  • 51. Data: 2009-05-03 20:06:41
    Temat: Re: Będziemy śledzeni
    Od: "Wiesiaczek" <c...@v...pl>

    Użytkownik "Chris BOROWIAK" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:gtkpip$31j5$1@opal.icpnet.pl...

    > Pierwsze słowo - jeśli chodziło o karanie, a nie ukazywanie - to
    > oczywisty błąd ortograficzny.
    >
    > Natomiast ja nie widzę błędu w drugim słowie...

    Bo go nie ma, szerzej odpisałem Jence.

    --
    Pozdrawiam - Wiesiaczek

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

  • 52. Data: 2009-05-03 20:22:23
    Od: Jenka <y...@g...kropka.com>

    Wiesiaczek (c...@v...pl) w wiadomości
    <gtkted$c1p$1@news.onet.pl> napisał:

    > Swoją drogą, "zrobienie" nie jest rzeczownikiem lecz imiesłowem
    > przymiotnikowym, i właśnie dlatego piszemy je łącznie, chociaż, gdy
    > jest użyte w znaczeniu czasownikowym (jak w tym wypadku) dopuszcza się
    > też pisownię rozdzielną.

    Przestań się kompromitować.
    Imiesłów przymiotnikowy (bierny) od czasownika zrobić to zrobiony.
    Zrobienie to rzeczownik.

    --
    Pozdrawiam, Jenka

  • 53. Data: 2009-05-03 21:05:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 May 2009 20:19:27 +0200, Robert Tomasik wrote:

    >Nierealne. Przecież jeden BTS jednoczesnie obsługuje wiele telefonów.

    W wojsku realne, a przeciez jeden samolot obsluguje kilka celow i
    rakiet. Bo w roznych momentach czasu :-)

    >No to nikt nie bedzie sie do tego stosował, bo nie ma sądu, który ukaże
    >kogoś za niezrobienie czegoś nakazanego ustawą, czego zrobić się nie da.

    Alez sie da, tylko troche kosztowne bedzie. Ale co to ich obchodzi ..

    J.

  • 54. Data: 2009-05-03 21:56:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W wojsku realne, a przeciez jeden samolot obsluguje kilka celow i
    > rakiet. Bo w roznych momentach czasu :-)

    Ale raczej nie w ten sposób, że merda tą anteną na około siebie. Poza tym
    te anteny musiałyby jeszcze prowadzić komunikację dwustronną chyba, więc to
    dodatkowo komplikuje cały system.

    > Alez sie da, tylko troche kosztowne bedzie. Ale co to ich obchodzi ..

    Nie da. Moim zdaniem po prostu system nie wydoli. Zauważ, że jak coś się
    stanie poważniejszego, to momentalnie system GPS się blokuje, bo na małym
    obszarze nagle więcej osób zaczyna ze sobą rozmawiać. Wiec on jest
    skonstruowany na granicy możliwości.

    Moim zdaniem, by się coś takiego dało zrobić, to trzeba by było przebudować
    sieć by zwiększyć przepustowość pewnie co najmniej ze trzy razy. Inne
    rozwiązanie, to rozdzielić moc obliczeniową i niech każdy telefon sam sobie
    oblicza swoją pozycję, a potem to wysyła do sieci, która to będzie zbierać.
    Drugie rozwiązanie wydaje mi się bardziej możliwie do realizacji w dającej
    się przewidzieć przyszłości, ale niesie ze sobą tę obawę, że ktoś wymyśli
    jakiś sprytny programik, który będzie sieć okłamywał. Wiele nie zdziała,
    ale te kilkaset metrów spokojnie może losowo kłamać. W konsekwencji g..no z
    tego będziemy wiedzieli.

    Obydwa rozwiązania wymagają, by w każdym miejscu telefon miał kontakt z co
    najmniej 3 BTS-ami. W Warszawie pewnie do zrobienia, ale u nas w górach, to
    nadal są miejsca, gdzie nie sięga ani jeden, o trzech litościwie nie
    wspominając. I zaznaczam, że nie chodzi o jakieś specyficzne miejsca, ale
    całe obszary obejmujące kilka miejscowości. Na tej podstawie śmiem
    twierdzić, że na pozostałym obszarze najczęściej widzi się 1 BTS, a czasem
    dwa. Z matematycznego punktu widzenia zatem nie da się w ten sposób
    telefonu zlokalizować.

    Na nizinach będzie oczywiście lepiej do czasu, jak zainteresowani nie
    wpadną na stosunkowo prosty sposób zainstalowania anteny kierunkowej w
    telefonie. Przy gęstej sieci BTS-ów taka antena o kącie przykładowo 45*
    zawsze jakiegoś BTS-a złapie, ale już telefonu się namierzyć nie da. bo
    mamy odległości od BTS-ów w jednym kierunku. Dostaniemy wynik, ale
    obarczony okropnym błędem. A jak to będzie w mieście i będziemy mieli
    odbicia od budynków, to w ogóle wyjdą bzdury.

  • 55. Data: 2009-05-03 21:59:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:gtknrg$nse$1@inews.gazeta.pl...
    > [...]
    > Ukaże? Niezrobienie?
    > Nie katuj czytelników, zainwestuj w słownik!

    A co słownik tu pomoże? Zresztą go mam zainstalowanego. Pierwszy wyraz jest
    ewidentnym błędem. Nie ma sensu się tłumaczyć (bo mi się orty zdarzają),
    ale nie wykluczone, że to była literówka "ukaze" (brak "r") przerobiona
    przez słownik właśnie na ukaże, zamiast ukarze. Nieuwaga właśnie przy
    obsłudze tego Twojego upragnionego słownika. W odniesieniu do drugiego
    wyrazu, to się inni czytelnicy odnieśli, więc nie ma sensu tego wałkować.

  • 56. Data: 2009-05-03 23:31:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > na małym obszarze nagle więcej osób zaczyna ze sobą rozmawiać. Wiec on
    > jest skonstruowany na granicy możliwości.

    To sa dwie rozne rzeczy - ilosc kanalow/szczelin dostepna do gadania
    oraz ilosc informacji, ktora mozna przeslac w ramach sygnalizacji.

> [...]
    > razy. Inne rozwiązanie, to rozdzielić moc obliczeniową i niech każdy
    > telefon sam sobie oblicza swoją pozycję, a potem to wysyła do sieci,

    Wlasciwie to to tak jest.

> [...]
    > możliwie do realizacji w dającej się przewidzieć przyszłości, ale
    > niesie ze sobą tę obawę, że ktoś wymyśli jakiś sprytny programik,

    Ale kto to zrobi? Zwykly uzytkownik, ktory jeszcze nie wie, ze ma byc
    ofiara? Nie. Terrorysta - jihadysta? No jasne, ale co to kogo obchodzi.
    Zreszta skad niby mialby sie tu wziac jakis taki terrorysta.

    > Obydwa rozwiązania wymagają, by w każdym miejscu telefon miał kontakt
    > z co najmniej 3 BTS-ami.

    Tylko z dwoma.

    > W Warszawie pewnie do zrobienia, ale u nas w
    > górach, to nadal są miejsca, gdzie nie sięga ani jeden, o trzech
    > litościwie nie wspominając.

    No coz, gory pozostana czesciowo poza monitoringiem. Ile % spoleczenstwa
    typowo przebywa w gorach i ile tam jest domow publicznych, o ktorych
    nalezy zbierac informacje? :-)

    > Z matematycznego punktu
    > widzenia zatem nie da się w ten sposób telefonu zlokalizować.

    Blad, da sie - jest cos takiego jak timing advance, telefony wraz
    z siecia rutynowo obliczaja odleglosc od BTSow. Odleglosc od dwoch =
    w praktyce lokalizacja (sa dwa mozliwe "punkty", ktore latwo rozpoznac
    chocby ze wzgledu na sektory).
    Jest pewien problem z dokladnoscia (rozdzielczoscia) wskazan, ale to nie
    jest jakis fundamentalny problem techniczny, a tylko cecha uzywanych od
    lat rozwiazan.

> [...]
    > telefonie. Przy gęstej sieci BTS-ów taka antena o kącie przykładowo
    > 45* zawsze jakiegoś BTS-a złapie, ale już telefonu się namierzyć nie

    Oczywiscie ze sie da. Kazda antena dziala w kazdym kierunku (zwlaszcza
    biorac pod uwage precyzje wykonania), tyle ze sprawnosc jest rozna.
    W miescie, w poblizu wielu BTSow (nadajacych z niewielka moca, ale
    czulych?) Bez zartow.

    Inna sprawa, ze nie ma sensu scigac "zainteresowanych". Oni moga po
    prostu zostawic telefon np. w domu. Chodzi o tych zupelnie
    nieswiadomych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2009-05-04 04:42:00
    Od: "Wiesiaczek" <c...@v...pl>

    Użytkownik "Jenka" <y...@g...kropka.com> napisał w wiadomości
    > Wiesiaczek (c...@v...pl) w wiadomości

    > Przestań się kompromitować.
    > Imiesłów przymiotnikowy (bierny) od czasownika zrobić to zrobiony.
    > Zrobienie to rzeczownik.

    Zgadza się, cmok :)

  • 58. Data: 2009-05-04 08:39:52
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    brum pisze:

    > potencjalny dostep do informacji uzyskuje kilkaset tysiecy osob, z czego
    > promil ? procent ? to sprzedajne dranie
    > jesli obecnie mozna uzyskac korzysci (a komus wyrzadzic szkode) majac dostep
    > do "zwyklych" informacji bilingowych, to pojawienie sie nowej kategorii
    > danych czyli lokalizacji aparatu spowoduje nowe mozliwosci
    > zarowno w sferze gospodarczej jak i politycznej

    że o towarzyskiej nie wspomnę .... ;-)_)))

    pozdrawiam
    Michał

  • 59. Data: 2009-05-04 08:58:11
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W tym całym wykładzie zapominasz, że te dane mają być dostępne organom
    > ścigania,a nie dziennikarzom i żonom. Przy okazji ilość tych danych
    > raczej wyklucza ich wykradzenie, bowiem to będą jakiej terabajty danych.

    Twoj optymizm co do kompetencji i uczciwości 'organów', prezentowany w
    tym wątku, jest niezwykle interesujący... Niektórzy mają jednak nieco
    inne odczucia, w dodatku poparte doświadczeniem. Mysle, że bardziej
    przystające do rzeczywistości.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 60. Data: 2009-05-04 09:33:49
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl>

    > Inna sprawa, ze nie ma sensu scigac "zainteresowanych". Oni moga po
    > prostu zostawic telefon np. w domu. Chodzi o tych zupelnie
    > nieswiadomych.

    No i dokładnie o to chodzi, że to śledzenie godzi w prywatność przeciętnego ludzika a
    nie przestępcy tak. Analogicznie jest z tablicami rejestracyjnymi wykorzystywanymi
    głównie do łapania na fotoradar.

    --
    PS. nudzi mi się