    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Aplikacja rozproszona a adres IP
    Date: Wed, 15 Jan 2020 18:07:20 +0100

    On 15/01/2020 14:51, Borneq wrote:
    > - wielu dostawców zmienia IP klienta, chyba minimalny czas na jednym IP
    > to 24h lub czas połączenia

    Do tego są usługi Dynamic DNS, np. duckdns.com. Wiele routerów ma wprost
    do nich wsparcie.

    > - jest tłumaczenie adresów NAT, jeden IP może odpowiadać wielu użytkownikom

    To załatwia się przekierowaniem portów z sieci wewnętrznej na zewnątrz.

    Obie techniki w 99% wprzypadków są wystarczające aby dostać sie do
    usługi z dowolnego miejsca na świecie.

    1% wypadków to nieszczęścia takie jak "dostawca nie ma publicznych IP"
    albo "dostawca uznał że taki a taki zbiór portów/ipków jest a fuj".

    > jak w taki sposób napisać serwer? mogę mieć 192.168.0.1:port

    Przekieruj ten port na routerze i uruchom na routerze usługę dynamic dns.

    > ale jak wyjść na świat? będzie zewnętrzne ip i ten sam port, a drugi
    > komputer? czy też zostanie przetłumaczone to na inny port, wtedy jak
    > łączyć się z innym?

    Przekierować można dowolny port z sieci wewnątrznej na dowolny port IP
    publicznego.

    > Może będę mógł zainicjować połączenie jako client
    > ale nie będę mógł być dostępny z zewnątrz?

    Każdy na świecie będzie mógł się połaczyć na port na Twoim publicznym IP
    pod adresem foo.dyndns.com i zostanie to automatycznie przekierowane do
    środka sieci na maszynę 192.168 na wybrany port.

    > Może dwóch bez zewnętrznego adresu może łączyć się za pomocą trzeciego,
    > który musi mieć zewnętrzny?

    Można, ale trzeba zapłacić za transfer. Dowolny serwer wirtualny jest w
    granicach nastu zł miesięcznie, ale duży transfer do/z już nie.

    > Czy natomiast IPv6 załatwia sprawę?

    Pod waruniem że dostawca to wspiera. Ostatecznie można uzyć IPv6 brokera
    (np. Hurricane) ale nie wiem czy te usłygi jeszcze funkcjonują. Wtedy
    dostaje sie coś w rodzaju tunelu z wirtualnego adresu IPv6 do dowolnej
    maszyny.

    > Skąd rozproszona sieć będzie znała swoje adresy IP?

    Poczytaj o overnet.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Overnet

    > Jak postawić dostępny 24h serwer/client na jakimś hostingu?

    Kupić hosting z wirtualką. Resztę da się wyklikać.

    > Zazwyczaj
    > jest tam miejsce na html i php ale czy jest tam możliwość uruchomienia
    > programu C/C++, na przykład w OVH czy Nazwa.pl?

    Możesz kupić całą maszynę wirtualną z czymkolwiek zainstalowanym w
    środku (Linux. windwos itd itp). Choćby na Aruba Cloud. Płacisz jednak
    za transfery.