eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetBrak odpowiedniego natężenia prądu w zewnętrznym HDD na USB 2.0 (?), a trwałość dysku twardego › Re: Brak odpowiedniego natężenia prądu w zewnętrznym HDD na USB 2.0 (?), a trwałość dysku twardego
    From: klakier <k...@e...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Brak odpowiedniego natężenia prądu w zewnętrznym HDD na USB 2.0 (?),
    a trwałość dysku twardego
    Date: Thu, 15 Sep 2022 19:11:30 +0200

    W dniu 13.09.2022 o 18:26, Szwambuł Trantiputl pisze:

    > Producent dysku powinien gdzieś umieścić dane dysku, powinien tam być
    > prąd startowy i czas rozpędzania.
    > Możesz też go osłuchać, jeśli ma kłopoty ze startem, to usłyszysz
    > to(wymaga pewnego "obycia" z osłuchiwaniem dysku).
    > Szwambuł Trantiputl.

    HDD to WD10JPCX 1.0TB. Jest na nim: 5VDC : 0.55A. Nie znalazłem
    informacji o prądzie startowym i czasie rozpędzania.

    Trzymałem w rękach i "osłuchałem" dysk. Wydaje mi się, że startuje i
    pracuje normalnie. Rozkręca się za pierwszym razem.

    Wcześniej sprawdzałem na Linuksie. Teraz sprawdziłem również na
    Windowsie 10. Dostęp do niego jest po 5-10 sekundach od podłączenia do
    USB. Teraz znowu sprawdziłem na Linuksie i jednak często dostęp do dysku
    jest poniżej 10 sekund od podłączenia, więc chyba jest OK. To wszystko
    na USB 2.0

    Jedynie w dekoderze OPTICUM AX LION NS (2x USB 2.0) dysk jest dostępny
    po ok. 40 sekundach. W dekoderze dysk również pracuje podobnie jak w
    komputerze (dźwięk). Więc możliwe, że jest to spowodowane
    oprogramowaniem / możliwościami dekodera. Z resztą pamiętam, że w
    instrukcji mojego poprzedniego dekodera było napisane, że może być
    problem z odtwarzaniem zapełnionych dysków. Obecnie HDD jest zapełniony
    na ponad 300 GB (system plików FAT32). Natomiast pendrive'y (16GB) od
    razu są dostępne w dekoderze po podłączeniu.

    Sprawdzałem również pobór prądu dekodera z gniazdka. Normalnie pobiera
    4W. Chwilę po podłączeniu HDD skacze do 7,6W. W czasie odtwarzania
    filmów z dysku, dekoder pobiera ok. 6W. Jeśli przyjąć, że całość pobiera
    dysk, to:
    - w momencie startu HDD: 3,6W / 5V = 0,72A
    - w czasie odtwarzania filmów z HDD: 2W / 5V = 0,4A