    From: "yamma" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming,pl.comp.lang.c
    Subject: Re: Dane przekazywane pomiedzy JEE a C# .NET
    Date: Thu, 24 May 2012 16:28:59 +0200

    Jacek Czerwinski wrote:

    > WCF to dla mnie marketingowy parasol nad wieloma sprawami. Czy
    > stykając się z klasą HttpListener, dotykam części WCF? Chronologicznie
    > podobnie
    > się pojawił w XP SP2
    >
    > A jeśli nie, to o jakich "punkach wejścia" mówisz?
    > O jakich klasach mam poczytać?

    Hm. Generalnie, dobrze byłoby abyś zapoznał się z filozofią WCF. Wiele ludzi
    uważa, że jest to następca WebService'u znanego z .Net 2.0 ale tak do końca
    nie jest. Nawet w samej nazwie (Windows Communication Foundation) nie ma
    słowa o serwisach. Jest to tak ogólnie biblioteka do komunikacji pomiędzy
    systemami. Może to być SOAP ale niekoniecznie, może być hostowana na IIS-ie
    ale też niekoniecznie. Całość, to po prostu zwykła DLL-ka. Zresztą, co ja
    sobie będę łamał język.:-) Tutaj masz podstawy:
    http://www.codeguru.pl/baza-wiedzy/wstep-do-technolo
    gii-wcf,2186
    http://www.codeguru.pl/baza-wiedzy/zaawansowane-elem
    enty-modelu-obietkowego-wcf,2188

    > O ile z HTTP bym coś już sobie radził, jakie przenośne 'serializery'
    > do w/w protokołów? Do JSON lub XML-i, zawarte już w środowisku peceta.
    > Jakie klasy, liby, co doczytać? Chcę sporo 'automatyki' (refleksja???)
    > ale panowanie ręcznym kodem też.

    Tutaj trochę praktyki:
    http://www.codeguru.pl/baza-wiedzy/wcf-w-praktyce-cz
    esc-1---wstep-kontrakt---definiujemy-usluge,1718
    http://www.codeguru.pl/baza-wiedzy/wcf-w-praktyce-cz
    esc-2---host---udostepniamy-usluge,1893
    Do twoich celów, to chyba to byłoby najlepsze:
    http://www.codeproject.com/Articles/167159/How-to-cr
    eate-a-JSON-WCF-RESTful-Service-in-60-sec
    Po skompilowaniu to ci się odpali na czymś co nazywa się WcfSvcHost ale
    docelowo możesz to uruchomić jak klasyczną usługę:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms733069.asp
    yamma