz teoretycznie 2
> razy wiekszą moc z tej samej pojemności
Fakt, tylko w teorii moc jest 2x większa. Nigdy w praktyce (z uwagi na
zagadnienia wymiany ładunku). Natomiast w sporcie motocyklowym, zwłaszcza w
wyścigach, gdzie parametrem granicznym jest pojemność skokowa stosuje się
zaworowe dwusuwy- jednak koszty tych rozwiązań sprawiaja, że w motocyklach
użytkowych nie znajdą one praktycznego rozpowszechnienia.
>> 3. Większe zużycie oleju silnikowego
>
> 2 T nie ma oleju silnikowego
Już ktoś odpisał.
>> 4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
>
> biorąc np MZ która miała swoje osiągi głównie dzięki wydechowi nie wiem o
> czym piszesz, Rowenta 2000W chodzi głośniej
W rozrządzie tłokowym (mówimy o motocyklach UŻYTKOWYCH) rosnący przekrój
okna wydechowego w połączeniu ze zmianami ciśnienia nad tłokiem sprawia, że
hałas jest trudniejszy do wyeliminowania, niż w czterosuwie.
>
>> 5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
>> optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie)
>> zwiększa hałas
>
> system YPVS Yamahy, RD 350, najprecyzyjniej chodzący silnik jaki miałem,
> a miałem 20 motocykli
Patrz pkt. 1
Dwusuwy mają jeszcze jedną zaletę- wyrównoważenie sił drugiego rzędu.
Silniki czerosuwowe są wyrównoważone, gdy w rzedzie jest 6 wykorbień (zatem
silnik 8 cyl. widlasty nie będzie w pełni wyrównoważony)- w dwusuwach tego
problemu nie ma gdyż bezwładność tłoka biegnącego do góry kompensuje
rosnące ciśnienie sprężania ładunku. Stąd polskie silniki wodzikowe
(okrętowe) z rodziny D55 miały 7 lub 9 cylindrów - takie rozwiązania w
czterosuwach nie są stosowane.
T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy to jeszcze dziala
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
Najnowsze wątki
- 2025-11-25 Dwie umowy dożywocia
- 2025-11-24 Domowy switch 1GBit/8 portów, ale lepszy niż najtańsze
- 2025-11-24 Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-11-24 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-11-24 Białystok => Solution Architect (Workday) - Legal Systems <=
- 2025-11-24 Białystok => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-11-24 Rzeszów => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-11-24 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-24 Gdańsk => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-11-24 Białystok => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-11-24 Białystok => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultan
- 2025-11-24 I kolejne mleko się rozlało
- 2025-11-24 kolorowy e-paper
- 2025-11-24 Białystok => Konsultant Microsoft Dynamics 365 Finance <=
- 2025-11-24 Białystok => Programista Delphi <=




Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?