    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CSS - jak ustawić wysokość body na 100% ?
    Date: Mon, 26 Jul 2010 18:16:43 +0200

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 15:17:49 +0200, sim_co napisał(a):

    Hej,

    > Uwierz na słowo, że bawienie się ze 100% wysokości minimalną jest dość
    > irytujące. Ja parę lat temu to zarzuciłem i po prostu ustawiam
    > min-height dla kontenera z 'treścią' strony.

    Może nieco myśl rozwinąć? Coś źle interpretuję bo widzę w w/w sprzeczność.
    Z jednej strony piszesz, że zarzuciłeś bawienie się ze 100% wysokością a
    potem piszesz, że min-height ustawiasz dla kontenera - czyli w domyśle 100%
    wysokość. Więc jednak nie zarzuciłeś :-)

    > Na to co chcesz uzyskać jest następujący sposób:
    >
    > html,body,#glowny_kontener {
    > position:relative;
    > height:auto !important;
    > min-height: 100%;
    > height:100%;
    > }

    Ten "mój" sposób funkcjonuje choć nie wiem czy nie jest absurdalny. Z
    jednej strony definiuję (i Ty również), że height:100% dla <html> co
    narzuca wysokość okna elementowi (a nie wysokość dokumentu, który może być
    w końcu wyższy niż 100% okna przeglądarki) a z drugiej pozwalam na
    rozciąganie <body> poprzez min-height:100%, co nie powinno pozwolić i tak
    rozciągnąć go poza ograniczony do 100% obszar <html>. Prawda? Tworzy się
    absurd ... ale działa.

    A co to za konstrukcja używająca 2x height? Jaki ma cel łączenie height i
    min-height? Czy mimo, że height jest ustawione na 100% to min-height
    pozwala aby height mogło być wyższe niż zadeklarowane?

    > Możesz to rozbić na 2 arkusze styli - w głównym dajesz min-height, a dla
    > ie6, ie7 dajesz height - ie8 z tego co wiem poprawnie interpretuje
    > min-height.

    Tak, poprawnie.

    > Irytacja zaczyna się w momencie kiedy stopkę masz zpozycjonowaną
    > absolutnie na dole głównego kontenera. Wiem, że pod IE6 i IE7 były
    > czasem takie jaja, że stopka, mimo że miała
    > {position:absolute;bottom:0;}, to 'zatrzymywała się' gdzieś po środku.
    > Nie znalazłem rozwiązania tego. Można pewnie js-em po załadowaniu strony
    > jeszcze raz dać mu bottom:0 ...

    W projekcie o jakim wspominam nie stosuję stopki więc mam większą swobodę w
    doborze atrybutów CSS. Zależy mi tylko aby móc absolutnie spozycjonowany
    DIV rozciągnąć na 100% powierzchni dokumentu jaśli jest wyższy od okna lub
    100% powierzchni okna, jeśli dokument jest niższy. Ten DIV ma za zadanie
    przyciemnić treść pod nim. Nie może wystąpić żaden margines pomiędzy dołem
    dokumentu a dolną krawędzią okna przeglądarki (dla krótszych dokumentów).

    Wyjaśniłem powtórnie aby być dobrze zrozumianym.

    > W każdym razie już dawno nie spotkałem się z taką konstrukcją, a w sumie
    > zawodowo się tym zajmuje.

    To jak rozwiązałbyś w/w? Zaproponowana przez Ciebie konstrukacja jest
    bardzo podobna do tego co i ja uczyniłem:

    Twoje:
    html,body,#glowny_kontener {
    position:relative;
    height:auto !important;
    min-height: 100%;
    height:100%;
    }

    Moje:
    html {
    position:relative;
    height:100%;
    }
    body {
    position:relative;
    min-height: 100%;
    }

    #glowny_kontener - nie musi być ostylowany w wysokości i pozycjonowanie.
    Samo <html> i <body> załatwia sprawę. Tak wynika z paru prób jakie
    dokonałem przed momentem.