  • 1. Data: 2013-07-17 23:51:26
    Temat: Antena satelitarna na budynku.
    Od: "Jan Kowalski" <o...@n...com>

    Witam.
    Mam od niepamiętnych czasów zainstelowaną antenę satelitarną 90 cm na
    scianie budynku. W związku z remontem elawacji kazano mi ją zdjąć i w
    przypadku chęci ponownego montarzu mam zwrócić sie do wspólnoty o zgodę. Czy
    sa jakieś ogólne przepisy dotyczące takiej sytuacji, czy wspólnota może mi
    odmówić pozwolenia bo ma taki kaprys ?.

  • 2. Data: 2013-07-18 00:17:20
    Temat: Re: Antena satelitarna na budynku.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 23:51:26 +0200, Jan Kowalski napisał(a):

> [...]
    > sa jakieś ogólne przepisy dotyczące takiej sytuacji, czy wspólnota może mi

    Nie może, bo jest to sprzeczne z wytycznymi UE, choć pewnie będą próbowac.
    Przy instalacji w obrębie twojego balkonu w ogóle nie ma nic do gadania.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-07-18 01:50:21
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 17 Jul 2013 23:17:20 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >Nie może, bo jest to sprzeczne z wytycznymi UE, choć pewnie będą próbowac.
    >Przy instalacji w obrębie twojego balkonu w ogóle nie ma nic do gadania.

    wydaje mi sie, ze dyrektywa UE odnosi sie do obcokrajowcow, ktorzy
    maja miec prawo do mediow w swoim narodowym jezyku. Czyli jakbys ty
    wyjechal np do Francji, to masz prawo do tego, aby miec dostep do
    mediow w swoim wlasnym jezyku. Ty jestes Polakiem i mieszkasz w Polsce
    i mediow w twoim jezyku masz full.

    Mysle, ze nie moga ci zabronic, ale moga ci wskazac miejsce, gdzie
    moglbys takowa antene zainstalowac pod pewnymi warunkami. Z drugiej
    strony antena jest tam "od zawsze" wiec przez zasiedzenie moga ci
    "cmoknac" i o zadne zgody nie nie zgadzaj. Niech ja sobie obkleja
    steropianem i bedzie tylko wystala rura pod czasze - tak robie, sam
    widzialem. Z drugiej strony to lepiej miec czasze na swoim balkonie a
    nie na elewacji, bo jest latwiejszy dostep.

    Z trzeciej strony zaproponuj, aby wykonac instalcje pod antene
    zbiorcza naziemna i satelitarna pod Astre/HotBird to wtedy
    zdejmiesz...i przy okazji inni tez beda mogli zdjac. Oczywiscie koszty
    z funduszu remontowego, bo to dla wszystkich.

    Napisz pozniej o efektach...

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2013-07-18 08:44:21
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Waldek Godel nabazgrał(a):

    > Nie może, bo jest to sprzeczne z wytycznymi UE, choć pewnie będą próbowac.
    > Przy instalacji w obrębie twojego balkonu w ogóle nie ma nic do gadania.

    Mogą zabronić o ile antena wystaje poza obrys budynku, ingeruję w strukturę
    budynku co ma wpływ na gwarancję ocieplenia itp. przerabiałem to parę lat
    temu z prawnikami i jest prawna możliwość zakazu wieszania anten tak samo
    jak np. zabudowa balkonu, montaż dodatkowych płotków na balkonie itd ... tak
    wiem powalone ale tak niestety jest.

  • 5. Data: 2013-07-18 09:26:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 01:50:21 +0200, a...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > wyjechal np do Francji, to masz prawo do tego, aby miec dostep do
    > mediow w swoim wlasnym jezyku. Ty jestes Polakiem i mieszkasz w Polsce

    Jedną z podstawowych zasad UE jest, że jest absolutnie bezprawne dzielenie
    obowiązującego prawa na takie dla tubylców i takie dla przyjezdnych.

    Oprócz tego, zamiast pisać wymysły jak Dorotka w krainie OZ czy inny
    Macierewicz, bądź uprzejmy znaleźć sobie stosowne pismo i poczytać. Dla
    przeciętnego rodaka było też streszczenie. Dla przeciętnego internauty
    podam, że całość oparto na wolności słowa i dostępu do słowa, co nie ma nic
    wspólnego z odbiorcą, tylko z pełnym wyborem tego, co się chce odbierać,
    jeżeli tylko jest dostępne.
    Na podobnych zasadach przegrała z kretesem telewizja SKY która za słoną
    opłatą sprzedaje rzekomo na wyłączność prawa do transmisji meczów w
    miejscach publicznych (czytaj pubach) na terenie Wielkiej Brytanii. Pozwali
    małego ziutka, który zamontował sobie w pubie dekoder telewizji greckiej
    czy tam tureckiej. Sky zażądało zaległych opłat i usunięcia dekodera.
    Ziutek się postawił, Sky go pozwało i... przegrało.

    Bo jeżeli oglądasz legalnie, to masz prawo oglądać wszystko co jest tylko
    dostępne.

    Owszem, wskazanie "tu nie, ale tam proszę bardzo" jest jak najbardziej
    zgodne z prawem. Ale tekst "nie, bo ocieplenie" czyli de facto "nie, bo
    ociepliliśmy w taki sposób, żeby więcej zarobić na opłatach od kablówki"
    jest sprzeczny z prawem.

  • 6. Data: 2013-07-18 12:37:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 08:44:21 +0200, Chris napisał(a):

> [...]
    > jak np. zabudowa balkonu, montaż dodatkowych płotków na balkonie itd ... tak

    Nie, nie mogą, prawo UE jest nadrzędne wobec prawa miejscowego.
    Mogą conajwyżej wskazać inne miejsce.

  • 7. Data: 2013-07-18 13:01:46
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Waldek Godel nabazgrał(a):

    > Nie, nie mogą, prawo UE jest nadrzędne wobec prawa miejscowego.

    Bzdury gadasz niestety .. tak samo rejestracja anglików w EU jest dozwolona
    a u nas nie ... i co dalej twierdzisz że prawo EU jest nadrzędne ??

    > Mogą conajwyżej wskazać inne miejsce.

    Mogą i nawet powinni.

    Zapraszam na konsultację z prawnikami jeśli twierdzisz inaczej:
    http://www.magnussonlaw.com/public/offices/article/i
    d/Warsaw

  • 8. Data: 2013-07-18 14:22:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 13:01:46 +0200, Chris napisał(a):

    > Bzdury gadasz niestety .. tak samo rejestracja anglików w EU jest dozwolona
    > a u nas nie ... i co dalej twierdzisz że prawo EU jest nadrzędne ??

    http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/zarejestrujes
    z-auto-z-kierownica-po-prawej-ale-nim-nie-wyprzedzis

  • 9. Data: 2013-07-18 14:29:29
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > Czy sa jakieś ogólne przepisy dotyczące takiej sytuacji, czy wspólnota
    > może mi odmówić pozwolenia bo ma taki kaprys ?.

    Wspolnota moze robic co chce, ale rozumiem, ze pytasz o przepisy.
    Otoz zastosowanie ma kilka roznych przepisow, mozna sobie wybrac.
    Proponuje na poczatek art. 684 KC, a przede wszystkim lekture strony
    teleprawo.
    Ogolnie prawo do anteny masz, ale czasem trzeba o nie walczyc.

  • 10. Data: 2013-07-18 14:40:38
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Waldek Godel nabazgrał(a):

    > http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/zarejestrujes
    z-auto-z-kierownica-po
    > -prawej-ale-nim-nie-wyprzedzisz

    To jest tylko projekt i propozycja a nie uchwała ... szukaj dalej ...