  • Data: 2018-07-02 14:51:12
    Temat: Re: Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-01 o 01:10, Adam pisze:
    > Albo jakiś router robiący za access point. Ewentualnie router z
    > wejściem LAN. Może być też router z wyłączonym całym "przodem",
    > czyli bez NAT, DHCP, V-Lanów itd, robiący tylko za nadajnik WiFi -
    > wtedy kabel lan od APC wpinasz w wyjście LAN - ale nie każde
    > urządzenie tak potraf

    Po otrzymaniu tak dużej ilości ciekawych, i ważnych porad, dochodzę do
    wniosku, że ,,ucieszyły by" mnie rozwiązania następujące:
    1. Machnąć ręką na to, że mam już net w większym budynku, a w tym
    myśliwskim zainstalować ruter ,,karmiący się" treściami via LTE, i
    rozprowadzający sygnał Wi-Fi.
    2. Kabel sygnałowy wykluczam!
    3. Natomiast za niezłe uznam puszczenie sygnału po kablu 230V, lecz
    wymagania wtedy są takie, by:
    a) Pierwszy punkt brał sygnał z FunBoxa nie po sznurku, lecz via Wi-Fi,
    bo odległość jest z 15 metrów, więc wolałbym uniknąć kładzenia między
    nimi kabla. Acz całkiem tego nie wykluczam, o ile inne parametry (np.
    cena) będą zachęcające
    b) Zaś drugi koniec, skrzynka-odbiornik, *nie* wymagała podpięcia
    urządzenia (kompa) kablem, lecz ,,rozgłaszała" sygnał Wi-Fi. Czemu? Bo
    mają z niego, prócz laptoka, móc skorzystać też i telefony.
    4. Ewentualnie niemal tak samo jak w punkcie 3.b -- ale przez (jeśli
    dobrze chwytam znaczenie) ,,most". Czyli z FunBoxa kabelkiem do 1-szej
    skrzynki, wyposażonej w antenę kierunkową, następnie przez eter do
    drugiej skrzynki, w domku, też (chyba?) z anteną kierunkową, a ona
    ,,nadaje" jako ruter Wi-Fi, do smartfonów.
    No i pytanie wówczas brzmi, jak wyglądać będą koszty:
    a) Instalacji
    b) Użytkowania. Tzn. jak się mieć będzie opcja z punktu 1, do reszty. Za
    kupno sprzętu, i (opcja 1) koszty abonamentu, przy założeniu dość
    rozrzutnego korzystania z gigabajtów.
    A pytanie dodatkowe to: jak dane rozwiązania nazywają się w języku
    specjalistycznym? (żebym umiał wytłumaczyć w sklepie). Czy ktoś o
    znikomej wiedzy z danej pod-specjalizacji, jak ja -- da radę samemu to
    zainstalować, i (co czasem trudniejsze) skonfigurować?