    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Adaptacja pustki powstałej po wyjęciu CDVD...
    Date: Tue, 28 Apr 2020 00:41:40 +0200

    "Irokez" 5ea6fb27$0$560$6...@n...neostrada.pl

    Znalazłem u siebie ten wihajster i przestawiłem -- było
    przed przestawieniem 300/600, jest po przestawieniu 600/600.
    (tryb SATAnizmu)

    > Nie szukając za głęboko co to przełącza - jak laptop nie widzi

    Co to znaczy laptop? BIOS nie wykrywa?
    U mnie BIOS nie wykrywa bez względu na położenie przełącznika.
    - z napędu optycznego podpiętego w tej dziurze bootuje
    - z adaptera podpiętego via USB bootuje
    (zapewne nie do końca, ale zaczyna poprawnie)
    - z adaptera podpiętego w tej dziurze bootuje

    Czyli i gniazdo jest dobre i dysk jest dobry,
    ale adapter nie jest widziany przez BIOS.

    > tam wsadzonego dysku, to przełącza się przełącznik i powinien już zobaczyć.

    BIOS u mnie nie widzi. Później jest OK. Teraz mam W10
    z tego właśnie dysku, ale start zaczął się z Evo.

    > Siakieś tak standardy tego złącza dla HP/Dell/Sony/Apple
    > Są takie z dwoma przełącznikami.

    > https://www.nisun.in/product/sata-2nd-bay-hard-drive
    -caddy-for-9-5mm-universal-for-cd-dvd-rom-drive-slot
    -expand-your-data-storage-on-your-laptop-with-hdd-ss
    d/

    You can try to move " A""B""C""D" if your Laptop can not read HDD.

    Nie piszą o bootowaniu czy wykrywaniu przez BIOS.

    -=-

    Ogólnie adapter jest zbyt wysoki -- z trudem ;) można go wsunąć.
    (może i lepiej -- przynajmniej nie wypadnie zbyt łatwo)

    Jeden z gwintowanych otworów służących mocowaniu adaptera w obudowie
    jest przekręcony -- ,,uszczelniłem'' gwint plastykową nitką do zębów.

    Napęd jest lekko za krótki -- otwór mocowania nie pokrywa się
    z otworem obudowy laptopa. (mam nadzieję, że nie uszkodziłem
    gwintu wkręcaniem wkręta pod lekkim kątem)

    -=-

    Słownik OE uważa, iż poprawnie jest 'wichajster '
    a niepoprawnie -- 'wihajster'

    --