    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Awa_ryj_ność SSHD -- słowo ciałem się stało...
    Date: Fri, 7 May 2021 23:07:11 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" s6s0j8$u7l$...@g...aioe.org

    > Wysłałem też do Seagate inną prośbę o pomc:
    > Poza laptopem (via USB -- tylko weryfikacja, bez transferu
    > do laptopa) czasy dostępu są akceptowalne, ale w laptopie
    > wydłużają się do pół sekundy. Inny dysk (HDD Toshiby) w tym
    > samym miejscu laptopa pracuje poprawnie. Weryfikowałem z pomocą
    > HDDSCAN. Poza laptopem (via USB) można przeczytać cały dysk.

    Jestem pod wrażeniem!

    Hello: Leszek Ciszewski,

    Welcome to Seagate Support. My name is Oscar and my goal
    is to make you a very satisfied customer today by finding
    a resolution for you. Be confident that we will find
    a solution to your problem. Please check the next
    information regarding your case.

    Unfortunately, we do not have support for your language.
    The supported languages are as followed:
    English
    German
    French
    Spanish
    Portuguese
    Italian
    Dutch
    Russian

    Please translate your issue to one of these languages
    and we will process your request promptly. If you have
    any additional questions, please let me know.

    Web: http://www.seagate.com/support/
    Europe Support: http://www.seagate.com/www/en-gb/support/
    Asia Pacific Support: http://www.seagate.com/www/en-au/support

    We look forward to your reply!
    Looking for immediate assistance? You can have real-time
    support through our phone or web messaging services which
    are available during Seagate's customer support business hours.

    You will find Seagate's support hours and how to contact us here:
    https://www.seagate.com/contacts/

    Thank you for contacting Seagate!

    Regards,

    Oscar
    Seagate Support.

    ['Be confident that we will find a solution to your problem...'? -- jasne!
    myślę, że zanim doczytali mnie do końca, znali trafną odpowiedź i mają od
    dawna gotowe rozwiązanie... 'make you a very satisfied customer today by
    finding a resolution...' już mnie uszczęśliwili samą reakcją/odpowiedzią
    na me zgłoszenie... kto by pomyślą, że dostanę jakąkolwiek odpowiedź...
    dlaczego zakładam, że to nie 'a resolution' lecz 'the resolution'? -- bo
    wg mnie to jakieś typowe zachowanie takiego (SSHD) dysku znane im od dawna,
    a może nawet przewidywane na etapie projektowania takowej hybrydy... ,,jak
    nie w Polsce jak nie w górach''? -- bo to właśnie nie dzieje się w Polsce...]

    - via SATA HDDSCAN świeci pomarańczowo (od 150ms do 500ms)
    zaś
    - via USB tenże HDDSCAN ukazuje niemal typowy obrazek -- niemal, gdyż:
    - co jakiś czas mam ponad 100ms
    - regularnie pojawiają się placki <5ms
    - przecięte plackami szachownicy <5ms-<10ms

    Innymi słowy via USB niemal regularnie widzę coś takiego:

    555555555555555555555555555555
    555555555555555555555555555555
    555555555555555555555555555555
    555555555555555555555555555555
    555555555555555555555555555555
    5A5A5A5A5A5A5A5A5A5A5A5A5A5A5A
[...]

    gdzie:
    5 - mniej niż 5ms
    A - mniej niż 10ms

    =======================

    Via SATA jakoś tak:

    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHHHHHHHHMHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    HHHHHHMHHHHHHHHHGHHHHHHHHHHHHH
[...]
    HHHHHHMHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
[...]

    G - więcej niż 50ms i mniej niż 150ms
    H - więcej niż 150ms i mniej niż 500ms
    M - więcej niż 500ms

    Rozkład G i M na oko nieregularny, zupełnie przypadkowy/chaotyczny...

    -=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--
    =--=-

    Teraz najgorsze -- jak to przetłumaczyć na jakikolwiek ludzki język?

    Może po prostu dam dwa raporty z HDDSCAN?
    Jeden, gdy SSHD jest podczepiony pod SATA
    i jeden, gdy SSHD jest podczepiony pod USB...
    [jeden+jeden daje dwa? -- nie pomyliłem
    się aby ;) znów w moich obliczeniach?]

    -=-

    - Chińczyk ,,zaklina się'', że wysłał
    - Polak w zdaniu złożonym z 5 wyrazów popełnił 3 błędy ortograficzne
    - zaś Seagate kulturalnie odpowiada!

    Co za kontrast!!!

    -=-

    Uznałem, że odp. od Seagate nie otrzymam.
    Acera nie ma już przy mnie na stałe (jest
    w ,,pracy'') a i trochę czas mnie goni...

    -=-

    BTW Chińczyka... Oczko w qchni znów zgasło, więc wywaliłem
    fabryczny krążek PCB i wstawiłem w jego miejsce inny, mocy
    9W na zimno... Przytroczyłem ów nowy PCB dwoma nylonowymi
    wkrętami (wkręt od śruby odróżnia łeb -- wiem to od 50 lat)
    tak, że PCB jest nieustannie ;) dociskany do obudowy dwiema
    sprężynkami nałożonymi na te wkręty... (po jednej sprężynce
    na jeden/każdy wkręt)

    v łeb wkrętu
    __v__________v____ ___ obudowa oczka
    '|''''''''''|' ''' PCB z LEDkami
    = = = nakrętka
    | |

    Pomiędzy PCB i nakrętkami są sprężynki... których nie umiem narysować...
    Wkręty są wewnątrz sprężynek.

    Świeci, ale wg mnie coraz ciemniej... ;)
    Tempriczer na obudowie -- nie wyższa niż 60 stopni Celsjusza,
    czyli nieźle. :) Rzecz jasna przesmarowałem styk obudowy z PCB...

    Fajne porno dzisiaj widziałem, nawet momenty były...
    https://www.youtube.com/watch?v=ymnpA3fPXik
    Jak mógłby wyglądać konflikt Chin z USA na zachodnim Pacyfiku?

    Co kraj to obyczaj?... Kraj, nie naród -- toż Tajwan to Chiny...
    Innymi słowy -- jakich ludzi promujemy, takie otrzymujemy społeczeństwo...

    Polacy dzielnie walczą o zniesienie patentów szczepionkowych,
    powołując się (jak zwykle w takich okolicznościach) na WSPÓLNE
    dobro, na miłosierdzie itd...

    Tajwan, Japonia i Niemcy -- po II świętej wojnie ich gospodarki
    rosły błyskawicznie, czego nie można powiedzieć o polskiej
    gospodarce, od dziesięcioleci wspieranej obcymi kapitałami...

    Chiny kontynentalne także w błyskawicznym tempie wzrastają
    w siłę, ale chyba ;) za gwałtownym wzrostem gospodarczym
    tak sobie ;) nadąża moralność...

    --