  • 11. Data: 2014-12-09 14:37:48
    Temat: Re: Alternatywa dla DS18B20
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

    > Ten egzotyczny sprzęt nazywa się UART.
    > http://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.mv
    p/id/214

    Wiedziałem, ze ktoś to zaproponuje ;). Uart potrzebny mi jest do
    czegoś innego. To ma być propozycja do małych mcu, gdzie z reguły
    jest tylko jeden uart.

    Jeśli w systemie masz przerwanie zegarowe np. co 1ms, to możesz tam
    obsługiwać 1-wire po jednym bicie na przerwanie. Impuls resetu też można
    załączać na określoną ilość taktów. Warunkiem jest to aby to przerwanie
    miało najwyższy priorytet. Metoda sprawdzona praktycznie.

  • 12. Data: 2014-12-09 15:16:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-12-09 01:13, AlexY pisze:

    > Przerwanie można zablokować, rozwiązaniem byłby interfejs sprzętowy, a
    > te już raczej wielożyłowe.

    Istnieją sprzętowe interfejsy 1-wire. Układy takie produkuje Dallas.
    Podłączasz to z jednej strony do I2C, z drugiej masz 1wire.
    Największą zaletą jest możliwość postawienia galwanicznej izolacji
    pomiędzy takim układem a MCU.

  • 13. Data: 2014-12-09 15:55:02
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 09.12.2014 o 14:32, Marek pisze:
    > odległość
    >
    > Przy wysyłaniu owszem, ale przy odczycie nie wiem czy czujnik chce
    > nadać 0 czy 1, stąd przerwania musiałyby być blokowane też w czasie
    > odczytu.

    Odczyt bitu możesz zrobić w połowie maksymalnej długości, czyli po 30us
    i tylko na tyle zablokować przerwania. Kolejne 30us do końca bitu możesz
    czekać już przy włączonych przerwaniach.

  • 14. Data: 2014-12-09 18:12:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > odległość
    >
    > Przy wysyłaniu owszem, ale przy odczycie nie wiem czy czujnik chce
    > nadać 0 czy 1, stąd przerwania musiałyby być blokowane też w czasie
    > odczytu.
    >
    > Jeśli w trakcie komunikacji 1wire zdaży mi przerwanie mam bzdety na
    > 1wire bo crc się nie zgadza. Na razie rozwiązałem to tak, że ignoruję
    > taką błędna transmisję i korzystam z prawidłowej wartości odczytanej
    > poprzednio. System kontroluje liczbę błędnych transmisji i jeśli
    > zdarzają się pod rząd zbyt dużą ilość razy to sygnalizowany jest problem.

    A co się stanie jeśli przerwanie zostanie odebrane te 60us później?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2014-12-09 18:13:28
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Napisałem propozycję, dłuższe okno. Ale może niepotrzebnie upieram się
    > przy cyfrowym. Może są tanie i proste analogi V=f(T)?

    Masz dostępny konkretny standard którego nie zmienisz, nie walcz z tym,
    dostosuj się/swój projekt, albo zmień magistralę.

    p/id/214

    > Wiedziałem, ze ktoś to zaproponuje ;). Uart potrzebny mi jest do czegoś
    > innego. To ma być propozycja do małych mcu, gdzie z reguły jest tylko
    > jeden uart.

    Po kawałku i za kilka dni będziemy wiedzieć wszystko co powinno znaleźć
    się w pierwszym poście.

  • 16. Data: 2014-12-09 18:35:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 09 Dec 2014 17:12:35 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > A co się stanie jeśli przerwanie zostanie odebrane te 60us później?

    Zostanie naruszony paradygmat, że przerwania mają być obsługiwane
    realtime a nie odkładane na później :).

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-12-09 19:53:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:

    > Co masz na myśli, konkretnie?
    > I dlaczego czujniki z innym interface miałyby być łatwiejsze do
    > zabezpieczenia?

    1-wire jest popularny wśród majsterkowiczów, tanie, względnie proste,
    dużo opisów, przykładów. Tacy ludzie najczęściej uczą się na swoich
    błędach np że termokurczka nie zabezpieczy wyprowadzeń przed wilgocią i
    temperaturą na zewnątrz.

  • 18. Data: 2014-12-09 19:57:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 09 Dec 2014 18:53:02 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    >Tacy ludzie najczęściej uczą się na swoich
    > błędach np że termokurczka nie zabezpieczy wyprowadzeń przed
    wilgocią i
    > temperaturą na zewnątrz.

    Ale termokurczka z klejem całkiem sprawnie izoluje :)

    --
    Marek

  • 19. Data: 2014-12-09 20:54:11
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2014-12-09 19:57, Marek pisze:
    > wilgocią i
    >
    > Ale termokurczka z klejem całkiem sprawnie izoluje :)

    Dokładnie, jedną tak zabezpieczałem ze 4-5 lat temu.
    zacisnąłem na czujniku, zalałem epoksydem nóżki z przewodem i dogrzałem
    resztę na nóżkach.
    Jakoś działa do dzisiaj. Termo bez kleju było :) Podejrzewam, że epoksyd
    uszczelnił nóżki.

  • 20. Data: 2014-12-10 17:36:12
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-09 o 20:54, Jawi pisze:

> [...]
    > resztę na nóżkach.
    > Jakoś działa do dzisiaj. Termo bez kleju było :) Podejrzewam, że epoksyd

    Po co kombinować jak można psiknąć Plastikiem przez zaciśnięciem w
    termokurczliwce.

    --
    pozdrawiam
    MD