-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
om!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Ghost" <g...@e...pl>
Newsgroups: pl.comp.pecet
References: <5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl>
<5299ff49$0$2278$65785112@news.neostrada.pl>
<529a2e82$0$2157$65785112@news.neostrada.pl>
<529b0373$1$2183$65785112@news.neostrada.pl>
<529b0619$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
Date: Sun, 1 Dec 2013 11:06:07 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 57
Message-ID: <529b0a15$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.55.157.1
X-Trace: 1385892373 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2186 80.55.157.1:2808
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1231511
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:529b0619$0$2169$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2013-12-01 10:37, Ghost pisze:
>>
>> Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
>> wiadomości news:529a2e82$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2013-11-30 16:07, Ghost pisze:
>>>>
>>>> Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
>>>> wiadomości news:5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>> Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.
>>>>>
>>>>> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
>>>>> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
>>>>> idą te algorytmy.
>>>>
>>>> No ale jaki konkretnie masz problem?
>>>>
>>>> W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
>>>> watki jest naturalny.
>>>> Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
>>>> rdzenia.
>>>
>>> Mów dalej. Jakie wątki? Gdzie te równolegle dziejące się rzeczy na
>>> przykład w FPS'ie?
>>
>> No przeciez np. AI przeciwnikow pracuje jendoczesnie. To akurat
>> naturaclny podzial. A jest jeszcze sporo robotek dla procesora,
>> zajmujacych mu mniej czasu i normalnie odpalanych co jakis interwal, w
>> tym momecie te zadania moga tez byc rozdzielane na kolejne procesory.
>>
>> Programowales cos kiedykolwiek? Bo ja naprawde nie widze problemu, malym
>> problemem moze byc idealnie rownomierne obciazenie procesorow, ale to
>> jest problem sztuczny. Trzeba zdawac sobie sprawe, ze cztery procesory
>> nie oznacza cztery razy szybciej, nie tylko ze wzgledu na nieoczywistosc
>> podzialu.
>
> Programowałem w czasach, gdy istniał tylko jeden rdzeń.
> Czemu poruszam ten temat? Bo przewagą nowych procesorów nad starymi jest
> głównie liczba rdzeni. Trudno mi uwierzyć, żeby 8 rdzeniowiec był wyraźnie
> szybszy od 4, bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić algorytmów pozwalających
> na niezależne prowadzenie obliczeń aż w tylu grupach.
A zastanawiales ile rdzeni ma karta graficzna od wieeeelu lat?
> Nie wiem, czy to kompilatory próbują przydzielać zadania rdzeniom, czy to
> wyłącznie rola programisty.
Zadania moega byc przydzialane na krotki okres czasu i tu raczej bedzie
przydzielal OS a nie kompilator. Reszta to raczej programista.
> Tak sobie rozmyślam, gdy czytam o nowych 8 rdzeniowych konsolach do
> gier...
Nie widze problemu.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.13 11:26 Robert Winkler
- 01.12.13 11:42 Ghost
- 01.12.13 17:44 Robert Winkler
- 01.12.13 22:27 Ghost
- 02.12.13 05:51 G Nowak
- 02.12.13 12:26 Ghost
Najnowsze wątki z tej grupy
- Plaskaty uchwyt VESA 100x100 na sciane?
- klawiatura podświetlana zasilana z sieci
- Upgrade z i7-6xxx
- Mały komputer potrzebny.
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- SMART na SAS
- Drukara a wifi
- Intel się wyprzedaje: po 10latach pchnęli pakiet kontrolny Altery za 1/4 kwoty zakupu
- Pendrive - czy to rzeczywiście Sony ?
- [OT] Dobry dysk na komornika i rozwody
- Czujnik dławienia termicznego procesora - który?
- Grubość socketa AM4+procesor
- własny ekran startowy
- Tani, ale szybki i niezawodny modem LTE...
- EPS12V
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML