  • 81. Data: 2014-12-08 15:18:04
    Temat: Re: Aero2
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 08 Dec 2014 14:54:13 +0100, Poldek napisał(a):

    > Czyli Zygmunt Solorz pobiera podatki od narodu i z tego płaci za Aero2?
    > Chyba się pogubiłem.

    Nie, wszystko wskazuje, że jesteś na to najwyraźniej za głupi, żeby pojąć,
    że Solorzowi zamieniono opłaty "koncesyjne" (naprawdę to się nazywa opłata
    za rezerwację częstotliwości) na zobowiązanie nieodpłatnego świadczenia
    usługi dostepu do internetu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Podczas zażartej kłótni w Internecie nigdy nie atakuj oponenta za jego

  • 82. Data: 2014-12-08 15:59:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Obie strony coś płaciły, obie coś dostały.
    > Ale do meritum się nie odniosłes.
    >
    > Ja pasuje. Widze ze nie tyle jestes odporny na argumenty, co po prostu z
    > jakiegos powodu zakochany w ZS co ci nie pozwala dyskutowac merytorycznie.

    No więc Solorz zapłacił Skarbowi Państwa za koncesję. Zapłacił mniej,
    niż miał zapłacić, ale zapłacił tyle, ile UKE zgodziło się, żeby
    zapłacił. Jakby się UKE nie zgodziło na obniżenie opłaty, to by się
    Solorz wycofał. UKE musiałoby rozpisać przetarg od nowa. Solorz by się
    zgłosił ponownie, ale już z niższą ofertą. Sieć by powstała później i
    nie byłoby takiego dziwnego stworu, jakim jest BDI. Chyba nigdzie na
    świecie nie wymyślono takiej poczwary.

    Piszesz, że obie strony coś dostały. Więc pieniądze dostał Skarb
    Państwa. Solorz nie dostał pieniędzy od Skarbu Państwa, tylko Skarbowi
    Państwa zapłacił pieniądze.

    Gadanie, że "usługa jest już zapłacona" nie znajduje pokrycia w rachunkach.

    Tak naprawdę, to za BDI z którego ja korzystam płacą klienci Solorza,
    którzy mu płacą za rachunki w Plusie, Cyfrowym Polsacie i czym tam
    jeszcze. Oni płacą za prąd do BTSa, z którego też ja korzystam i płacą
    raty kredytu wziętego na postawienie tego BTSa. Płacą też za raty od
    kredytu wziętego na zapłacenie Skarbowi Państwa za koncesje, pozwolenia,
    zezwolenia. Ja się pod tego BTSa podczepiam na krzywy ryj, ale muszę się
    pogodzić, że jak mam darmo, to mam wolniej i muszę się męczyć z kapciem.

  • 83. Data: 2014-12-08 16:01:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > za rezerwację częstotliwości) na zobowiązanie nieodpłatnego świadczenia

    Tak, tylko że nie całe opłaty mu zamieniono, tylko część. Część, którą
    miał zapłacić, zapłacił. BDI świadczy. Potem się tylko jeszcze okazało,
    że koncesja, którą mu dali za te opłaty okazała się wydana wadliwie...
    Na jego miejscu z deka bym się uniósł w takiej sytuacji.

  • 84. Data: 2014-12-08 16:03:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...
    > Płacisz płacisz...

    Więc wiesz lepiej niż ja, za co ja komu płacę.
    Więc mi pokaż wreszcie ten kwit, w którym miejscu ja zapłaciłem coś ZS.
    Bo na razie, to biere, korzystam i nie płacę :-)

  • 85. Data: 2014-12-08 16:04:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 08 Dec 2014 10:57:58 +0100, Poldek napisał(a):

    > Albo tak, albo mnie. Nieustająca w ludzkim narodzie pogoń za darmowym
    > obiadem niektórych zapędza w kozi róg przekonania, że darmowy obiad nie
    > tylko istnieje, ale też jest niezbywalnym prawem każdego. Tylko, żeby
    > był z deserem!

    Jakby szkoła nie była darmowa ORAZ obowiązkowa, to 2/3 społeczeństwa nawet
    nie umiałoby czytać. A tak nie potrafi tylko 1/3.
    Internet jest w dzisiejszych czasach równie ważny jak umiejętność czytania,
    więc taki z bezpłatną możliwością korzystania jest też potrzebny

  • 86. Data: 2014-12-08 16:15:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > Internet jest w dzisiejszych czasach równie ważny jak umiejętność czytania,
    > więc taki z bezpłatną możliwością korzystania jest też potrzebny

    Piękne, jakby to LENIN mówił.

    Jeśli chodzi o umiejętność czytania, to poczytaj co napisała szefowa UKE
    tu
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&new
    s_cat_id=407&news_id=4810&layout=3&page=text

    6. Uiszczenia jednorazowej opłaty za dokonanie rezerwacji częstotliwości
    w wysokości zadeklarowanej w ofercie złożonej w konkursie, tj. w
    wysokości 20 mln zł w terminie 14 dni, licząc od dnia doręczenia
    niniejszej decyzji, na rachunek bankowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

  • 88. Data: 2014-12-08 16:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > zgłosił ponownie, ale już z niższą ofertą. Sieć by powstała później i
    > nie byłoby takiego dziwnego stworu, jakim jest BDI. Chyba nigdzie na

    Za duzo gdyby to by...
    Nikt tego nie wie na 100%, były jakies interesy, powstała umowa w mysl
    której Solorz mniej płaci ale musi zrobić BDI.
    Do tego momentu nie widze w tym nic złego.

    > Piszesz, że obie strony coś dostały. Więc pieniądze dostał Skarb
    > Państwa. Solorz nie dostał pieniędzy od Skarbu Państwa, tylko Skarbowi
    > Państwa zapłacił pieniądze.

    Bawisz sie w truizmy?
    Czy ja gdzies napisałem, ze Solorz dostał kase?
    Dostał coś innego. Licencję.

    > Gadanie, że "usługa jest już zapłacona" nie znajduje pokrycia w
    > rachunkach.

    Ze co?

> [...]
    > pozwolenia, zezwolenia. Ja się pod tego BTSa podczepiam na krzywy ryj,
    > ale muszę się pogodzić, że jak mam darmo, to mam wolniej i muszę się

    Nie na krzywy ryj, tylko dzieki Panstwu ktore zrezygnowało z czesci kasy za
    licencję.
    Innymi słowy - ta kasa, o która mniej kosztowała licencja to zapłata za
    BDI.

  • 87. Data: 2014-12-08 16:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Więc wiesz lepiej niż ja, za co ja komu płacę.
    > Więc mi pokaż wreszcie ten kwit, w którym miejscu ja zapłaciłem coś ZS.
    > Bo na razie, to biere, korzystam i nie płacę :-)

    Spójrz na swojego pita - tam jest taka pozycja jak podatek.

  • 89. Data: 2014-12-08 17:08:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Spójrz na swojego pita - tam jest taka pozycja jak podatek.

    Ja PITy wysyłam do US, nie do Polsatu.

    Na razie widzę, że ZS wpłacił Skarbowi Państwa 20 milionów złotych za
    rezerwację częstotliwości.

    Więc jako "udziałowiec" Skarbu Państwa zarobiłem ułamek z tych 20
    baniek. Cieszę się, bo nie dość, że mam neta za darmo, to jeszcze za te
    20 baniek powstała jakaś bariera dźwiękowa gdzieś w polu przy autostradzie.

  • 90. Data: 2014-12-08 17:10:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

> [...]
    > licencję.
    > Innymi słowy - ta kasa, o która mniej kosztowała licencja to zapłata za

    Solorz zapłacił 20 milionów.
    Te pieniądze, które mogłyby być, to jest właśnie "za dużo gdyby".