  • 11. Data: 2018-02-01 11:54:54
    Temat: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 11:49, elmer radi radisson pisze:

    > Panie, co Pan! ile wungla za to by sie dalo kupic. A węgiel to koks, to
    > antracyt.
    >

    > ..w płucach naszych oraz naszych dzieci.

    Tak gwoli ścisłości, to z atomowek też coś na końcu wypada. Zwykle w
    sposób kontrolowany na szczęscie, ale pozostaje problem co z tym zrobić.
    IMHO akurat niewielki, bo to za kilkadziesiąt lat będą niezłe surowce
    wtórne.

    Tak przy okazji - mamy praktycznie w stolicy reaktor i to ciewaszy niż
    energetyczny, bo naukowy, gdzie siłą rzeczy więcej rzeczy może pójść źle
    i jakoś nikt nie sra żarem;)

    Shrek

  • 12. Data: 2018-02-01 11:59:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 11:49, elmer radi radisson pisze:

    > Panie, co Pan! ile wungla za to by sie dalo kupic. A węgiel to koks, to
    > antracyt.
    >

    > ..w płucach naszych oraz naszych dzieci.

    NIe dramatyzuj. Akurat elektrownie do dobre filtry mają i ich nie
    wycinają - jakieś 96% to CO2.

    Shrek.

  • 13. Data: 2018-02-01 12:30:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 11:59, Shrek wrote:

    > NIe dramatyzuj. Akurat elektrownie do dobre filtry mają i ich nie
    > wycinają - jakieś 96% to CO2.

    A to sie zgadza, co do elektrowni. Bardziej mi chodzilo po calosci
    o opieranie calej gospodarki na weglu, bo to na samym koncu tez
    oznacza status quo w postaci szufli ladowanych do domowych piecow,
    a tym juz naprawde oddychamy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2018-02-01 12:30:22
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 11:17, Shrek pisze:

    > Nie jest to takie proste. Na wiatrakach po prostu nie można polegać.
    > Atom jest drogi (tak inwestycyjnie ze trzy razy droższy niż wungiel). No
    > i jak coś spieprzysz (a pis czego się nie dotknie to córki leśnika
    > zatrudnia) to masz duży problem.
    >
    > IMHO należy iść w atom. Ale to naprawdę nie jest takie proste. I koszty
    > tak naprawdę zależą od polityki.

    Realy? Minister Grad już od 2012 buduje taką elektrownię. Jakieś efekty?
    T.

  • 15. Data: 2018-02-01 12:38:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 12:30, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > o opieranie calej gospodarki na weglu, bo to na samym koncu tez
    > oznacza status quo w postaci szufli ladowanych do domowych piecow,

    Ale to się nijak nie ma do ogrzewania.

    Oficjanie ogrzewanie elektryczne jest nieekologiczne i nie uda ci się
    uzyskać certyfikatu energetycznego.

    Shrek

  • 16. Data: 2018-02-01 12:40:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 12:30, T. pisze:
    > IMHO należy iść w atom. Ale to naprawdę nie jest takie proste. I
    >>

    > Realy? Minister Grad już od 2012 buduje taką elektrownię. Jakieś efekty?

    A w co proponujesz? Wiatraki i stopnie zasilania?

    Shrek

  • 17. Data: 2018-02-01 12:44:38
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 11:54, Shrek wrote:

> [...]
    > sposób kontrolowany na szczęscie, ale pozostaje problem co z tym zrobić.
    > IMHO akurat niewielki, bo to za kilkadziesiąt lat będą niezłe surowce

    Ale wypada w sposob kontrolowany i nie do atmosfery /chociaz niektorzy
    sieja panike na widok pary unoszacej sie z wiez chlodniczych/, a
    efektywnosc wygenerowanej ilosci energii wzgledem ilosci tego co trzeba
    skladowac jest bezdyskusyjna.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2018-02-01 12:56:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 12:44, elmer radi radisson pisze:

    > Ale wypada w sposob kontrolowany

    Ale z elektrowni węglowej też wypada głównie Co2, wiec nei srajmy żarem.
    On nie jest trujący, wbrew temu co wielu sądzi;_

    > efektywnosc wygenerowanej ilosci energii wzgledem ilosci tego co trzeba
    > skladowac jest bezdyskusyjna.

    Ja akurat jestem zwolennikiem atomu więc mnie nie musisz przekonywać. Po
    prostu prostuję insynuacje jakoby elekrrownia węglowa to był odpowiednik
    nastoletniego tdika. Z tych kominów to naprawdę niewiele trujących
    rzeczy się wydobywa.

    Shrek

  • 19. Data: 2018-02-01 12:59:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > ze Niemcy czasem do nas jezdza, a
    > tu nie ma ladowarki,

    Jeśli Niemiec wybierze się "elektrykiem" do Polski, to już chyba
    bardziej mu się opłaca konno - będzie szybciej i przy okazji eko.
    No chyba, że mieszka tuż przy granicy i jeździ do sklepu tuż przy
    drugiej stronie granicy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 20. Data: 2018-02-01 13:03:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 12:38, Shrek wrote:

    > Ale to się nijak nie ma do ogrzewania.
    >
    > Oficjanie ogrzewanie elektryczne jest nieekologiczne i nie uda ci się
    > uzyskać certyfikatu energetycznego.

    Przeciez nikt tu nie napisal, ze to jedyna alternatywa, przeciwstawna
    weglowi.

    --

    memento lorem ipsum