  • 1. Data: 2020-10-18 19:35:39
    Temat: Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Już w drugim aucie zauważyłem (wcześniej a Yarisie, Almerze Corsie jakoś
    mnie to nie ubodło) że zegar wyświetlający godzinę albo się spóźnia albo
    przyśpiesza.
    I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.
    Chodzi o fiata Sedici (czyli japończyka SX4) a teraz Daitatsu Sirion.
    W jednym i drugim były problemy z napięciem co skończyło się naprawą
    alternatora. Po roku od naprawy zegar dalej się spóźnia.
    Czy elektronika użyta w tych zegarkach jest wrażliwa na napięcie?

    PS. zauważyłem też że kilkuletnie radio Sony nie trzyma czasu. A np.
    licznik rowerowy za 20 zł TRZYMA
    O co kamon?

  • 2. Data: 2020-10-18 20:13:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f8c7cec$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    user _Master_ pisze tak:

    > Już w drugim aucie zauważyłem (wcześniej a Yarisie, Almerze Corsie
    > jakoś mnie to nie ubodło) że zegar wyświetlający godzinę albo się
    > spóźnia albo przyśpiesza.

    W tak hejtowanym vw nie. W dukato też nie.

    > I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.

    10 minut to kosmos

    > Czy elektronika użyta w tych zegarkach jest wrażliwa na
    > napięcie?

    Z zasady nie jest ale na brak pradu może być i się spóźniać
    ale nie przyśpieszać. Już dawno temu zatrudniono kwarc do produkowania
    czestotliwości a mamy rok 2020.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 3. Data: 2020-10-18 20:53:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-18 o 20:13, PiteR pisze:
    > czestotliwości a mamy rok 2020.

    Bo to pewnie przez to że mam za stare samochody bo 15 letnie.
    Te nowe z salonu to trzymają minuty ;-)

  • 4. Data: 2020-10-18 22:09:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-18 o 19:35, _Master_ pisze:
    > Już w drugim aucie zauważyłem (wcześniej a Yarisie, Almerze Corsie jakoś
    > mnie to nie ubodło) że zegar wyświetlający godzinę albo się spóźnia albo
    > przyśpiesza.

    Avensis z 2005, poprawiam tylko 2 razy w roku, jak godzinę przesuwają.
    Poza tym działa dobrze.

    hmm.. może masz jakieś żyły wodne ;)

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-10-18 23:10:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 18 Oct 2020 19:35:39 +0200, w <5f8c7cec$0$538$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.
    > Chodzi o fiata Sedici (czyli japończyka SX4) a teraz Daitatsu Sirion.

    Dacia Sandero czy Alfa nie spóźniały się, ale przy Dacii zaobserwowałem drobne
    opóźnienia (minuty na miesiąc), gdy akumulator dogorywał. Tak jakby na czas
    rozruchu spory spadek napięcia stopował naliczanie czasu.

  • 6. Data: 2020-10-19 09:28:56
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/10/2020 18:35, _Master_ wrote:
> [...]
    > Czy elektronika użyta w tych zegarkach jest wrażliwa na napięcie?
    >
    > PS. zauważyłem też że kilkuletnie radio Sony nie trzyma czasu. A np.

    Wylacz synchornizacje czasu z RDS. Mialem kiedys podobny problem w
    Signum gdy BBC notorycznie mialo zegar rozjechany o kilkanascie minut.
    Pozniej to samo stalo sie raz w Insigni.

  • 7. Data: 2020-10-19 12:32:22
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.

    U mnie w Yarisce jest 4-5 minut może na pół roku. Także jest dobrze.

    --
    Kocha się mąż z żoną. Kochają się 10 minut, 15 minut, 20 minut. Nagle żona
    do męża:

  • 8. Data: 2020-10-19 13:09:13
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 19.10.2020 o 12:32, Arnold Ziffel napisał:

    > U mnie w Yarisce jest 4-5 minut może na pół roku. Także jest dobrze.

    Nie jest dobrze.*

    https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

    *
    - także > również, też
    - tak że > tak więc, zatem

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

  • 9. Data: 2020-10-19 14:36:21
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/10/2020 12:09, collie wrote:

    > Nie jest dobrze.*
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g
    >
    > *
    > - także > również, też
    > - tak że > tak więc, zatem

    Ale ogolnie tresc jako calosc zrozumiales?

  • 10. Data: 2020-10-19 15:36:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Po następnym tygodniu zegar spieszy się o 7 minut.
    Ja pier...