  • 61. Data: 2009-05-04 10:44:56
    Temat: Re: Będziemy śledzeni
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ja to wiem, Ty to wiesz - pomóż przekonać oponentów. Od początku przecież
    > walczę tu z poglądem, jakoby to działało z dokładnością do metrów.

    Jakie ma znaczenie dokładność ?! Już sam fakt, że jestem w jakimś rejonie wystarczy
    do wykorzystania (np manipulacji). Zauważ, że jak się ktoś Ciebie zapyta gdzie byłeś
    rok temu to nie będziesz miał bladego pojęcia a system będzie wiedział, więc ...
    chyba coś tu nie halo jest, że ktoś inny wie więcej od Ciebie na twój temat niż Ty
    sam.

    > Nie zapominajmy o tym, że nawet GPS daje błąd skutkujący tym, że jak
    > zostawisz w jednym miejscu urządzenie, to ono "wędruje" po okolicy. Te
    > błędy mogą być od kilku metrów do kilkudziesięciu metrów. Gdy zapisujemy
    > zgrubnie pozycję nie ma to znaczenia, ale jak zaczniemy to czynić z
    > dokładnością do kilku metrów, to co pomiar, o nowy rekord wyjdzie.

    Gdzie Ci GPS wędruje pod gołym niebem ?! Wędruje jak ma słaby odbiór satelitów co
    akurat każdy GPS wie, wystarczy odsiać. Ale to nieważne, bo nie w dokładności kwestia
    tylko w powszechnym śledzeniu. Taki zwykłym bezczelnym, jakby za Tobą ktoś ciągle
    chodził. To nie jest normalne, że można takie informacje uzyskać zerowym kosztem a
    dokładniej, za moje pieniądze. Rozumiem, gdybyśmy byli w Chinach ... taka kultura itp
    itd, ale ... to Europa podobno jest.

    > Reasumując, w mojej ocenie przede wszystkim nie da się obecnie tego zrobić
    > z przyczyn czysto technicznych. O prawnych, etycznych i zdroworozsądkowych
    > już nie wspominając.

    Uwarunkowania technicznie zmieniają się. Prawo nie. A już dzisiaj ten system ma nad
    Tobą oczywistą przewagę (jak wyżej).

    --
    PS. nudzi mi się

  • 62. Data: 2009-05-04 16:55:17
    Temat: Re: B?dziemy ?ledzeni
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > innego zapamiętywać track co kilka sekund. Po prostu to zmiana ilościowa
    > danych. Przecież łatwo policzyć, że to będzie kilka rzędów wielkości
    > więcej rekordów, a i same rekordy zamiast trzech zmiennych (czas, antena,
    > szczelina) - z których antena, to liczby naturalne 1..3, a szczelina, to
    > liczba naturalna góra kilkadziesiąt - mamy rekord składający się z trzech
    > zmiennych, w których szerokość i długość geograficzna to liczby
    > rzeczywiste (nie wiem, czy nie podwójnej precyzji zresztą).

    Już bez przesady - Garminy w swoim protokole współrzędne transmitują jako 32 bitowe
    liczby całkowite - co i tak teoretycznie daje 1cm rozdzielczości (40 000km / 2^32).
    Praktycznie, w moim zabytkowym już GPS12, 6 najmłodszych bitów jest stale 0 - więc
    rozdzielczość spada do 32 cm.

    Krzysiek Rudnik

  • 63. Data: 2009-05-28 20:41:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Przeciwnie, to bardzo dobry przyklad. Ja nie pisze o jakichs wyrywkowych
    > danych, mam na mysli ciagly tracklog - dokladnie tak samo, jak
    > w przypadku telefonu.

    A nawet lepiej. GPS pod dachem gubi sygnał, długo go łapie po wyjściu na
    zewnątrz. Komórka natomiast działa cały czas.

  • 64. Data: 2009-05-28 20:53:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Na podstawie danych lokalizacyjnych, to z grubsza rzecz biorąc można
    > ustalić miejscowość albo dzielnicę większego miasta, a i to z określonym
    > prawdopodobieństwem. Ustalenie, czy byłeś tam w burdelu czy u księdza
    > miejscowej parafii jest po prostu niemożliwe.

    Naiwny jesteś. Użyj w mieście usługi "gdzie jesteś" w orange, to się mocno
    zdziwisz, co potrafi GSM w terenie mocno usianym BTS-ami.

  • 65. Data: 2009-05-28 21:19:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > W tym całym wykładzie zapominasz, że te dane mają być dostępne organom
    > ścigania, a nie dziennikarzom i żonom. Przy okazji ilość tych danych
    > raczej wyklucza ich wykradzenie, bowiem to będą jakiej terabajty danych.

    Jakie terabajty? rotfl.
    Przyjmijmy, że pozycja będzie skanowana co minutę, co daje
    525600 minut rocznie x 8 bajtów na zapis pozycji, co w sumie daje 4 Mb
    danych ROCZNIE na ludka.
    Strasznie "dużo". Biorąc pod uwagę, że takie dane poddają się dobrze
    kompresji, to pewnie upakują się bez problemu i x10.

  • 66. Data: 2009-05-29 12:18:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> writes:

    > Przyjmijmy, że pozycja będzie skanowana co minutę, co daje
    > 525600 minut rocznie x 8 bajtów na zapis pozycji, co w sumie daje 4 Mb
    > danych ROCZNIE na ludka.

    Nawet tyle nie trzeba - 8 godzin snu, mozna logowac tylko zmiany pozycji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 67. Data: 2009-05-29 16:01:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nawet tyle nie trzeba - 8 godzin snu, mozna logowac tylko zmiany pozycji.

    Tu jest pewien problem techniczny w praktyce. Jeśli zaczniemy mierzyć
    pozycję ze zbyt dużą dokąłdnością, wówczas pozycja namierzana zacznie sie
    zmieniać co pomiar i choć telefon będzie leżeć w jednym miejscu, to
    wskazania będą "krążyć" wokół.

  • 68. Data: 2009-05-29 19:25:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 May 2009 23:19:19 +0200, Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    >Przyjmijmy, że pozycja będzie skanowana co minutę, co daje
    >525600 minut rocznie x 8 bajtów na zapis pozycji, co w sumie daje 4 Mb

    Razy 15 milionow telefonow i juz trzeba solidna szafe.
    I jeszcze to jakos przemyslec, zeby faktycznie wystarczylo 8 bajtow, a
    nie jak to w bazie danych - nr telefonu trzeba jeszcze zapisac, czas
    pozycji by warto ..

    >Biorąc pod uwagę, że takie dane poddają się dobrze
    >kompresji, to pewnie upakują się bez problemu i x10.

    Ale to dla archiwizacji, bo biezacy zapis sie kiepsko kompresuje ..

    J.

  • 69. Data: 2009-05-29 21:54:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > pozycję ze zbyt dużą dokąłdnością, wówczas pozycja namierzana zacznie
    > sie zmieniać co pomiar i choć telefon będzie leżeć w jednym miejscu,

    Pewnie jakby to kiepsko zrobic to by tak bylo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 70. Data: 2009-05-29 21:58:38
    Temat: Re: Będziemy œledzeni
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale to dla archiwizacji, bo biezacy zapis sie kiepsko kompresuje ..

    Dlaczego? Tak samo dobrze, chyba ze "biezacy" oznacza dla nas okno
    o wielkosci np. jednej pozycji - wtedy tak.

    Natomiast dostep do takich informacji jest taki sobie. Jakby to bylo
    posortowane po klientach, bez problemu.

    Tak czy owak zrobienie tego nie jest zadnym wielkim wyzwaniem, i nie
    byloby nawet kosztem zauwazalnym dla operatora (sam zbior danych).
    --
    Krzysztof Halasa