  • 1. Data: 2023-09-29 08:17:54
    Temat: 7 kolorowy eink
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    https://www.youtube.com/watch?v=TluopgSoSWY

    Pamietam ze J.F. byl zdziwiony chyba 3 lolorowymi.
    Odswierzanie tego to calkiem masakryczna rzeznia ale wyglada calkim ok jak juz sie
    ustabilizuje.

    Dumalem na co to komu potrzebne poza jakas reklama czy cennikiem i w sumie wiele nie
    wymyslilem.

    Moze jakies domowe infocenter z jakimis statsami o pogodzie, sterowniku klimy czy
    zuzyciu pradu albo jakies notki do domownikow.

    Ktos ma lepsze zastosowania?

  • 2. Data: 2023-09-29 08:19:12
    Temat: Re: 7 kolorowy eink
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, September 29, 2023 at 1:17:56 a.m. UTC-5, ptoki (ptoki) wrote:
> [...]
    >
    > Moze jakies domowe infocenter z jakimis statsami o pogodzie, sterowniku klimy czy
    zuzyciu pradu albo jakies notki do domownikow.

    Te video imho lepsze

    https://www.youtube.com/watch?v=daO46JaVHOs

  • 3. Data: 2023-09-29 09:00:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2023 08:17, ptoki (ptoki) wrote:
    > Dumalem na co to komu potrzebne

    Używałbym do programowania. Jako podświetlenie skladni ;)

  • 4. Data: 2023-09-29 12:15:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Sep 2023 23:17:54 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) wrote:
> [...]
    > Moze jakies domowe infocenter z jakimis statsami o pogodzie, sterowniku klimy czy
    zuzyciu pradu albo jakies notki do domownikow.

    Tablet/czytnik ksiązek, na którym mozna mapę wyswietlic?
    Drugi ekran do telefonu, ktory słonca sie nie boi, pradu mało zuzywa?

    No bo jednak zdjęcia i filmy na telefonie oglądam.

    No i pozostaje pytanie jak oni to zrobii ...

    J.

  • 5. Data: 2023-09-29 19:02:15
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 29.09.2023 o 08:17, ptoki (ptoki) pisze:

    > Dumalem na co to komu potrzebne poza jakas reklama czy cennikiem i w sumie wiele
    nie wymyslilem.

    Taka reklama na przystanku na pewno bardziej energooszczędna od dużego
    telewizora. Pierwszy problem to noc - trzeba oświetlać, chyba, że
    założymy, że nocą i tak nikt nie czyta. A drugi to zima - trzeba
    dogrzewać, co już przeczy energooszczędności.

    Jakieś cenówki w sklepach, ale już teraz są dwukolorowe, z kolorem
    czerwonym dla promocji.No i e-ink kolorowy nie jest tak oszczędny jak
    czarno-biały.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2023-09-29 23:33:22
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, September 29, 2023 at 5:15:02 a.m. UTC-5, J.F wrote:

> [...]
    >
    > No bo jednak zdjęcia i filmy na telefonie oglądam.
    >
    > No i pozostaje pytanie jak oni to zrobii ...

    To akurat dosyc dobrze wiadomo.

    Tam sa roznokolorowe kulki w zawiesinie. Kazdy kolor jest nieco inaczej naladowany
    lub inaczej (wolniej/szybciej) sie laduje elektrycznie.

    Wiec sie robi tak ze najpierw sie odpycha od podloza te najleniwsze kulki zabarwione
    na jeden kolor. Potem sie wypycha te mniej leniwe i tak dalej.
    Na koniec przyciaga te najzwawsze zeby je niejako odessac od strony widocznej ekranu.

    Albo cos w tym stylu. Nie pamietam dokladnie. Mozliwe ze najpierw sie je jakos
    jeszzce inaczej uwarstwia i od tej pozycji potem wypycha po kolei kazdy kolor.

    A ten bialy to najdrobniejszy i najmocniej reaguje na pole elektryczne.

    Sa na jutubie wyjasnienia.

    Ale nadal nie wiem jakie z tego pozytki poza reklamami...

  • 7. Data: 2023-09-29 23:36:08
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, September 29, 2023 at 12:02:19 p.m. UTC-5, Dykus wrote:
> [...]
    >
    > Jakieś cenówki w sklepach, ale już teraz są dwukolorowe, z kolorem
    > czerwonym dla promocji.No i e-ink kolorowy nie jest tak oszczędny jak

    Czyli reklamy :)

    Moze jakies pragotronowate rozklady jazdy - czyli nieco jak reklama...

    I wiecej nie wymyslilem. Termometr? No ale one i tak malo pradu zra wiec nie problem.

    Jakby szybsze to bylo to by sie cos wymyslilo.

    Dzis mozna kupic trzy kolorowe ktore odswierzaja sie czesciowo albo calkowicie w 1-2
    sekundy. I z tego mozna jakies domowe info center zrobic...

    Albo jakis status display mp3 playera...

  • 8. Data: 2023-09-30 15:36:22
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Idealne na prezenty.
    Np. dla dzieci.
    O, laurkę Babci namalują na informatyce :-)

  • 9. Data: 2023-10-02 11:01:43
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 29/09/2023 07:17, ptoki (ptoki) wrote:
> [...]
    >
    > Moze jakies domowe infocenter z jakimis statsami o pogodzie, sterowniku klimy czy
    zuzyciu pradu albo jakies notki do domownikow.

    widzialem juz kilka lat temu:

    https://www.youtube.com/watch?v=YawP9RjPcJA

    Jak sie przekonwertuje palete kolorów dobrze to można nawet wyświetlić
    zdjęcie znośnie. (choć troche przypominają mi zdjęcia wywoływane w moim
    pokoju powiększalnikiem KROKUS 35)

  • 10. Data: 2023-10-02 17:23:04
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 29.09.2023 o 08:17, ptoki (ptoki) pisze:
    > Dumalem na co to komu potrzebne poza jakas reklama czy cennikiem i w
    > sumie wiele nie wymyslilem.

    Do wszystkiego co się nie rusza szybko i nie wymaga dużo kolorów, czyli
    wszystkiego z wyjątkiem filmów i zdjęć.
    Dane, wykresy, tabele, schematy, mapy, kalendarze, zegarki,
    powiadomienia, panele sterownicze...
    Albo inaczej: był czas, że komputery wyświetlały kilka kolorów i te
    kolory bywały użytecznie wykorzystywane. To samo z drukiem.

    --
    SW3