    From: Marek Borowski <m...@...borowski.com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Charakterystyka "logina"
    Date: Wed, 21 Nov 2012 22:25:46 +0100

    On 2012-11-21 21:40, Karol Y wrote:
    > Witam,
    >
    > Generalnie się przyjęło (co widać po sporej ilości portali), że znaki z
    > których może składać się login użytkownika, to mniej lub bardziej
    > zawężony podzbiór. Często do zbiorów podobnych do [A-Za-z.-0-9]. Tylko
    > co za tym przemawia, dlaczego nie można użyć "spacji" czy innych znaków?

    Spacja od wiekow byla znakiem separacyjnym i nie ma absolutnie zadnych
    powodow aby to zmieniac. Wystarczy mi ze MS dodal spacje do katalogow
    systemowych robiac gigatyczny p*.

    > Użytkownik używa w loginie znaków diakrytycznych macierzystego języka.
    > Jedzie za granice, dostaje tablet od tubylców i ma problem z wpisaniem
    > macierzystych znaków w pole login - no właśnie czy ma problem? Teraz
    > właściwie w każdym popularnym systemie czy to desktopowym czy mobilnym,
    > można łatwo zmieniać język interfejsu.

    Znaki narodowowe powoduja jeszcze wiecej problemow niz spacja (tu od
    biedy mozna stosowac escape characters).

    > Czy w takim razie to zabezpieczenie jest tylko po to, by w loginach nie
    > było kwiatków, serduszek i innych "symboli"?

    To zadne zabezpiecznie. Po prostu czyste ascii bez spacji jest
    najbardziej niezawodnym systemem trzymania nazw. 100% oprogramowania
    bedzie go obslugiwac poprawnie niezaleznie od pop* ustawienien
    regionalnych. Tyle ze teraz informatyka jest dla wszystkich i ciagle
    narodowcy wciskaja swoje "potrzeby".

    Pozdrawiam

    Marek