  • 41. Data: 2017-07-07 17:18:31
    Temat: Re: Algorytm hex,dec<->liczba
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Tyle może pojedynczy programista, wyobraź sobie, co może zrobić
    > zespół 30 osób przez kilka lat.

    Heh. Zwykle moze mniej (mowie o polskiej rzeczywistosci.. i..
    mowie to smiertelniue powaznie:(

    AK

  • 42. Data: 2017-07-07 17:25:34
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU":

    > tak czy owak, chyba zrezygnuję z aktywności na tej grupie -

    nnnnoo.. nnnnooo...

    > a moich fanów zapraszam na dupostrzelcommowimynie.eu

    ..jednego fana - tez zreszta (ś)wira

    >- nie mam za bardzo czasu (biegam w poszukiwaniu grantów,

    Zmień cel. Zacznij wreszcie biegać za utraconym rozumem...

    AK

  • 43. Data: 2017-07-07 18:51:00
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, July 7, 2017 at 5:18:41 PM UTC+2, AK wrote:

    > Heh. Zwykle moze mniej (mowie o polskiej rzeczywistosci.. i..
    > mowie to smiertelniue powaznie:(

    Nie wiem co chcesz powiedzieć, ale brzmi to tak, jakby 30 osób mogło
    mniej niż jedna. ;-)

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2017-07-07 22:02:43
    Od: s...@g...com

    > Chocby o Odrze1024 czy K202 sobie poczytaj. A tam rozne Algole, Fortrany i w pelni
    autorskie OSy.

    Czytałem i znam te tematy. Jednak musisz pamiętać, że w PRL (też kolonialne państwo)
    był wysoki poziom (w niektórych obszarach) nauki. I normą było eliminowanie 2/3
    studentów pierwszego roku na kierunkach technicznych. Teraz dziadostwo dominuje
    wszystkie szczeble kształcenia, a jakakolwiek rywalizacja czy konkurencja jest
    "wysoce niezdrowa" i "niepoprawna politycznie". Bo teraz bardziej niż kiedykolwiek
    obowiązuje zasada: mierny, bierny ale wierny...

    > Zeby docenic "Wasze czasy" odnotowuje i owszem powstanie jezyka Nemerle, ale to
    zaledwie zabawka
    > przy dokonaniach ludzi z Elrwo, Mera-Elzab, czy IMUW z "moich czasow".

    Jw. - teraz już jest zupełnie co innego...

    > PS1: A co Ty zrobiles dla tej wykpiwanej "Polandii" ? Napisales cos nosnego, ze tak
    psioczysz ?

    Nie wykpiwam Polandi, tylko się nad nią lituję. Nie mam aż takich wielkich potrzeb by
    pisać wielkie/przełomowe programy, a moje życie zawodowe to seria integracji gotowych
    bibliotek (bo szybciej, bo taniej, bo inaczej się nie opłaca, bo na wczoraj itd...).
    Najbardziej jestem dumny z oprogramowania na tej stronie:
    http://szyk.jcom.pl/programes.html Do tego udostępniam 3 proste skrypty z działania
    których jestem bardzo zadowolony:
    http://szyk.jcom.pl/linecounters.html
    http://szyk.jcom.pl/leakckr.html
    http://szyk.jcom.pl/sitearchiver.html
    Oczywiście napisałem więcej programów i skryptów.

    > PS100: Poza tym zdecydowana wiekszosc dobrych/ciekawych jezykow programowania
    powstala
    > w Europie a nie w USA. W USA glownie niestety powstawal syf (np. Fortran, C, Perl,
    Tcl itp, itd)

    A to ciekawa informacja! Masz listę popularnych języków programowania i ich kraje
    pochodzenia?!?
    Co do C to nie powiedziałbym, że to syf - ten język jest bardzo rozsądny (choć nie
    tak rozsądny jak C++).
    Tym nie mniej to tylko 3 języki uważam za rozsądne: Asembler, C++ i Python. Z czego
    Asembler ma odpowiednią wydajność i eskpresywność, C++ możliwości, a Python składnię.
    Reszta języków to (nie udane i ograniczone) klony C++ (Java, C#, JavaScript, D) lub
    zupełnie odjechane składniowo (Ada, Perl, Fortran).

    Asembler chyba powstał w USA wraz z pierwszym komputerem. C++ napisał Duńczyk w USA,
    a Pythona napisał Holender w USA. Tak więc z mojego punktu widzenia USA dominuje w
    tym obszarze...
    Nawet SQL powstał w USA w firmie IBM!!!

  • 45. Data: 2017-07-07 22:13:11
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 07.07.2017 o 22:02, s...@g...com pisze:
    > Tym nie mniej to tylko 3 języki uważam za rozsądne: Asembler, C++ i Python. Z czego
    Asembler ma odpowiednią

    Co do C++ się zgodzę. Ale assembler to nie jest w ogóle język do pisania
    tylko do konwertowania C++ na niego. Bo już bajtcody javy czy CLR są
    rozsądniejsze od czystego assemblera.
    Python - jakoś nie mogę się za niego zabrać, to język edukacyjny,
    teoretyczny, ma fatalną wydajność.
    A co jeśli chodzi o Javę i C# - całkiem dobre
    a specjalistyczne jak Julia czy PHP?

  • 46. Data: 2017-07-07 22:28:45
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    opowiedzcie chłopaki o tych ideałach jakie przyświecały kadrze
    nauczającej na politechnice w czasach gdy pojawiały się pierwsze
    kompilatory C itd. a plebs programował 8051 w assemblerze... śmiało -
    pośmiejemy się!

  • 47. Data: 2017-07-08 12:45:55
    Od: s...@g...com

    > Python - jakoś nie mogę się za niego zabrać, to język edukacyjny,
    > teoretyczny, ma fatalną wydajność.

    I co z tego, że ma słabą wydajność. Nie stosuje się go do pisania OS-ów, tylko do
    zadań gdzie można coś napisać bez oglądania się na wydajność. Coś pomocniczego, albo
    coś testowego (np. by przetestować algorytm). Albo jako generator jakichś plików
    tekstowych (ja go stosuję do generowania offline moich stron Html).

    > A co jeśli chodzi o Javę i C# - całkiem dobre

    Założenia tych języków są całkiem bez sensu w porównaniu do C++. A że nie mają
    wskaźników - to mało mnie obchodzi.

  • 48. Data: 2017-07-08 18:40:46
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Saturday, July 8, 2017 at 12:45:57 PM UTC+2, s...@g...com wrote:

    > Założenia tych języków są całkiem bez sensu w porównaniu do C++.

    Co takie niezwykłego jest w C++?

    w.

  • 49. Data: 2017-07-08 21:40:14
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, July 8, 2017 at 6:40:48 PM UTC+2, Wojciech Muła wrote:

    > Co takie niezwykłego jest w C++?

    Bogactwo narzędzi, bogactwo bibliotek, możliwość kontroli nisko-poziomowych
    bebechów systemu/sprzętu, możliwość wspomagania optymalizatora z poziomu
    kodu gdy ten nie daje rady, międzynarodowy standard którego nawet
    niesforne koncerny (w jakimś stopniu) przestrzegają, szeroko rozumiana
    zgodność z (chyba nadal) najpopularniejszym językiem C, teoretyczna lub
    praktyczna przenośność na wiele platform... nie umiem więcej powodów
    wymienić bez zastanowienia. I żeby nie było nieporozumień, nie chcę
    powiedzieć, że nie ma wad i nie umiem sobie wyobrazić lepszego języka.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2017-07-09 13:16:22
    Od: s...@g...com

    > Co takie niezwykłego jest w C++?

    W porównaniu do Java i C# jest kompilowany do kodu maszynowego a nie do wirtualnej
    maszyny. Przez co działa z pełną prędkością sprzętu na którym jest uruchamiany.
    Poza tym ma największe możliwości z pośród dostępnych języków programowania:
    szablony, wielodziedziczenie, przeładowywanie operatorów.