  • 1. Data: 2010-04-30 08:54:51
    Temat: Antena na 38 kanał
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Cześć!

    Poradźcie mi, proszę, jaką zrobić i jak zrobić antenę dedykowaną
    na 38 kanał telewizyjny?

    Yagi? Logarytmiczno-periodyczną? Siatkową?

    Chciałbym odbierać program telewizji cyfrowej ze Skrzycznego.
    Mieszkam w Tychach, na Paprocanach i mam balkon skierowany
    na południe, na drugim piętrze. Mam tuner DVB-T na karcie
    telewizyjnej AverMedia.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 2. Data: 2010-05-01 17:29:08
    Temat: Re: Antena na 38 kanał
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

> [...]
    > Mieszkam w Tychach, na Paprocanach i mam balkon skierowany
    > na południe, na drugim piętrze. Mam tuner DVB-T na karcie

    Nie obraz sie ale sadzac po tym co napisales nie masz zielonego pojecia o
    antenach. Najlepszym wyjsciem wiec jest kupic gotowa, nie sa drogie a moga
    zaoszczedzic czasu i roczarowania.

  • 3. Data: 2010-05-01 17:30:26
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Krzysztof Tabaczyński pisze:
> [...]
    > Mieszkam w Tychach, na Paprocanach i mam balkon skierowany
    > na południe, na drugim piętrze. Mam tuner DVB-T na karcie

    Kup yagi w dipolu i nie zawracaj dupy.

    Logarytmiczno periodyczna ma szerokie pasmo i maly zysk. A siatkowa jest
    dobra na czestotliwosci powyzej 1GHz.

  • 4. Data: 2010-05-01 19:58:33
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hre5t0$reh$1@inews.gazeta.pl,
    Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> nabazgrał:
    > Cześć!
    >
    > Poradźcie mi, proszę, jaką zrobić i jak zrobić antenę dedykowaną
    > na 38 kanał telewizyjny?

    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_profesjon
    alna_uhf_atv_13-21-39_A8705.htm

    "prawie" na 38 kanał ;-)

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2010-05-01 20:07:31
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tarde" <j...@r...com> napisał w wiadomości

    > Nie obraz sie ale sadzac po tym co napisales nie masz zielonego pojecia o
    > antenach. Najlepszym wyjsciem wiec jest kupic gotowa, nie sa drogie a moga
    > zaoszczedzic czasu i roczarowania.

    Jak bym się znał, to bym nie pytał...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 6. Data: 2010-05-01 20:16:07
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > In news:hre5t0$reh$1@inews.gazeta.pl,
    > Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> nabazgrał:

    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_profesjon
    alna_uhf_atv_13-21-39_A8705.htm

    > "prawie" na 38 kanał ;-)

    Yagi na ten zakres ma dosyc szerokie pasmo nic lepszego od yagi nie
    znajdziesz

  • 7. Data: 2010-05-01 20:18:09
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik zenek napisał:
    [...]
    > Logarytmiczno periodyczna ma szerokie pasmo i maly zysk. A siatkowa jest
    > dobra na czestotliwosci powyzej 1GHz.

    Kto cię tak oszukał? Logperiodic może mieć zysk porównywalny z dobrą
    anteną pasmową Yagi (tylko klasyczne wąskopasmowe Yagi-Uda go biją).
    Zaaletą ale jednoczesnie wadą logperiodika jest jego szerokopasmowość -
    umożliwia szeroki odbiór ale i szeroko śmiecie z pasma zbiera...

    Jak jeden kanał to oczywiście dedykowana wąskopasmowa antena Yagi.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-05-01 20:29:18
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_profesjon
    alna_uhf_atv_13-2...

    > "prawie" na 38 kanał ;-)

    I nie zapomnij o symetryzatorze!!!!!!!!

    http://www.dipol.com.pl/symetryzator_antenowy_sa_iv-
    v_C0002.htm

  • 9. Data: 2010-05-02 07:53:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 10:54:51 +0200, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

    > Yagi? Logarytmiczno-periodyczną? Siatkową?

    Tu sobie poczytasz o antenach:
    http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/main.html
    A tu znajdziesz linki do programów do obliczania yagi:
    http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/main.html
    http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,obliczanie-anten
    .html
    A w ogóle to google +obliczanie anten yagi

    --
    Jacek