  • 131. Data: 2019-07-21 20:45:10
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 19:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Czyli wolisz przy kazdym zleceniu zapłacic za potencjalne problemy niz
    > tylko wtedy kiedy one akurat wystapia? Cóż, masz prawo ;-)

    Trochę inaczej: sam decyduję kiedy z naprawą nie ryzykować i pojechać do
    ASO a kiedy wystarczy mój znajomy warsztat. Do ASO na przegląd jadę ze
    swoimi materiałami (olej i filtry, spełniające wymogi producenta) bo
    ryzyko małe - ale już sprzęgło, czy silnik wycieraczek biorę od nich.
    Wiem, że przepłacam 5x - ale to mój świadomy wybór.
    ASO ma tą przewagę (dla mnie), że zawsze koszt naprawy znam przed jej
    rozpoczęciem. Mają skalkulowaną każdą czynność serwisową i choćby śruby
    rwali na potęgę więcej nie zapłacę..

    TG

  • 132. Data: 2019-07-21 20:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dzieciaku, naucz się najpierw, że marża z definicji nie może przyjąć
    > większej wartości niż 100%, chyba że wyjdziemy z założenia, że koszt
    > wytworzenia lub serwisowania czegoś jest ujemny.

    Nawet jeżeli masz formalnie racje to kazdy wiedział co przedpiśca miał na
    mysli (narzut) a sposób przedstawienia swojej racji przez ciebie dowiodł
    niestety ze to nie Cavallino jest dzieciakiem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 133. Data: 2019-07-21 21:00:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 18:40 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Tylko czy na pewno wkalkulowane ... no coz, doswiadczyles i bylo,
    > ale moze w miare latwo poszlo (jak zerwali, to zawiezli do Zenka ?).
    > Bo jakby sie okazalo przy okazji, ze glowica popekana, czy gwint
    > zerwali ... skalkulowane ryzyko, czy doplacic ?
    Dostaję auto naprawione z gwarancją na naprawę - czy robili to sami, czy
    Zenek im pomagał - nie moja sprawa. Kiedyś opisywałem tu na grupie swoje
    przygody z bujającym się fotelem w C4GP. Na naprawach gwarancyjnych byłem
    kilka razy, w końcu wymienili mi na nowy. Po gwarancji fotel znowu się
    "rozbujał" - to samo aso bez gadania naprawiło mi ten fotel na swój koszt.
    Przyjedziesz do Zenka po pół roku z tą samą usterką i jak to nie jest Twój
    znajomy to Cię kijem pogonii. W ASO tak łatwo z klientem nie mają :-)

    > Tak samo to auto zastepcze tez nie jest takie pewne ... no moze w ASO
    > jest - i platne z gory :-)
    Zależy od ASO: w citroenie i teraz w kia jak zastawiam auto na
    przeglądzie/naprawie podczas gwarancji - auto zastępcze mam free. Może to
    zależy od ASO i konkretnego doradcy - ale jeszcze mi się nie zdażyło
    zapłacić za zastępcze w ASO, a jestem tam na przegladach 3-4 razy w roku.

    > Zalezy kto, ja tam rozumiem, ze moga byc koszta dodatkowe.
    Ale 99% powie, że naciągacz, miało być 250 a tu mu coś nawija o planowaniu
    głowicy...jak nie umie po co się brał :-)

    > Bywa ... ale slyszac troche o cenach ASO ... czy naprawde w ASO wyszlo
    > by taniej ? :-)

    W tym konkretnym przypadku (kia sportage) wychodziło: ASO - 2100 (z
    rabatem) na gotowo, mechanik 2x600 (-100 rabat) + 420 (moje sprzęgło) +
    670 (sachs, sprzegło mechanika, innego nie miał na stanie). Co wkłada ASO
    nie wiem, ceny brutto. ASO wyszło by taniej i szybciej, auto wstawione o 7
    do odbioru po 14-tej.

    TG

  • 134. Data: 2019-07-21 21:24:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 18:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Księgowość jest od liczenia kosztu usługi/towaru.
    Po wykonaniu tej usługi - po fakcie dowiesz się ile Cię to dokładnie
    kosztowało i to w przypadku jak prowadzisz "odpowiednią księgowość".
    Musisz mieć każdą operację rozpisaną na odpowiednie konta - w przypadku
    małej DG niewykonalne.

    > Po to żeby można było być uczciwym i nie ustalać jej z sufitu.
    nie z sufitu, z Twojego doświadczenia, z historii poprzednich
    zleceń/napraw. Jak siedzisz trochę w jakimś temacie wiesz jakie możesz
    mieć potencjalne niewidoczne dla klienta problemy i dodatkowe koszty.

    > Zawsze zawyżając rzecz jasna - oszust nigdy nie pomyli się na swoją
    > niekorzyść.
    Wiele razy dopłacił do interesu - teraz jest mądrzejszy i ostrożniejszy.
    Lepiej kalkuluje oferty.

    > No i albo cena ma związek ze stanem faktycznym, albo jest z sufitu.
    A jaki jest stan faktyczny? - dowiesz się jak skończysz zlecenie/naprawę.
    Urwałeś świecę i musisz jechać do Zenka aby coś poradził. A Zenek na to:
    do tej pory było 200 - od wczoraj mam aktualizację cenników i jest 400.
    Innych Zenków w blizszej okolicy nie ma...
    Wracasz do Klienta z rozbebranym autem i mu nawijasz o jakimś Zenku co
    zbiera na studia dla syna i żebrzesz dodatkowe 3 stówy (100 zł to Twoj
    dodatkowy koszt bo musisz drugi raz obrócić do Zenka...)?
    Świat nie jest czarno-biały - nie ma prostych schematów/rozwiązań. Dobrze
    o tym wiesz.

    TG

  • 135. Data: 2019-07-21 21:35:53
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-21 17:32, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Valeo po Vinie na allegro, pojechałem do mechanika (zufanego) - ten je
    > włożył i zonk. Nie da się wbić biegu jak pracuje silnik. Zamówił drugie
    > sprzęgło i porównał z moim - rózniło się (nieznacznie) grubością
    > docisku. Przez swoją chytrość zabuliłem 2 x za wymianę i 2 x za
    > sprzęgło. Sprzedawca po reklamacji sprawdził, wysyłał mi sprzęgło zgodne
    > z katalogiem, będę je reklamował u producenta. Wyniosło mnie to drożej
    > niż w ASO, gdzie w razie takich problemów bym tylko usłyszał, że
    > "naprawa się przedłuża", proszę jeszcze dzień pojeździć autem zastępczym.

    Skąd przekonanie, że ASO nie rozłożyłoby rąk?

  • 136. Data: 2019-07-21 21:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > auto zastępcze mam free.

    ach ta ułuda darmowości :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 137. Data: 2019-07-21 22:26:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 21:35 kk <k...@o...pl.invalid> pisze:

    > On 2019-07-21 17:32, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >

    > Skąd przekonanie, że ASO nie rozłożyłoby rąk?

    Bo przyjęło zlecenie. Będą wstawiali swoje sprzęgła do skutku. Tak działa
    ASO.
    Nie może mi ASO Kia powiedzieć, że nie potrafią wymienić w modelu Kia
    dostępnym na polskim rynku części eksploatacyjnej przewidzianej do wymiany
    przez producenta auta. Szybko starciliby autoryzację producenta.

    TG

  • 138. Data: 2019-07-21 22:30:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 21:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > ach ta ułuda darmowości :)))

    Czy biorę zastępcze czy nie - placę za usługę tyle samo.
    Od paru godzin piszemy tu na temat kalkulacji kosztów a ty dalej robisz
    śmieszki :-)
    Auto zastępcze może być "free" bo jest wkalkulowane w koszty całej gamy
    usług, tak samo jak gwarancja na naprawę, kawa i owoce w poczekalni,
    wi-fi, czyste kible i ładne panie na recepcji.

    TG

  • 139. Data: 2019-07-21 22:33:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-07-2019 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ale obie ceny sa od pana Gienia :)

    Może jeden pan Gienio mieć warsztat już zamortyzowany,a drugi nowy.
    Choć oczywiście też zakładam, że jednemu panu Geniowi się w d..
    poprzewracało i podwyższył stawkę godzinową bez żadnego logicznego powodu.
    Albo ceny ustala tak jak tu na grupie się tłumaczy że należy - czyli
    patrząc w sufit.

  • 140. Data: 2019-07-21 22:33:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>