    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 20 Oct 2020 20:42:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 października 2020 08:51:51 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > O uzyte elementy ? Kwarc moze miec np 20ppm dokladnosci, co daje do 4
    > sekund na dobe.
    > Po tygodniu moze sie uzbierac pol minuty ... no ale przeciez nie 10
    > minut.
    > W dodatku moze to zalezec od temperatury ... a ta w samochodach mocno
    > zmienna.
    > Napiecie raczej nie powinno wplywac.
    >
    > Moj obecny chodzi dosc dokladnie, ale koryguje sie czasem z telefonu
    > GSM :-)
    >
    > A to nowe samochody, stare ? Moze uszkodzone kwarce, moze to po
> [...]

    Ale kwarc moze sie uszczerbic, zawilgotniec, styk gdzies miec niestabilny.

    Ostatnio widzialem gostka jak jakies barachło naprawial i rozbieral kwarce. Pare z
    nich bylo uszczerbione.

    W aucie o wibracje latwo. I sam generator moze byc niestabilny i raz chodzic szybciej
    a raz wolniej z tym samym uszkodzonym kwarcem.